2024/04/25

چرا مردم هنوز به بهترین کارفرمایان کانادا اهمیت می‌دهند؟ (۱)

چرا مردم هنوز به بهترین کارفرمایان کانادا اهمیت می‌دهند؟

بخش اول

هیچ چیز مانند خستگی و کسالت روحیه محیط کار را پایین نمی‌آورد. حتی در صنایع و مشاغلی مانند بان‌کداری که دارای ثبات و آرامشند، وقتی همه چیز یکنواخت می‌شود مردم احساس بی‌قراری و ناامیدی می‌کنند. این موضوع کمک می‌کند تا بفهمیم چرا Meridian Credit Union مبارزه با سکون و یکنواختی در محیط کار را آغاز کرده است.

 

این موسسه که دفتر مرکزی آن در St. Catharines در استان انتاریو قرار دارد، یک سری پروژه‌های انگیزشی را به طور خاص طراحی کرده تا مانع از بروز بی حوصلگی و یکنواختی شرایط کاری برای بیش از ۱۷۰۰ نفر از پرسنل خود شود. به عنوان مثال برای مدت بیش از دو سال حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان این شرکت مشغول کار بر روی پلت فرم بانک‌داری دیجیتال جدیدی بوده‌اند که قرار است سال آینده راه اندازی شود. این یک کار پیچیده، فنی و تخصصی بوده و کارکنانی که در آن مشغول به کار بوده‌اند را واقعا درگیر خود کرده است.

 

BILL MAURIN، رئيس و مدیر عامل CREDIT UNION می گوید:«این کار خسته کننده‌ای بود و نیاز به تلاش فکری کارکنان داشت و تیم ما به خوبی از پس انجام آن برآمد.» یکی از کارکنان می‌گوید:«کجا می‌توانید چنین چیزی بسازید؟ داشتن چنین فرصتی در زندگی حرفه‌ای، واقعا بسیار کم پیش می‌آید.»

 

زمانی که کارکنان درباره یک پروژه خسته کننده و کسالت بار خبر خوبی می‌شنوند، نشان دهنده این است که کار خوب پیش می‌رود، و چیزی مهم تر از آن وجود ندارد.

 

Meridian یکی از ۴۹ سازمانی است که نام آن در لیست بهترین کارفرمایان Aon’s 2019 Best Employers in Canada آمده است و در آن شرکت‌هایی معرفی شده‌اند که به شدت بر متغیرهایی مانند مشارکت کارکنان، رهبری پیشرفته و فرهنگ کاری تاکید دارند.

 

TODD MATHERS، شریک شرکت AON در امور فرهنگی و تعاملات در شمال آمریکا، توضیح می‌دهد:«بهترین کارفرمایان تمرکز بسیار قاطع و هدف‌مندی بر روی نیروهای خود دارند که در عمل و رفتار از آن حمایت می‌شود. این چیزی است که آن‌ها را به نسبت سایر شرکت‌ها متفاوت می‌کند.»

 

به گفته گالوپ، شرکت‌های تجاری عمومی با مشارکت بالای کارکنان، نسبت به رقبای خود عملکرد بهتری دارند و ۱۴۷ درصد درآمد بالاتری به ازای سهامشان دارند و ۲۱ درصد بهره وری بیشتری نسبت به کسب و کارهایی که از وجود مشارکت کارمندان بی بهره هستند دارند. همین تحقیق همچنین نشان می‌دهد زمانی که کارمندان در محیطی پرانگیزه و با اشتیاق کار کنند، میزان ریزش نیروها، سرقت احتمالی کارکنان، غیبت در محیط کار و نواقص محصولات کاهش می‌یابد. علت آن هم این است که زمانی که مردم ۸ ساعت یا بیشتر در طول روز را در محیط کار سپری می‌کنند، انتظار رضایت شخصی از شغل خود را دارند. آن‌ا همچنین می‌خواهند به خاطر مهارت‌هایشان ارزش گذاری شوند و  کارهایی را انجام دهند که هدف مشخصی دارد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، آن‌ها تمایل به سخت‌تر، خلاقانه‌تر و فعالانه‌تر کار کردن دارند که برای شرکت‌ها بسیار مفید است. خوشبختی و رضایت کارمند اساسا بهترین بیمه برای رئیس یک شرکت در برابر آینده نامشخص است.

error: Content is protected !!