2024/03/29

اکسپرس اینتری در تعداد دعوتنامه به رکورد سال ۲۰۱۷ نزدیک می‌شود

اکسپرس اینتری به رکورد سال ۲۰۱۷ نزدیک می‌شود

ماه گذشته دولت کانادا تعداد دعوتنامه‌ هایی که برای کاندیدهای اکسپرس اینتری جهت اقامت دائم صادر کرده بود را دو برابر تعداد دعوتنامه‌های اکتبر سال ۲۰۱۷ کرد و این میزان کمتر از ۱۲۰۰۰ دعوتنامه با مجموع دعوتنامه‌ های سال گذشته فاصله دارد. در طی ماه گذشته، اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی (IRCC)  سه پذیرش برگزار کرد و طی آن‌ها ۱۱,۷۰۰ دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم (ITA) صادر نمود و با این حساب تعداد دعوتنامه‌های ماه اکتبر بیش از دو برابر دعوتنامه‌های اکتبر ۲۰۱۷ است.

 

ITA هایی که طی ماه اکتبر ۲۰۱۸ برای کاندیدهای اکسپرس اینتری صادر شده‌اند مجموع ITA های صادر شده در سال ۲۰۱۸ را به ۷۴۰۰۰ رساندند و بدین صورت، ۱۱,۸۲۳ دعوتنامه از ۸۶,۰۲۳ دعوتنامه‌ی سال ۲۰۱۷ فاصله وجود دارد. گفتنی است که فقط سه سال پیش و در سال ۲۰۱۵ بود که از سیستم اکسپرس اینتری کانادا رونمایی شد و اکنون این سیستم عامل اصلی مهاجرت اقتصادی به این کشور است.

چنانچه IRCC تا انتهای سال جاری به برگزاری پذیرش‌های متناوب ادامه دهد و حجم پذیرش‌ها را در ۳,۹۰۰ ITA یا بیشتر نگه دارد، می توانیم امیدوار باشیم که به مجموع ITA های سال قبل برسد یا حتی از آن فراتر رود، همان‌گونه که از ۵ سپتامبر در چهار عدد از پنج پذیرش این کار را کرده است. IRCC قصد دارد در سال ۲۰۱۹ برای دسته‌ی مهاجرت Federal High Skilled 81,400 مهاجر و مقیم جدید جذب کند.  اشاره شده است که به موجب برنامه‌ی چندساله سطوح مهاجرت که دولت کانادا در ۳۱ اکتبر از آن رونمایی کرد، این هدف در سال ۲۰۲۰ به ۸۵,۵۰۰ و در سال ۲۰۲۱ به ۸۸,۸۰۰ خواهد رسید.

 

اکنون تقریبا تقاضاهای تمام مقیمان دائم جدید که از طریق دسته‌ی Federal High Skilled وارد کانادا شده‌اند در سیستم اکسپرس اینتری فدرال رسیدگی می‌شود.  تا سال ۲۰۲۱، مهاجرت اقتصادی سبب اصلی جذب اکثر مهاجران خواهد بود. انواع برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کانادا حدود ۶۰ درصد تمام پذیرش‌های کانادا را در بر می‌گیرد؛ برنامه کاندید مهاجرت استانی کانادا و Federal High Skilled به تنهایی حدود ۴۴ درصد کل پذیرش‌های کانادا طی سه سال آینده را شامل خواهد شد.

 

انتاریو کاندیدهای اکسپرس اینتری را ترجیح می‌دهد

۹ تا از استان‌ها و نواحی کانادا در برنامه کاندید مهاجرت استانی کانادا (PNP) مشارکت دارند و هر کدام حداقل یک استریم دارند که با سیستم اکسپرس اینتری فدرال در ارتباط است. PNP به استان ها و نواحی کانادا اجازه می دهد که سالانه تعداد معینی از کاندیدهای مهاجرت اقتصادی را برای اقامت دائم انتخاب کند. کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و به اول صف دریافت ITA جهت اخذ اقامت دائم کانادا می روند.

 

گفتنی است انتاریو بزرگترین استان کانادا است و سه استریم PNP مرتبط با اکسپرس اینتری دارد که ۹۵ درصد کاندیدهایی که در سال ۲۰۱۸ توسط برنامه کاندید مهاجرت استانی انتاریو ( OINP) انتخاب شدند را کاندید کرده است. این برنامه‌ها عبارتند از برنامه‌ی اولویت‌های سرمایه انسانی، استریم کارگر ماهر فرانسوی زبان و برنامه‌ی مشاغل فنی دارای مهارت. این برنامه‌ها به OINP اجاره می‌دهند در نظرسنجی اکسپرس اینتری به دنبال متقاضیان واجد شرایطی بگردند که می‌توانند سریع در بازار کار انتاریو جذب شوند.

با این‌که انتاریو اکنون به حد نصاب تخصیص خود برای سال ۲۰۱۸ رسیده است (۶,۶۰۰) اما اعلام کرده است که به پذیرش و رسیدگی تقاضاهای جدید برای کاندیدهای استانی ادامه خواهد داد. البته تقاضاهایی که از طریق برنامه‌ی فارغ التحصیل فوق لیسانس –  Master’s Graduate Stream – ارائه می‌شوند رسیدگی نخواهند شد چون در حال حاضر این برنامه متوقف شده است. به طور کل می‌توان گفت که سال جاری برای اکسپرس اینتری هم در سطح فدرال و هم در سطح استانی سال مهمی بوده است. ما در هر دو سطح شاهد توسعه‌هایی بوده‌ایم که باعث تقویت جایگاه اکسپرس اینتری کانادا به عنوان گزینه اصلی کاندیدهای کاری/اقتصادی کانادا شده‌اند.

error: Content is protected !!