2024/03/28

افزایش تعداد کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند (۲)

افزایش تعداد کاندیدهای اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند (۲)

بخش دوم

بخش اول را می توانید از اینجا بخوانید!

PNP:  شکل دهنده‌ی طرح اسکان مهاجران

علاوه بر این، رشد PNP باعث شکل دهی به طرح اسکان مهاجران شده است و دارد آن‌ها را از بزرگترین شهرهای کانادا که تا مدت‌ها مقصد جذاب و اصلی اکثریت قریب به اتفاق تازه واردان بوده است، به سایر نقاط می‌کشاند. استان‌هایی مانند نوا اسکوشیا، پرینس ادوارد آیلند، منیتوبا و ساسکاچوان همگی برنامه‌های کاندید استانی مرتبط با اکسپرس اینتری دارند که در سال ۲۰۱۸ فعال بوده‌اند. IRCC گزارش کرده که مقصد اسکان ۳۴ درصد از مهاجران کاری که در ۲۰۱۷ وارد کانادا شده‌اند خارج از انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک – یعنی استان‌هایی که تورنتو، ونکوور و مونترال در آن‌ها قرار دارند – بوده است. این در حالی‌ست که این رقم در سال ۱۹۹۷ تنها ۱۰ درصد بوده است.

 

در گزارش جدیدی که Statistics Canada منتشر کرده نیز چنین روندی دیده می‌شود. گزارش این مرکز آمار نیز مشخص کرده که اکثر مهاجران کاری همان جایی منزل می‌گزینند که اولین بار در آن اسکان یافته‌اند. فرقی ندارد که آن مکان یک شهر بزرگ باشد یا کوچک. طبق این مطالعه، انتخاب اولین مکان برای اسکان توسط متقاضیان اصلی مهاجرت کاری، مکان اقامت آن‌ها را در سال‌های بعد به میزان زیادی پیش بینی می‌کند. در واقع، تنها ۱۱ درصد از متقاضیان اصلی مهاجرت کاری پس از گذشت ۱۰ سال از ورودشان به کانادا، به مونترال، ونکوور یا تورنتو رفته‌اند یا از آنها خارج شده‌اند.

 

کاندیدهای اکسپرس اینتری باید واقعا نسبت به برنامه‌های کاندید مهاجرت استانی شناخت پیدا کنند؛ مخصوصا با توجه به این که اهمیتشان در راهبرد مهاجرتی کانادا افزایش یافته است. زرق و برق شهرهایی همچون تورنتو، مونترال یا ونکوور نباید باعث شود کاندیدها و مهاجران چشم خود را به روی جذابیت‌های بی نظیر نووا اسکوشیا، پرینس ادوارد آیلند، منیتوبا و ساسکاچوان ببندند.

error: Content is protected !!