2024/03/28

دلایل بهتر شدن وضعیت تحصیل در استان انتاریو

کمک به دانش‌آموزان برای رسیدن به تمام پتانسیلشان بخشی از برنامه‌ای‌ست به نام Open Ontario Plan.

یکی از اهداف مهم این برنامه مطمئن ساختن جامعه از داشتن نیروی کاری است که بتواند در اقتصاد جهانی آینده قدرت رقابت داشته باشد.

 

۱-      مهدکودک‌های تمام‌وقت برای بچه‌های چهار یا پنج‌ساله

 

از پاییز سال  ۲۰۱۰ حدود ۳۵ هزار کودک ۵ ساله در بیشتر از ۶۰۰ مدرسه‌ی استان انتاریو، در مهدکودک‌های تمام وقت ثبت نام کردند.

 

۲-      دانش‌آموزان انتاریویی از جمله بهترین دانش‌آموزان دنیا هستند.

 

بر اساس یک تحقیق بین‌المللی در زمینه‌ی تحصیلات دانش‌آموزی که در برنامه PISA اجرا شد، دانش‌آموزان ۱۵ ساله انتاریویی در زمینه خواندن از بهترین دانش‌آموزان جهان محسوب می‌شوند و در زمینه ریاضی و علوم نیز رتبه بسیار خوبی را کسب کرده‌اند.

 

۳-      میزان فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان از دبیرستان همچنان در حال افزایش است.

 

در سال تحصیلی ۲۰۰۹ – ۲۰۰۸، میزان فارغ‌التحصیلان دبیرستانی در این استان به مقدار ۷۹ درصد افزایش پیدا کرد. با توجه به این رقم، نتیجه می‌گیریم که اگر نرخ فارغ‌التحصیلی به همان میزان سال تحصیلی ۲۰۰۴- ۲۰۰۳ بود، باید ۵۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کمتر از این فارغ‌التحصیل می‌شدند.

 

۴-      کلاس‌های دوره‌ی ابتدایی همچنان با جمعیت کمتری تشکیل شدند.

 

در این سال تحصیلی همه‌ی کلاس‌های ابتدایی _به ‌جز کلاس‌های تمام‌وقت مهدکودک‌ها_ در استان انتاریو حداکثر با ۲۳ شاگرد تشکیل شد. در بیش از ۹۰ درصد این کلاس‌ها، تعداد شاگردان ۲۰ نفر یا کمتر بوده است.

 

۵-      مدارس جدید یا بازسازی‌شده فضای آموزشی بهتری را برای دانش‌آموزان استان انتاریو فراهم ساخته‌اند.

در سال ۲۰۱۰ در این استان ۴۰۰ مدرسه جدید ساخته شد و ساخت ۱۰۰ مدرسه‌ی دیگر نیز آغاز شد یا در دستور کار قرار گرفت. در همین زمان ۱۷ هزار مورد بازسازی یا بهبود وضعیت نیز در مدارس انجام شد یا همچنان در دست انجام است.

 

۶-      والدین از وضعیت تحصیلی فرزندان خود اطلاعات مفیدی کسب کردند.

 

پاییز امسال والدین دانش‌آموزان دبستانی برای نخستین بار فرم‌های پیشرفت را دریافت کردند. در این فرم‌ها، بیشترین تاکید روی میزان پیشرفت دانش‌آموزان در مهارت‌های یادگیری و رفتار کاری آن‌ها بوده تا بدین وسیله ارتباط میان والدین، معلمان و دانش‌آموزان تا حد امکان ساده شود.

 

۷-      کمک به دانش‌آموزان برای اخذ تصمیم‌های مالی درست.

 

استان انتاریو قصد دارد تا بخشی از آنچه دانش‌آموزان کلاس‌های چهارم تا دوازدهم می‌آموزند به آموزش‌های اقتصادی اختصاص دهد. در این آموزش‌ها دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که چگونه پس‌انداز کنند،هزینه نمایند، سرمایه‌گذاری کنند و یا دارایی خود را مدیریت نمایند.

 

۸-      سرمایه‌گذاری برای تحصیل بیشتر شده است.

 

در سال تحصیلی ۲۰۰۹ -۲۰۱۰ میزان سرمایه‌گذاری دولت برای حمایت از مدارس و شوراهای آموزشی به بیش از ۶۹۴ میلیون دلار (۳.۶ درصد) افزایش پیدا کرده است. از سال ۲۰۰۳ به این طرف میزان سرمایه‌گذاری دولتی در امور مربوط به تحصیل ۴۰ درصد _معادل ۶ میلیارد دلار_ افزایش داشته است.

 

۹-      حمایت از دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که در مناطق فقیرتر زندگی می‌کنند بیشتر شده است.

 

در حال حاضر در محله‌های فقیرتر استان انتاریو  ۱۴۵ مرکز آموزشی برای اولیا با عنوان Parenting and Family Literacy centres

احداث شده تا دانش‌آموزان بتوانند تحصیل خود را بهتر آغاز کنند و والدین نیز رابطه قوی‌تری با مدرسه داشته باشند.

 

۱۰-  در حال حاضر مدارس برای تحصیل فضاهای سالم‌تری هستند.

 

غذای خوب، فعالیت‌های ورزشی روزانه و فضای سالم، همگی بخشی از برنامه‌ای با نام Ontario’s healthy school strategy (استراتژی مدرسه ی سالم انتاریو )هستند تا به دانش‌آموزان جوان کمک کنند که پتانسیل‌های خود را بشناسند و به آن‌ها جامه‌ی عمل بپوشانند.

error: Content is protected !!