2024/04/25

۴TH SPACE در دانشگاه کنکوردیا ؛ مکانی عمومی برای کشف ایده‌ها

معرفی رسمی ۴TH SPACE در دانشگاه کنکوردیا ؛ مکانی عمومی برای کشف ایده‌ها

دانشگاه کنکوردیا در اقدامی جدید بخشی از فضای خود در بلوار (De Maisonneuve)  را برای نمایش عمومی ایده‌‌ها و سازه‌های دستی دانشجویان اختصاص داده است. این پلتفرم نوآورانه جدید، امکان ارتباط بین جامعه دانشگاهی و عموم مردم را در زمینه کشف ایده‌های جدید و آزمایشات مختلف فراهم می‌کند. در واقع فعالیت ۴TH SPACE منجر به کاهش موانع ارتباطی میان مردم با دانش و دانشگاه می‌شود. می‌توان گفت این پروژه در مورد ایجاد یک دانشگاه بدون مرز و دیوار است که استاندارد جدیدی از دستیابی عموم مردم به اطلاعات ارائه می‌دهد. این مکان به صورت یک ویترین در معرض دید عموم قرار دارد و به عنوان رابطی بین مردم و دانشگاه عمل کرده و اعضای هیئت عملی دانشگاه و دانشجویان می‌توانند از طریق آن ایده‌های خود را به عموم مردم عرضه نمایند. این پروژه قرار است به طور رسمی از ژانویه ۲۰۱۹ کار خود را آغاز نماید.

 

پروژه ۴TH SPACE حاصل دو سال تلاش مداوم، برنامه ریزی، همفکری و مشاوره یک تیم تحت نظارت دانشگاه کنکوردیا می‌باشد که به زودی آغاز به کار خواهد کرد. این پروژه به دنبال الهام بخشیدن به استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه، دانشجویان و دیگر اعضای جامعه برای به اشتراک گذاشتن ایده‌های شگفت انگیز در پشت دیوارهای دانشگاه است.

 

این فضای در حال تکمیل، فرصت درگیر شدن با آموزش‌های تجربی را برای دانشجویان فراهم خواهد ساخت و به پروسه اشتراک گذاری فعالیت‌های دانشجویان دانشگاه کنکوردیا با جهان پیرامون کمک می‌کند تا بدین ترتیب ایده‌های آن‌ها بتوانند به واقعیت بپیوندند.

 

پروژه ۴TH SPACE از ژانویه ۲۰۱۹ با عنوان CITIES آغاز به کار خواهد کرد و در اولین برنامه به دنبال بررسی و تمرکز بر روی این سوال محوری است که: نکات لازم و ضروری برای داشتن یک شهر پایدار، انعطاف پذیر، سرزنده و قابل زندگی چیست؟

 

محل برگزاری و ارائه این پروژه بخشی از فضای کتابفروشی سابق دانشگاه است که امروزه به صورت ترکیبی از یک آزمایشگاه زنده، یک نمایشگاه پژوهشی و موزه درآمده و شامل یک دیوار شیشه‌ای متحرک است که در معرض دید رهگذران بلوار De Maisonneuve در مونترال، در استان کبک کانادا قرار دارد.

error: Content is protected !!