2024/03/28

راه های مهاجرت به کانادا (بخش اول)

این مقاله درباره‌ی قانون تابعیت و اقامت و راه‌های اخذ شهروندی کانادا می باشد. روش‌های گوناگونی جهت مهاجرت به یک کشور و اقامت در آن وجود دارد، از جمله این روش‌ها می‌شود به تولد فرزند، اقامت برای مدت شخص، ازدواج، سرمایه گذاری، خرید ملک اشاره کرد.

 

قوانین روش‌های مهاجرت به کانادا:

در مقاله‌ی زیر انواع روش‌های گرفتن تابعیت و اقامت در کانادا بررسی می‌شود و با توجه به روش‌های زیر ۳ سال اقامت موقت کسب می‌شود که بعد از آن می‌توانید به دنبال اخذ اقامت دائم باشید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یا مهاجرت تحصیلی

که در این روش، همانطور که قبلا گفته شد باید اقدامات مربوط به مجوز تحصیل انجام شود. برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار و تخصص

 

کانادا همواره به دنبال نیروی کار و کارگران خارجی حرفه‌ای برای کمک به رشد نیروی کار ملی است. اگر شما به دنبال کار دائم و یا موقت در کاناداید، و یا حتی اگر یک کارفرمای کانادایی  هستید و به دنبال نیروی کار ماهر و حرفه‌ای از خارج از کشور می‌گردید، این مقاله به شما در رسیدن به اهدافتان کمک خواهند کرد.

در اغلب موارد برای کار در کانادا شاغلان خارجی به مجوز کار نیاز دارند. با این حال در برخی از مواقع ممکن است قادر به کار در کانادا بدون این مجوز باشید. علاوه بر این، راه‌های دیگری نیز برای کار در کانادا بدون نیاز به درخواست اجازه کار سنتی وجود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به: اجازه کار در تعطیلات، اجازه کار پس از فارغ التحصیلی و یا مجوز صادر شده تحت NAFTA اشاره کرد.

اجازه کار کانادا برای متقاضیان با پیشنهاد کار فقط در صورتی صادر می‌شود( آن هم به صورت موقت) که شما از سوی کارفرمای خاصی مورد حمایت باشید. پیشنهاد کار به خودی خود باید توسط یک شهروند کانادایی برای فرد صادر گردد و آن کارفرما باید اثبات کند که قبل از استخدام نیروی کار خارجی در جهت استخدام یک شهروند کانادایی تلاش لازم را انجام داده است. زمانی که تمام معیارها برای گرفتن مجوز کار و ویزای کار کانادا فراهم شود شما می‌توانید مجوز را دریافت کنید.

 

مهاجرت به کانادا از طریق کار

اگر به شما یک پیشنهاد کار ارائه شده و می‌خواهید ویزای دائم دریافت کنید، ممکن است تحت برنامه خاصی واجد شرایط مهاجرت استانی باشید. البته هنوز هم نیاز به مصاحبه و فراهم کردن موارد اساسی برای اخذ ویزای کار کانادا برای کارفرمای آینده خود دارید و باید تجارت خود را در یک استان در کانادا به صورت فعال در حمایت از برنامه PN انجام دهید.

اگر شما یک نیروی کار ماهر محسوب نمی‌شوید اما مایلید که کسب و کاری را در کانادا به راه بیندازید، می‌توانید با  در نظر گرفتن راه‌های دیگر مهاجرت به کانادا از طریق ایجاد یک کسب و کار در کانادا با کمک سرمایه‌گذار ویزای خود را کسب کنید.

 

متقاضیان کسب و کار باید بدانند این کشور از مسائلی مثل کسب و کار گسترده، خلاقیت و مدیریت یک کسب و کار موفق در کانادا استقبال می کند. شما باید هدف خود برای ایجاد یک کسب و کار که باعث ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای شهروندان کانادایی می‌شود را با ذکر تاثیرات مثبت آن در اقتصاد کانادا شرح دهید.

error: Content is protected !!