2024/03/29

درباره سیستم پذیرش آنلاین نیروی متخصص کبک Mon project 2017

این برنامه پذیرش استان کبک از ابتدای سال ۲۰۱۶ آغاز شده است و متقاضیان می بایست طبق این سیستم که بسیار شبیه به اکسپرس اینتری فدرال است پرونده خود را ارسال کنند، از مزایای این روش می توان عدم نیاز به سیستم پست، پرداخت آنلاین، مشاهده پیام ها و انجام تغییرات لازم را نام برد.

در ادامه لیست سوالات متداول و پاسخ را مشاهده نمایید:

* پذیرش آنلاین نیروی متخصص کبک Mon projet چیست؟
–  سیستم پذیرش دولت کبک برای نیروی متخصص کبک QSWP می باشد. هدف این برنامه کاهش هزینه و افزایش سرعت بررسی پرونده ها است.

* این سیستم از چه زمانی آغاز خواهد شد؟
–  کلیه کسانیکه پروفایل خود را در Mon Projet ثبت کرده اند  از تاریخ June 13 and 20, 2016 برابر ۲۴ الی ۳۱ خرداد ۱۳۹۵  و  از ۲۶ مرداد الی ۱شهریور ۱۳۹۵  برابر August 16 to 22, 2016 ساعت ۸:۳۰ به وقت مونترال و ۵عصر به وقت ایران پرونده خود را ثبت کردند.

در ابتدا برای ساخت پروفایل از شما فقط اطلاعات خواسته میشود و مدرکی لازم به ارائه نیست. بعد از سابمیت پرونده فقط میتوان اطلاعات زیر را تا قبل از ارسال مدارک کاغذی تغییر داد یا آپدیت کرد:
– تغییر وضعیت تاهل
– به دنیا آمدن فرزند
– دریافت مدرک زبان جدید یا بروز کردن آن
-افزودن اطلاعات فامیل در کبک یا تحصیل فرد در کبک

کسانیکه دارای Job Offer – پیشنهاد شغلی از دولت کبک می باشند یا با ویزای موقت در کبک حضور دارند، می توانند بعد از بازگشایی پروفایل خود را ایجاد کنند.
* “اتاق انتظار مجازی” virtual waiting room برنامه نیروی متخصص کبک چیست؟
“اتاق انتظار مجازی” برنامه اسکیل ورکر کبک به متقاضیان اجازه می دهد که در زمان ترافیک بالای سایت در یک صف قرار گیرند. تمام کسانیکه بعد از شروع برنامه لاگین می کنند به صورت خودکار وارد این “اتاق انتظار مجازی” می شوند و می توانند تعداد افراد داخل صف در جلوی خود را ببینند.
توجه داشته باشید ورود به این virtual waiting room به معنای ثبت نام نیست. فقط ۵ هزار نفر اول می توانند ثبت نام کنند لذا شانس شما بین ۵هزار در بین ۴۱هزار نفر سنجیده می شود چیزی در حدود ۱۲% یا از هر ۸نفر، ۱ پرونده.

برای ثبت نام در روز بازگشایی متقاضیان باید مراحل زیر را دنبال کنند:
– دسترسی به virtual waiting room با کلیک روی گزینه Se connecter
تا قبل از ساعت ۸:۳۰ امکان دسترسی نیست.
نوبت شما در صف بلافاصله برای شما نشان داده خواهد شد
تعداد کسانیکه در جلوی شما درصف هستند نیز نشان داده خواهد شد.
–  بعد از اینکه نوبت شما رسید
یک سیگنال صوتی به شما اطلاع می دهد
روی صفحه کامپیوتر شما پیامی ظاهر می شود
شما به صفحه اصلی وصل خواهید شد
– ثبت پرونده
بعد از شروع ثبت نام متقاضی ۱۰ دقیقه زمان خواهد داشت.

* آیا این سیستم Mon projet برای کلیه روشهای مهاجرت به کبک است؟
– خیر. در حال حاضر فقط برای نیروی متخصص کبک طراحی شده است و متقاضیان برنامه PEQ و QEP نمی توانند از این روش استفاده کنند.

* آیا افرادی که تا قبل از شروع این برنامه برای نیروی متخصص کبک پرونده ارسال کرده اند نیاز به ایجاد پروفایل در سیستم Mon projet دارند؟
– خیر. کلیه متقاضیانی که برای برنامه نیروی متخصص کبک QSW پرونده ارسال کرده اند و نامه تاییدیه خود AOR را دریافت کرده اند نیازی به ایجاد پروفایل ندارند.

* چه مدارکی را باید برای این برنامه ارائه دهیم؟
–  با توجه به اطلاعاتی که هنگام ثبت نام متقاضی در سیستم ثبت می کند یک چک لیست مشخص برای فرد ساخته خواهد شد. هنگامیکه اداره مهاجرت امادگی لازم برای بررسی پرونده را پیدا کرد این چک لیست برای متقاضی از طریق سیستم Mon projet ارسال خواهد شد.

* آیا مدارک به صورت آنلاین دریافت می شود یا به روشها دیگر مانند پست؟
–  به متقاضی ۹۰ روز فرصت داده خواهد شد تا مدارک را بصورت پستی ارسال کند. بررسی پرونده ها توسط اداره مهاجرت کبک بعد از دریافت مدارک صورت خواهد گرفت. نداشتن هر مدرک نیازمند ارائه توضیح مشخص توسط فرد یا وکیل او طبق قوانین کبک خواهد بود.

* آیا متقاضیان نیازمند داشتن مدرکی برای ثبت نام هستند؟
–  خیر. لیست کلیه مدارک مورد نیاز بعد از ایجاد پروفایل از طریق سیستم mon projet برای متقاضی ارسال می شود.

* چه زمانی من می توانم از طریق این سیتسم مدارکم را ارسال کنم؟
–  کلیه کسانیکه پروفایل خود را در Mon Projet ثبت کرده اند می توانند از تاریخ June 13 and 20, 2016 برابر ۲۴ الی ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ پرونده خود را ثبت نمایند.

* با چه زبانی این سیستم فعال خواهد بود؟
–  فقط به صورت زبان فرانسه. البته راهنمای ثبت نام به صورت انگلیسی و فرانسه در بخش Document utiles در سیستم mon projet وجود دارد.
این راهنما شامل مراحل مختلف ثبت نام و جزئیات آن به هر دو زبان رسمی کانادا است تا متقاضیان مشکلی در ایجاد پروفایل و ثبت نام خود نداشته باشند

 

جهت اطلاعات یشتر با تماس بگیرید.

 

error: Content is protected !!