2024/04/25

کمک دولت فدرال کانادا به جوامع بیشتری جهت کاهش بی‌خانمان‌ها

کمک دولت فدرال کانادا به جوامع بیشتری جهت کاهش بی‌خانمان‌ها

دولت فدرال کانادا می‌گوید که قصد دارد تعداد جوامعی که از دولت منابع مالی جهت کاهش بی‌خانمان‌ها دریافت می‌کنند را افزایش دهد و برای کمک به این جوامع بودجه‌های جدیدی را در نظر بگیرد.

 

Jean-Yves Duclos وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی کانادا روز دوشنبه جزئیات برنامه‌ی Reaching Home  یا «به خانه رسیدن» را با تعداد ۱۳۰۰ نماینده در یک کنفرانس ملی در زمینه‌ی بی‌خانمانی در همیلتون به اشتراک گذاشت. برنامه‌ی ۲،۲ میلیارد دلاری که باید در طی بیش از ۱۰ سال به اجرا درآید، بخشی از استراتژی ملی ۴۰ میلیارد دلاری دولت جهت تهیه‌ی مسکن و سرپناه است که سال گذشته اعلام شد.

 

دولت‌های شهری اکثرا برنامه‌های بخش مسکن کانادا را اداره می‌کنند، اما با توجه به اینکه یارانه‌های ساخت و ساز و اجاره خانه قیمت بالایی دارند، شهرها به دولت‌های استانی و دولت فدرال تکیه می‌کنند تا از آن‌ها حمایت کنند.

 

Duclos می‌گوید که بودجه‌ی سالانه اختصاص یافته توسط دولت فدرال به ۶۱ شهر که قبلا به عنوان «جوامع تعیین شده» انتخاب شده‌اند، افزایش خواهد یافت. علاوه بر این شش شهر بزرگ جدید نیز واجد شرایط دریافت بودجه‌ی فدرال سالانه می‌باشند. او اشاره کرد:«کانادا در طول ۲۰ سال تغییرات زیادی کرده و متاسفانه پدیده‌ی بی‌خانمانی، اکنون در جوامع دیگری از این کشور ظاهر شده است، بنابراین ما باید پاسخگوی نیازهای افراد بی خانمان در هر کجای کانادا باشیم.»

 

با توجه به گفته‌ی Duclos، جهت تبدیل شدن به یک جامعه‌ی تعیین شده یک پروسه‌ی رقابتی برای ارائه درخواست‌ها در سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. در این پروسه، نیازها و توانایی‌های متقاضیان (جهت برآورده شدن با کمک‌های مالی_ باید مشخص شوند. دولت فدرال می‌گوید ۱٫۲۵ میلیارد دلار در ۹ سال آینده برای کمک به بی‌خانمان‌ها در جوامع تعیین شده کانادا سرمایه‌گذاری خواهد شد. Duclos می‌گوید که تخصیص بودجه به کاهش افراد بی خانمان در جوامع بومی کمک خواهد کرد. لیبرال‌ها در حال حاضر با گروه‌های محلی بومی در مورد چگونگی تخصیص این بودجه‌های جدید فعالیت می‌کنند.

 

جزئیات لایحه‌ی«Reaching Home» در حالی مطرح شده است که لیبرال‌ها آماده‌ی ارائه‌ی قوانینی هستند که بیش از دو میلیون نفر را از فقر نجات دهد. قانون مبارزه با فقر، برای اولین بار یک خط فقر رسمی برای کشور تعیین خواهد کرد. همچنین به موجب این قانون، شورایی درمورد فقر تشکیل می شود تا درباره پیشرفت طرح به وزیر مشاوره بدهد و همچنین گزارش‌های سالانه در مورد پیشرفت دولت برای کاهش نرخ فقر را به پارلمان ارائه دهد.

 

استراتژی دولت بر مبنای کاهش ۲۰ درصدی فقر از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۰ و در مرحله بعد کاهش ۵۰ درصدی فقر تا سال ۲۰۳۰ میلادی می‌باشد.

error: Content is protected !!