2024/04/25

انتقاد جاستین ترودو از محافظه کاران

انتقاد ترودو از محافظه کاران به دلیل ارائه‌ی اطلاعات غلط مهاجرتی

جاستین تردو، نخست وزیر کانادا با هشدار درباره «خطرات پوپولیسم» بیان کرد که استفاده از مهاجرت به عنوان یک مسئله‌ی سیاسی تفرقه انداز، آینده کانادا را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

Trudeau در مصاحبه‌ی گسترده‌ای با The Canadian Press گفت که معتقد است که یک توافق کلی کانادایی حاکی از آن است که با وجود مخالفت رو به رشد در دیگر نقاط، پدیده مهاجرت برای کشور کانادا خوب و مفید بوده است.

 

ترودو گفت:« به عنوان مثال تصمیم محافظه کاران که اخیرا به تصویب رسیده است به دنبال توافق جهانی در مورد مهاجرت به صورتی است که آگاهانه باعث نادیده گرفتن منافع سیاسی در کوتاه مدت شده است. همچنین این مسئله باعث افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی مهاجرت می‌شود که کاری غیر مسئولانه است. این راهی نیست که ما باید درباره یکی از مسائل مهم کشور در پیش بگیریم، بلکه به روشی متفکرانه نیازمندیم.»

 

نخست وزیر می‌گوید که او از بحث و گفتگو در مورد مهاجرت استفقبال می‌کند، تا زمانی که این گفتگوها به اهداف معنی دار سیاسی مانند تعداد دقیق مهاجرانی که هر ساله به کانادا وارد می‌شوند و نحوه آمیختگی مناسب این تازه واردان با جامعه کانادا بپردازد.

 

وی گفت:«اما ترس موهوم و اطلاعات نادرستی که از طرف حزب محافظه کار به طور عمدی و آگاهانه مطرح شده است، برای پدیده‌ای که مزایا و منافع بسیاری در طی چندین نسل برای کانادا داشته است، بسیار خطرناک است.»

 

Brock Harrison، دبیر مطبوعاتی Andrew Scheer، رهبر حزب محافظه کار می گوید:« نظرات ترودو نشان می‌دهد که او مسئولیت نگرانی‌های کانادایی‌ها درباره‌ی ورود غیرقانونی از مرز را به عهده نمی‌گیرد.»

 

Harrison گفت:« هر وقت که او مورد انتقاد قرار می‌گیرد، به حملات شخصی و استدلال‌های نادرست متوصل می‌شود. محافظه کاران همچنان پیگیرند تا او درباره تاخیر طولانی در انجام این روند و میلیاردها دلار هزینه‌های تحمیل شده ناشی از ناتوانی دولت در حفاظت از مرزها پاسخگو باشد».

 

هفته گذشته کانادا با امضای معاهده‌ی جهانی سازمان ملل متحد درباره مهاجرت (که به پیمان جهانی سازمان ملل برای مهاجرت امن و منظم مشهور است) به ۱۶۴ کشور عضو این پیمان ملحق شد. این اولین توافق نامه بزرگ در زمینه پوشش همه ابعاد مهاجرت بین المللی است و هدف آن بهبود همکاری‌ها است.

 

اما این پیمان باعث اعتراضات شدیدی به ویژه در اروپای شرقی شد؛ جایی که تعدادی از گروه‌های راست افراطی و احزاب سیاسی از این توافق نامه برای دامن زدن به نگرانی‌های عمومی استفاده کردند و از افزایش بی‌سابقه‌ی تعداد مهاجران و افراد آواره فراری از جنگ، آزار و اذیت و خشونت در کشورهای خودشان و یا افرادی که به دنبال فرصت‌های اقتصادی بهتر هستند، ابراز نارضایتی کردند.

 

محافظه کاران همچنین لیبرال‌ها را درباره‌ی هجوم پناهجویانی که در طی دو سال گذشته به طور غیرقانونی و بدون رعایت روش‌ها و مراحل ورودی رسمی به کانادا وارد شده‌اند، مورد انتقاد قرار دادند. این موضوع منجر به درگیری میان Doug Ford نخست وزیر انتاریو و François Legault، نخست وزیر کبک شد. زیرا هر یک از اتاوا می‌خواهند مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار یا بیشتر برای تأمین و پوشش هزینه‌های این دو استان برای اسکان و ارائه خدمات به پناهجویان بپردازد.

 

آن‌ها می گویند که دولت فدرال برای ارزیابی ادعاهای پناهندگان بسیار کند عمل می‌کند و تا زمانی که افرادی که درخواست پناهندگی داده‌اند در انتظار بررسی درخواست خود هستند استان‌ها باید از آن‌ها حمایت کنند. از اواخر سال ۲۰۱۷ بیش از ۳۸ هزار مهاجر غیر مجاز وارد کانادا شده‌اند.

 

اگر مهاجرت به یک موضوع انتخاباتی تبدیل شود، ممکن است ترودو با یک چالش بزرگ مواجه شود. نظرسنجی موسسه Angus Reid در پاییز نشان داد که لیبرال‌ها در خصوص موضوع پناهجویان بسیار آسیب پذیرند. Shachi Kurl، مدیر اجرایی موسسه Angus Reid به آژانس خبری The Canadian Press گفت هر بار که محافظه کاران این مسئله را مطرح می‌کنند، نگرانی‌ها درباره‌ی ناامنی در مرزهای کانادا در سراسر احزاب سیاسی تشدید می‌شود.

 

ترودو گفت که او قصد دارد با تأکید بر اینکه کانادا دارای یک سیستم مهاجرتی قوی است، ترس‌ها و نگرانی‌های رو به افزایش جامعه کانادایی را کاهش دهد و تضمین می‌کند که مدعیان دریافت پناهندگی، هیچ گونه خطر امنیتی برای مردم کانادا ندارند و شرایط و تعهدات بین المللی که کانادا با آن‌ها موافقت کرده است را برآورده خواهند کرد.

 

او گفت:«این روند برای حفظ امنیت ما در حال بررسی و انجام است. متاسفانه رویکردی حساب شده توسط محافظه کاران برای به ستوه آوردن و ترساندن مردم وجود دارد و همان‌طور که می‌دانیم، ترساندن مردم همواره بسیار راحت‌تر از آرام کردن آن‌ها در زمان اضطراب و نگرانی است و من فکر می‌کنم که ما باید هوشیارتر باشیم.»

error: Content is protected !!