2024/04/20

اسکناس های یک دلاری قدیمی کانادا اکنون ۷۰۰۰ دلار ارزش دارند

اسکناس های یک دلاری قدیمی کانادا اکنون ۷۰۰۰ دلار ارزش دارند

زمانی که در سال ۱۹۸۹ گردش اسکناس های یک دلاری قدیمی در چرخه پولی کانادا متوقف شد، برخی از مردم به امید آن که این اسکناس‌ها روزی ارزشمند شوند آن‌ها را نگه داشتند. خبر خوب این است که این افراد در آن زمان چندان در اشتباه  نبودند! زیرا اکنون اسکناس‌های یک دلاری قدیمی بسیار ارزشمندند. فقط باید امیدوار باشید که یکی از این اسکناس‌ها را نگه داشته باشید.

 

دو عامل در تعیین قیمت اسکناس تاثیرگذار است: یکی کمیاب بودن، و دیگری کیفیت آن. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید و اسکناسی داشته باشید که هم کمیاب و هم سالم و با کیفیت است، باید بدانید که پول زیادی شاید معادل با حقوقتان در انتظار شماست.

 

طبق اطلاعات وب سایت coinsandcanada.com، کمیاب‌ترین اسکناس‌های ۱ دلاری آن‌هایی هستند که وضعیتی عالی یا نزدیک به عالی دارند. اسکناس‌ها به دسته‌های خوب، خیلی خوب، عالی، خیلی عالی و بسیار عالی دسته بندی می‌شوند. آن‌هایی که از کیفیت‌های بالایی برخوردارند تا ۳۵۰ دلار ارزش دارند.

 

چیزی که جالب است این است که یک سری از اسکناس‌های نادر از سال ۱۹۵۴ به نام «Devil’s Face » وجود دارد. این اسکناس‌ها در آن زمان از چرخه چاپ خارج شدند زیرا برخی مردم فکر می‌کردند موهای ملکه به نوعی شبیه چهره شیطان به نظر می‌آید.

 

اگر آنقدر خوش شانس باشید که یکی از این اسکناس‌ها را در اختیار داشته باشید ممکن است ارزش آن حتی به ۷۰۰۰ دلار برسد. پس اگر یک اسکناس یک دلاری قدیمی دارید حتما آن را چک کنید، زیرا ممکن است ابسیار باارزش باشد.

error: Content is protected !!