2024/04/19

مسیرهای مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان در استان منیتوبا

منیتوبا دو مسیر مهاجرتی جدید برای فارغ التحصیلان معرفی کرد

استان منیتوبا از دو مسیر مهاجرتی جدید برای مهاجرت سریع فارغ التحصیلان خارجی از دانشگاه‌های این استان رونمایی کرده است. این دو مسیر که بخشی از برنامه‌ی آموزش بین‌المللی هستند (که سال پیش به عنوان بخشی از برنامه تجدید برنامه‌ی کاندید استانی منتوبا ((MPNP) ایجاد شد عبارتند از مسیر کارآفرینی دانشجوی بین‌المللی – International Student Entrepreneur Pathway –  و مسیر کارآموزی فارغ التحصیل – Graduate Internship Pathway. MPNP به استان منیتوبا اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی کاندید مهاجرت را برای اقامت دائم انتخاب کند. برنامه‌ی کاندید استانی که برحسب اتفاق از محبوبیت بالایی برخوردار است از سال ۱۹۹۸ که ایجاد شده است و  تا کنون از بیش از ۱۳۰ هزار تازه وارد استقبال کرده است.

 

مسیر کارآفرینی دانشجوی بین المللی برای آن دسته از فارغ‌التحصیلان بین‌المللی است که در یکی از موسسات آموزش عالی منیتوبا حداقل یک دوره‌ی دو ساله را گذرانده باشند و می‌خواهند در منیتوبا کسب و کار و فعالیت خود رابه راه بیندازند. از کاندیداها انتظار می‌رود که در کسب و کار خود سرمایه گذاری کرده و به طور فعالانه آن را مدیریت کنند. به گفته‌ی دولت منیتوبا افرادی که در مسیر کارآفرینی دانشجوی بین‌المللی انتخاب می‌شوند یک ویزای کار موقت را به عنوان بخشی از برنامه‌ی پایلوت دو ساله دریافت می‌کنند.

 

مسیر کارآموزی فارغ التحصیل هم برای آن دسته از دانشجویان بین المللی‌ست که طی سه سال گذشته در یکی از دانشگاه‌های استان منیتوبا فوق لیسانس یا دکترای خود را گرفته‌اند و کارآموز واجد شرایط هستند. کاندیداهایی که دوره‌ی فوق دیپلم یا Elevate internship را که توسط Mitacs ارائه می‌شود گذرانده‌اند نیز می‌توانند چه با پیشنهاد شغلی چه بدون آن در این استان تقاضا ارائه کنند؛ Mitacs یک سازمان غیرانتفاعی است که دانشگاه‌ها و صنایع سراسر کانادا و جهان را با شرکت‌ها و صنایع واجد شرایط مرتبط می‌کند.

 

وزیر آموزش استان گفته است: «هر دو مسیر برای جذب و نگه داشتن کارآفرینان و نوآوران با استعداد از سراسر جهان راه اندازی شده است. دانشجویان بین‌المللی ایده‌های جدید، ارتباطات جهانی و روحیه کارآفرینی را به استان ما می‌آورند و وقتی برای خودشان فرصت خلق می‌کنند، منیتوبا به عرصه‌ی رقابت و نوآوری تبدیل خواهد شد».

error: Content is protected !!