2024/03/18

برنامه‌ی کادر درمانی (پرستاران با اسپانسر کاری)

مهاجرت از طریق برنامه‌ی کادر درمانی (پرستاران با اسپانسر کاری)

پرستاری در کانادا

کشور آلمان پس از آمریکا دومین مقصد محبوب پرستاران و پزشکان در جهان است، شغل پرستاری در آلمان با مسئولیت‌های فراوانی همراه خواهد بود. در بعضی از موارد مانند پرستاران بخش ICU برخی از وظایف پزشکان را پرستاران انجام می‌دهند. از این رو سطح دانش و توانایی پرستاران بسیار حائز اهمیت می‌باشد و کوچک‌ترین اشتباه و سهل‌انگاری می‌تواند باعث ممنوعیت شغلی پرستاران شود.

شرایط مهاجرت پرستاران به آلمان بسته به مدرک و سابقه‌ی کار افراد متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال افرادی که مدرک پرستاری خود را از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، آمریکا و کانادا دریافت کرده باشند مورد تائید دولت آلمان قرار می‌گیرند. ولی افرادی که از کشورهای دیگر مدرک پرستاری خورد را دریافت نموده‌اند می‌بایست با شرکت در دوره‌های پرستاری مدرک خود را با استانداردهای کشور آلمان معادل‌سازی نمایند.

در حال حاضر مهاجرت پرستاران به آلمان به دو روش امکان پذیر است. هریک از روش‌های مهاجرتی پرستاران به آلمان شرایط مختص به خود را دارد ولی موضوع مشترک بین این دو روش که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تائید مدارک پرستاران و دانش زبان آلمانی این افراد خواهد بود. به طور کلی روش‌های مهاجرت پرستاران به آلمان به صورت زیر می‌باشد:

  • پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما (job offer)
  • ویزای جستجوی کار (job search)

پرستاری در کانادا

موسسه‌ی ایران مهاجر با داشتن همکاری مطمئن در کشور آلمان توانسته است خدمتی نوین و بدون واسطه برای کادر درمانی (پرستاران) ارائه دهد .
با توجه به توافقات صورت گرفته با مرکز رسمی و معتبر پزشکی آلمان ، از این پس پرستاران محترم می‌توانند با داشتن حداقل مدرک کارشناسی معتبر و مدرک زبان آلمانی حداقل B1 (اخذ مدرک تا زمان فرارسیدن وقت سفارت امکان پذیر است ) برای این برنامه‌ی مهاجرتی اقدام نمایند.
لازم به ذکر است داشتن مدرک B2 زبان آلمانی در زمان دریافت ویزا الزامی است.
فرد مورد نظر بعد از ارزیابی مدارک و حضور در آلمان، وارد دوره‌ی فشرده‌ی تخصصی پرستاری خواهد شد ( حدود شش تا هشت ماه ) . این دوره با حمایت مرکز درمان و دولت آلمان برگزار می‌شود و چون این دوره‌ها عملی می‌باشند پرستاران و دیگر رشته‌های زیرگروه کادر درمان که مورد پذیرش هستند، می‌تواند از امکانات مرکز  همزمان با دوره‌ استفاده و کمک هزینه‌ای معادل 800 تا 1000 یورو در ماه دریافت نماید .
فرد الزاما باید در زمان ورود به آلمان دارای مدرک زبان B1 باشد و بعد از اتمام دوره‌ی این سطح باید به B2 ارتقاء یابد .
شرط ورود به بازار کار داشتن مدرک زبان و اتمام دوره‌ی تخصصی است .
متقاضیان بعد از گذراندن دوره‌ی فشرده‌ی پرستاری بلافاصله جهت اشتغال به بیمارستان‌ها یا مراکز درمانی معرفی خواهند شد.

 

نکته‌ی مهم: این موسسه  قبل از ورود به آلمان  قرارداد رسمی را برای متقاضی اخذ خواهد کرد که مزایای زیادی برای فرد دارد. از جمله‌ی این مزایا می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:
1-    دیگر نیازی به بلوکه کردن مبلغ در آلمان به عنوان پشتیبانی نیست.
2-    از ابتدا با اطلاع کامل از محل آموزش خود وارد آلمان می‌شود.
3-     درصد صدور ویزا توسط افسر به شدت افزایش می‌یابد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به آلمان

پرستاری در کانادا

به طور کلی برای دریافت هرگونه ویزایی ارائه‌ی مدارک مربوطه الزامی خواهد بود. ویزای کاری پرستاران در آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. جهت اخذ ویزای کاری آلمان با توجه به نوع روش مهاجرتی پرستاران به آلمان مدارک مختلفی باید ارائه گردد. مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری آلمان برای پرستاران به شرح زیر است:

  • حداقل مدرک کارشناسی پرستاری
  • حداکثر سن ۴۵ سال
  • حداقل ۳ سال سابقه‌ی کار مرتبط
  • آشنایی با زبان آلمانی در سطح B2
  • تمکن مالی مورد نیاز
  • گواهی سلامت (تست پزشکی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه

لازم به ذکر است افرادی که دارای پیشنهاد کار از کارفرمایی در آلمان هستند و قصد دارند از طریق پیشنهاد شغلی یا (Job offer) اقدام نمایند، علاوه بر مدارک فوق ملزم به ارائه‌ی دعوتنامه‌ی کاری از کارفرما خواهند بود.

مقالات مرتبط:

پرستاری در کشور کانادا

پرستاری در کانادا ; از تحصیل تا اشتغال

error: Content is protected !!