2024/04/19

بیانیه‌ی احمد حسین درباره‌ی زمان پردازش درخواست متقاضیان ایرانی

بیانیه‌ی احمد حسین وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درباره‌ی زمان پردازش درخواست متقاضیان ایرانی

از ماه دسامبر ۲۰۱۷، کنگره‌ی ایرانیان کانادا ( ICC) به طور فعال پیگیر پرونده‌ی دانشجویان ایرانی است که با تاخیر در روند رسیدگی مواجه شده‌اند و با مقامات رسمی وزارت مهاجرت و همچنین وزارت امنیت عمومی کانادا ملاقات‌هایی انجام داده است تا درباره‌ی این مسئله گفتگو کنند. سخنگوی ICC با افتخار اعلام نمود که بیش از ۸۰ درصد از ۴۰۰ متقاضی اصلیِ ایرانی که بررسی پرونده‌هایشان با تاخیر مواجه شده بود، مورد تایید قرار گرفته‌اند.

 

در این رابطه، Ahmed Hussen وزیر امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا بیانیه‌ای صادر کرد که در آن مسئله‌ی کاهش مدت زمان انتظار ایرانیان جهت دریافت اقامت دائم کانادا را پوشش می‌دهد و بدین شرح است:

 

سازمان مهاجرت کانادا (IRCC)  متعهد به ارائه‌ی خدمات با کیفیت به متقاضیان در سراسر جهان است. این امر با بهبود بخشیدن کارایی فرایندهای خدمات و برنامه‌های مهاجرتی امکان پذیر است.

 

با نشر این مطلب که زمان دریافت اقامت دائم برای متقاضیان ایرانی طولانی‌تر از میانگین بین‌المللی است، تغییرات و پیشرفت‌های چشمگیری ایجاد شده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۵ میانگین زمان انتظار جهت دریافت اقامت دائم ایرانیان ۳۲٫۶ ماه بیشتر از شهروندان سایر کشورها بود که در جولای سال ۲۰۱۸ این اختلاف به ۱۰٫۵ ماه کاهش یافت. همچنین از تاریخ ۱ می ۲۰۱۸ میانگین زمان پردازش و بررسی‌های امنیتی برای شهروندان برجسته‌ی ایرانی برای دریافت اقامت دائم برابر با شهروندان دیگر کشورها خواهد بود. از ۱ ژانویه تا ۳۱ ژوئن سال ۲۰۱۸، تعداد ۳۶۵۷ شهروند ایرانی اقامت دائم کانادا دریافت کردند.

 

واقعیت این است که زمان پردازش کمی پیچیده است. تمامی درخواست‌ها به صورت مورد به مورد بررسی می‌شوند و هیچ توضیح ساده‌ای درباره‌ی این‌که این فرایند چقدر طول می‌کشد وجود ندارد. هر درخواستی ممکن است صرف نظر از کشور مبدا، به مدت زمان پردازش بیشتری نیاز داشته باشد و از سایر درخواست ها بیشتر طول بکشد. بررسی امنیتی یکی از عواملی بود که در سال گذشته منجر به طولانی‌تر شدن پروسه‌ی دریافت ویزا برای ایرانیان شود، ولی تنها عامل نبود.

 

سازمان من به همکاری نزدیک با همکاران امنیت عمومی ادامه خواهد داد تا با شناسایی راه‌های بهبود پروسه، روش‌های کارآمدتر و بهتری برای روند بررسی‌های امنیتی پیدا کند و زمان آن را کمتر کند. برای رسیدگی به زمان بندی‌های طولانی بازرسی امنیتی که می‌تواند. روی تمام ملیت‌ها تاثیر بگذارد، آژانس خدمات مرزی کانادا عملکرد خود را از طریق پیشرفت فرایندها بهبود بخشیده است.

 

ما امیدواریم که همچنان درخواست‌هایی از سوی متقاضیان ایرانی برای پیوستن آنان به جامعه‌ی رو به رشد ایرانیان کانادا دریافت کنیم. ما با جدیت به کار خود ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که سیستم‌های پردازش ما تا حد امکان موثر و کارآمد هستند.

error: Content is protected !!