2024/03/19

جهت پزشکان و پیراپزشکان

کار پزشکان در آلمان

پیدا کردن کار در آلمان و در واقع اخذ ویزای کاری از سفارت کشور آلمان، هر ساله افراد بسیاری را از گروه‌های فنی و مهندسی و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی و حتی رشته‌های دیگر به خود جذب می‌کند. آلمان کشوری صنعتی و پیشرفته است و همواره بعد از جنگ جهانی دوم به نیروی کاری احتیاج داشته است. هم چنین آلمان از کشورهای برتر و قوی در رشته‌های پزشکی می‌باشد و پزشکان و دندانپزشکان بسیاری از کشورهای مختلف و حتی از کشورهای اطراف آلمان تمایل به یافتن اجازه‌ی طبابت در این کشور هستند.

معادل سازی مدارک پزشکان در آلمان

همانطور که در مطالب مربوط به مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به کشورهای مختلف ذکر شده است، پزشکان و دندانپزشکان برای به دست آوردن اجازه‌ی کار و یا ادامه‌ی تحصیل در هر کشوری به غیر از محل تحصیل خود نیاز به طی کردن پروسه‌ی معادل سازی متناسب با قوانین آن کشور دارند؛ یعنی باید مدارک تحصیلی خود شخص توسط سازمان‌های مربوطه در آن کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد که معمولاً برای این کار آزمون‌های تئوری و عملی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر برای مهاجرت پزشکان به آلمان در ادامه پروسه‌ای را شرح می‌دهیم که هم در زمان کوتاه‌تر و هم در به صورت عملی‌تر امکان پذیر است که مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به آلمان را در زمانی کم و با داشتن یک قرارداد کاری فراهم می‌کند.

پزشکی در آلمان

ویزای کاری پزشکان برای آلمان

با توجه به این که گرفتن قرارداد کاری به صورت مستقیم برای افراد و از جمله پزشکان و دندانپزشکان امکان پذیر نیست؛ شرکتی در آلمان از دولت این کشور اجازه‌ی گرفتن نیروی کاری پزشک و دندانپزشک از اتباع خارجی را یافته است. بدین ترتیب که پزشک با داشتن مدرک اولیه‌ی زبان آلمانی با داشتن قرارداد کاری وارد کشوری آلمان شده و در آن جا مشغول به کار می‌شود.

پزشکان و دندانپزشکانی که تمایل به انجام این پروسه دارند، باید بعد از شروع پروسه با مؤسسه بین المللی راد تا حدود 3 و یا 4 ماه بعد مدرک زبان آلمانی A1 را به دست آورند و تا پایان کار ( تا مرحله‌ی وقت سفارت) که حدود 7 ماه زمان می‌برد، شخص باید مدرک زبان آلمانی B1  را نیز به دست آورده باشد و همراه با این مدرک و قرارداد کاری وارد کشور آلمان می‌شود. در نظر داشته باشید که مرحله‌ی A1 از زبان آلمانی امکان مکالمه و درک عبارات و کلمات ساده‌ی زبان آلمانی را فراهم می‌کند و به هر حال امکان برقرای ارتباط در سطح روزمره با داشتن مدرک A1 وجود دارد؛ اما سطح B1 در زبان آلمانی زمان بیشتری را می‌طلبد و سطح بالاتری از زبان آلمانی محسوب می‌شود که امکان درک مطلب را حتی در بحث‌های تخصصی فراهم می‌کند. و شخص می‌تواند به صورت روان به زبان آلمانی صحبت کند. سطح B1 زبان آلمانی سومین سطح از سطوح شش‌گانه‌ی زبان آلمانی محسوب می‌شود.

بعد از ورود به آلمان، پزشک و دندانپزشک حدود 6 ماه باید دوره‌ی کاروزی و همراه با تسلط یافتن به مدرک زبان آلمانی(درجه‌ی B2در زبان آلمانی) را بگذرانند و بعد از آن در مناطقی که توسط این شرکت مشخص شده است، به عنوان پزشک مشغول به کار شود. البته بعد از پایان مهلت قرارداد با شرکت مربوطه می‌تواند در محل‌های دیگر نیز مشغول به کار شوند.

نکته‌ی مهمی که در این ویزا وجود دارد و با توجه به آن گرفتن وقت از سفارت آلمان با مشکل مواجه شده است این است که در این ویزا وقت سفارت به طور مستقیم گرفته می‌شود و نیازی به ماندن در صف طولانی سفارت آلمان در ایران نیست و پروسه‌ی کار برای دریافت این ویزا از ابتدا تا انتهای کار حدود 10 ماه زمان می‌برد.

مقالات مرتبط:

دوره زبان در آلمان

پرستاری در آلمان

error: Content is protected !!