2024/03/29

نرخ بیکاری کانادا در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد خود رسید

نرخ بیکاری کانادا در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد خود رسید

با توجه به نظرسنجی نیروی کار ( Labour Force Survey)  که به صورت ماهانه توسط مرکز آمار Statistics Canada گزارش می‌شنود، نرخ بیکاری کانادا در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد خود رسید. به گفته‌ی این مرکز آمار، نرخ بیکاری _که عبارت است از تعداد افراد بیکار به عنوان درصدی از نیروی کار ماه گذشته یعنی ماه نوامبر_ به ۵٫۶ درصد رسید. و این رقمی است که کانادا از سال ۱۹۷۶ به آن دست نیافته بود. گفتنی است در ماه نوامبر حدود ۱۹ میلیون نفر در کانادا اشتغال یافته‌اند که نسبت به ماه قبل ۰٫۵ درصد افزایش داشته است.

 

افزایش تعداد شاغلان در شش استان

شش استان کانادا در ماه نوامبر افزایش تعداد شاغلان را تجربه کرده‌اند که در آن میان، کبک و آلبرتا بیشترین تعداد شاغل را داشته‌اند. در کبک، تعداد شاغلان در ماه نوامبر ۲۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده که طبق اعلام مرکز آمار کانادا ناشی از کار تمام وقت است. بیش از چهار میلیون نفر در کبک در ماه نوامبر شاغل بوده‌اند و نرخ بیکاری این استان بالای ۵٫۴ درصد یعنی پایین تر از ۵٫۶ (که نرخ بیکاری ملی در سراسر کاناداست) متوقف شده است.

 

بنا به گزارش‌های این مرکز آمار، اشتغال (در کبک) در حوزه‌های خدمات فنی، علمی و حرفه‌ای و خدمات آموزشی افزایش داشته است. در آلبرتا نیز در تعداد شاغلان ۲۴ هزار نفر رشد گزارش شده است که ناشی از اشتغال تمام وقت است. استان انتاریو نیز شاهد افزایش نرخ اشتغال بوده و در ماه نوامبر به تعداد شاغلان این استان ۲۰ هزار نفر اضافه شده‌اند. استان بریتیش کلمبیا نیز در ماه نوامبر شاهد افزایش اشتغال بوده و طی این ماه، نسبت به ماه اکتبر، ۱۶ هزار نفر به تعداد شاغلان این استان افزوده شده است. نرخ بیکاری استان بریتیش کلمبیا ۴٫۴ درصد است، که طبق این رقم پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد و این علی‌رغم افزایش اندک نرخ بیکاری در ماه نوامبر است. اما استان‌های ساسکاچوان و منیتوبا نیز در ماه نوامبر شاهد افزایش نرخ اشتغال بوده‌اند و به ترتیب ۵,۵۰۰ و ۲,۶۰۰ شاغل به شاغلان این دو استان افزوده شده است.

 

صنایع برتر در حوزه اشتغال

این مرکز آمار در رابطه با نرخ اشتغال در صنایع مختلف اعلام کرده است که در بخش خدمات فنی حرفه‌ای و علمی بیشترین نرخ اشتغال رخ داده است و حاکی از افزایش ۲۶ هزار نفری بوده. و بیشترین تعداد شاغلان هم متعلق به استان‌های کبک و آلبرتا بوده‌اند. اشتغال در بخش‌های خدمات سلامت و مددکاری اجتماعی نیز در ماه نوامبر افزایش یافته و به تعداد شاغلان در این بخش‌ها ۱۹ هزار نفر افزوده شده است.

error: Content is protected !!