2024/03/19

مجارستان

اقامت دائم مجارستان

 اقامت دائم مجارستان

برنامه ویژه سرمایه گذاران که از این طریق اقامت دائم مجارستان دریافت می کنند نیز امتیازات بسیاری را در اختیار این افراد قرار می دهد. به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و منطقه شنگن، مجارستان بین سی کشوری می باشد که بیشترین بازدید کنندگان را در دنیا دارد.

اخذ اقامت از طریق خرید اوراق قرضه  به میزان ۳۰۰۰۰۰ یورو صورت میگیرد.

 

شرایط درخواست اقامت دائم مجارستان

  • برنامه اقامت دائم مجارستان برای افرادی است که سرمایه نسبتا بالا دارند و با خرید اوراق قرضه تضمین شده دولتی مایل به دریافت اقامت دائم مجارستان برای خود و افراد خانواده شان هستند.
  • به غیر از در اختیار داشتن مبلغ سرمایه گذاری و هزینه های مربوط به این برنامه عملا هیچگونه شرایط دیگری برای فرد متقاضی وجود ندارد. هیچگونه شرط سنی، تحصیلی، میزان سرمایه، سابقه مدیریت، سطح زبان و غیره وجود ندارد.
  • تمام درخواست کنندگان باید مطمئن باشند که سرمایه خود را از طریق نمایندگی های رسمی که در کشور خاص آنان فعالیت می کنند، بدست آورده اند. برای متقاضیان ایرانی تنها یک شرکت سرمایه گذاری مورد تائید دولت مجارستان است و سرمایه گذاری شما از طریق این شرکت انجام خواهد شد.
  • مدارک مورد نیاز اقامت دائم مجارستان

    سرمایه گذاری ۳۰۰.۰۰۰ یورو برای ۵ سال قابل برگشت

    پرداخت ۱۲۵.۰۰۰ یورو غیر قابل برگشت

    پاسپورت معتبر

    گواهی عدم سوء پیشینه

    ترجمه شناسنامه و عقدنامه

 مزایا اقامت دائم مجارستان

  • رسیدگی به پرونده برای درخواست کننده اصلی و تمام اعضای خانواده واجد شرایط وی بدون وجود شرط سفری اجباری به مجارستان صورت می گیرد.
  • زمان بررسی پرونده بسیار کوتاه می باشد و فرد سرمایه گذار به همراه افراد خانواده در زمانی کوتاه اقامت دائم مجارستان را دریافت میکنند.
  • در این برنامه در مقایسه با سایر روشهای سرمایه گذاری نیازی به پرداخت مبالغ بالا نمی باشد. هزینه ها متعادل است و مبلغ سرمایه گذاری نیز بعد از ۵ سال برگردانده میشود.
  • شما به همراه خانواده خود می توانید از شیوه زندگی اروپایی لذت ببرید ، امکان بهره بردن از سبک تجارت اروپایی، وضعیت تحصیلی قابل اطمینان  و ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا در مجارستان و تمام کشورهای اتحادیه اروپا نیز وجود دارد.
  • پدر و مادر متقاضی اصلی و فرزندان بالاتر از ۱۸ سال نیز میتوانند در صورت وابستگی در پرونده قرار بگیرند.
  • شما به همراه خانواده خود می توانید از شیوه زندگی اروپایی لذت ببرید ، امکان بهره بردن از سبک تجارت اروپایی، وضعیت تحصیلی قابل اطمینان  و ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا در مجارستان و تمام کشورهای اتحادیه اروپا نیز وجود دارد.
  • نیازی به حضور فیزیکی در مجارستان وجود ندارد. نه برای انجام مراحل اقامت و نه بعد از آن. حتی برای دریافت شهروندی و پاسپورت مجارستان نیز نیازی به حضور فیزیکی نیست.

 

درباره کشور مجارستان Hungary

مجارستان (به مجاری: Magyarország) کشوری است در اروپای مرکزی. پایتخت آن بوداپست است. مساحت آن ۹۳۰۳۰ کیلومتر مربع است.

تاریخ کشور مجارستان

تاریخ مهاجرت قوم مجار به جلگه دانوب دقیقاً معلوم نیست. این قوم به‌صورت قبایلی به‌تدریج از آسیا و نواحی غربی سیبری به این سرزمین آمده و پس از زدوخوردهای فراوان با دیگر قبایل برای تصاحب اراضی پربرکت سرانجام در جلگه دانوب بین نژادهای ژرمن و اسلاو حائل گردیده‌اند..

تقسیمات کشوری مجارستان

شهرستان های  مجارستان

مجارستان از ۱۹ شهرستان تشکیل شده‌است به علاوه بوداپست که متعلق به هیچ شهرستانی نیست و مستقل است.شهرهای مجارستان شامل دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور هستند.

سیاست کشور مجارستان

پارلمان مجارستان در بوداپست

رئیس جمهوری از بین اعضای مجمع ملی برای یک دوره پنج ساله برگزیده می‌شود.مقام او تا حدود زیادی تشریفاتی است و اما بصورت اسمی وی فرمانده رئیس نیروهای مسلح و دارای قدرت‌های از جمله نامزدی برای نخست وزیری است که که باید توسط اکثریت آرای اعضای پارلمان، بر پایه پیشنهاد ارائه شده توسط خود رئیس جمهوری انتخاب شود.

جغرافیای کشور مجارستان

این کشور زمستانهای سردی داشته و تابستانها، درجه حرارت دشتهای مرکزی، افزایش شدیدی دارد.

همسایگان مجارستان

مرزهای مجارستان کنونی پس از پایان جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراطوری اتریش-مجارستان تثبیت شد.

در شمال با جمهوری اسلواکی ۵۱۵ کیلومتر مرز مشترک دارد. در شرق آن کشور رومانی با ۴۴۳ کیلومتر مرز مشترک قرار دارد. همچنین در شمال‌شرقی مجارستان جممهوری اوکراین با ۱۰۳ کیلومتر مرز مشترک قرار دارد.

در جنوب نیز کشور مجارستان با جمهوریهای پیشین یوگوسلاوی (صربستان ۱۵۱ کیلومتر، کرواسی ۳۲۹ کیلومتر و اسلوونی ۸۲ کیلومتر) مرز مشترک دارد.

در غرب مجارستان کشور اتریش با ۳۶۶ کیلومتر مرز مشترک جای گرفته‌است.

اقتصاد کشور مجارستان

معادن بوکسیت بسیار غنی در این کشور، شناسایی شده و به بهربرداری رسیده است. نیمی از صادرات مجارستان را ماشین آلات کشاورزی، ابزار مهندسی و غلات و ماشینهای صنعتی تشکیل می‌دهند.

مردم کشور مجارستان

جمعیت مجارستان بالغ بر ۱۰٬۳۱۳٬۸۸۳ نفر (سازمان ملل متحد ۱۹۹۵) است. ۸۸٪ جمعیت کشور از مجارها تشکیل شده و دیگر تیره‌های ساکن این کشور رومانیایی‌ها، صربها، کرواسی‌ها، آلمان‌ها، و شمار نسبتاً زیادی از کولی‌ها هستند. مطالعات ژنتیکی نشان داده است که مجارها فقط ۱۳ درصد از ژن‌های اقوام اورالی را دارا هستند.[۷] زبان رسمی مجارستان مجاری است. ۷۰٪ مردم مسیحی کاتولیک و ۲۵٪ پروتستان میاشند.

جمهوری مجارستان Magyar Köztársaság

پایتخت (و بزرگترین شهر) بوداپست
۲°۲۰′ شمالی ۱°۴۰′ شرقی
مساحت ۹۳٬۰۳۰کیلومتر مربع (۱۰۹ام)
تراکم جمعیت ۱۰۹‎/km۲‏ (۹۴ام)
‌آب‌ها (٪) ۰٫۷۴
زبان رسمی مجاری
نوع حکومت جمهوری پارلمانی
نام حاکمان  رئیس جمهور – پاول اشميت
نخست‌وزیر- ویکتور اوربان
واحد پول فورینت (HUF)
منطقه زمانی CET (ساعت جهانی+۱)
تابستانی (DST) CEST (ساعت جهانی)
دامنه اینترنتی .hu
پیش‌شماره تلفنی +۳۶+

 

مزایای اقامت کشور مجارستان

  • عدم نیاز به حضور و اقامت فیزیکی متقاضی اصلی (فقط یک سفر حداکثر یک هفته ای به مجارستان خواهد کرد)
  • سرمایه گذاری تضمینی دولتی
  • اعطای حق شهروندی بدون داشتن حق رأی
  • دسترسی ساده به کشورهای اروپائی (۲۸ کشور عضو شینگن) و عدم نیاز ویزا به تعداد زیادی از کشورها
  • درخواست سریع در مدت زمان کوتاه
  • اعطا و امکان تحصیل و سایر خدمات شهروندی در سرتاسر اروپا
error: Content is protected !!