2024/04/24

مارپیچ برفی مانیتوبا در مسیر شکستن رکورد جهانی گینس قرار گرفت

مارپیچ برفی مانیتوبا در مسیر شکستن رکورد جهانی گینس قرار گرفت

همچنان که دمای هوا در مانیتوبا در حال کاهش است، ارتفاع دیوارها برای ساخت یک مارپیچ برفی جدید در حال افزایش است.

از ماه گذشته، کارکنان مرکز تفریحی A Maze in Corn در شهر وینیپگ در استان مانیتوبا در حال ساخت جدیدترین چالش سرگرم کننده خود بوده‌اند: یک مارپیچ برفی.

 

مالک این مرکز، Clint Masse می‌گوید:«کار ساخت این سازه با ساخت یک پرچین مارپیچ ذرت تفاوت زیادی دارد. منظورم این است که بیشتر شبیه به آن چیزی است که سازندگان دیوارهای بتنی طراحی می‌کنند.»

 

عملیات ساخت این سازه پر پیچ و خم در مزارع ذرت خالی شرکت آغاز شده و در ابتدا دیوارهایی از چوب به عنوان قالب ساخته شد و سپس آن‌ها را با برف پر کردند و به این ترتیب قالب گیری دیوارها را انجام دادند.

 

Masse گفت:«زمانی که شروع به کار کردیم، تصور می‌کردم که می‌توانیم در هر روز ۲۰۰ فوت پیش برویم ولی بعد از شروع متوجه شدم که روزانه فقط ۸۰ فوت دیوار برفی ساخته می‌شود. و من فکر کردم اگر ما بخواهیم ۴،۲۰۰ فوت دیوار برفی بسازیم، قبل از این‌که کار ما انجام شود زمستان به پایان می‌رسد. اما مثل هر کار دیگری سرعت کار در ابتدا پایین است ولی به مرور و با پیشرفت پروژه  کار بهتر شده و کمی سریع‌تر می‌شود.»

 

دیوارها ۶٫۵ فوت ارتفاع دارند و برنامه ریزی‌های انجام شده جهت ثبت رکورد جهانی بزرگ ترین مارپیچ برفی در کتاب رکوردهای گینس است. رکورد فعلی توسط پارک تاریخی Fort William در Thunder Bay در انتاریو ثبت شده است.

 

Masse می گوید:« در روز اندازه‌گیری همه چیز مشخص خواهد شد. ما امیدواریم که این اتفاق بیفتد و این سازه بزرگ‌ترین سازه مارپیچ برفی جهان باشد. این سازه تفریحی متعلق به شهر وینیپگ و همه دوستداران آن است. آن‌ها همگی بخشی از این پروژه هستند؛ زیرا این امکان را برای ما فراهم کردند که این پروژه به انجام برسد.»

 

مدیر این مرکز می‌گوید دقیقا نمی‌داند چه مدت زمانی برای بازدید کنندگان جهت تکمیل مسیر مارپیچ و رسیدن به نقطه پایان لازم است ولی می‌گوید عبور از آن کمی چالش برانگیزتر از عبور از پرچین‌های پر پیچ و خم ذرت است؛ او پیش بینی می‌کند که مردم طی زمان حدودا ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بتوانند از آن عبور کنند.

 

وی اضافه کرد که آن‌ها خروجی‌های زیادی ساخته‌اند و قصد دارند تا در داخل مارپیچ نیز گودال‌هایی از آتش درست کنند تا هم به حس ماجراجویی آن بیفزایند و هم به گرم نگه داشتن مردم کمک کنند.

 

Masse می گوید:« من هم مانند دیگر ساکنین شهر وینیپگ فکر می‌کنم که ما زمستان را به خوبی جشن خواهیم گرفت و فعالیت‌های زیادی در فضای باز خواهیم داشت. این مارپیچ واقعا حال و هوای زمستانی دارد، وزش باد همیشه باعث خنک‌تر شدن هوای زمستان می‌شود اما در داخل مارپیچ سرعت وزش باد صفر است.»

 

این مارپیچ برفی روز شنبه افتتاح می‌شود. قیمت بلیط نیز مانند بلیط مارپیچ ذرت در فصل پاییز است.

error: Content is protected !!