2024/04/19

مردم کبک کمترین میزان ساعت های کار در هفته را در بین کانادا و آمریکا دارند

مردم کبک کمترین میزان ساعت های کار در هفته را در بین کانادا و آمریکا دارند

یک مطالعه تطبیقی که با تمرکز بر ساعات کار در کانادا و ایالات متحده انجام گرفته است، به این نتیجه رسیده که کبکی‌ها در سال ۲۰۱۷ کمترین ساعات کار را در طول هفته داشته‌اند.

 

این مطالعه توسط موسسه Institut de la statistique du Québec انجام شد و نشان داد که اهالی کبک در هر موقعیت شغلی به طور میانگین ۳۵٫۱ ساعت در طول هفته کار می‌کنند.

 

میانگین ساعات کاری در طول هفته برای ایالات متحده ۳۸٫۷ ساعت در هر شغل بود و پس از آن استان‌‌های آلبرتا با ۳۷٫۵ ساعت، انتاریو با ۳۶ ساعت و بریتیش کلمبیا با ۳۵٫۵ ساعت قرار گرفتند.

 

با مقایسه میزان ساعات کاری مشخص شد که در ایالات متحده حدود ۷۰ درصد کارکنان و کارمندان ۴۰ ساعت یا بیشتر در طول هفته کار می‌کنند، در مقابل فقط ۴۰ درصد از اهالی کبک ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

 

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که:«این تفاوت‌ها منعکس کننده ساختارهای سازمانی متفاوت و خصوصا استانداردهای زمانی مختلف کار (شامل مرخصی سالانه، تعطیلات قانونی، مرخصی والدین و غیره) می‌باشد و کارکنان کبک نسبت به ایالات متحده بیشتر از آن نفع می‌برند.»

 

این مطالعه همچنین چنین نتیجه گیری کرد که نرخ اشتغال در کبک بالاتر از ایالات متحده است و این به دلیل سهم بیشتریست که زنان در بازار کار کبک ایفا می‌کنند.

 

سرانه ساعات کاری، شاخصی است که هم نرخ اشتغال و هم مدت زمان کار را در نظر می‌گیرد. این شاخص در کبک (۱۹٫۴) برای جمعیت بالای ۱۵ سال کمتر از ایالات متحده آمریکا (۲۲٫۴) است.

 

در سال ۲۰۱۷ نرخ اشتغال در کبک در میان جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر ۶۰٫۹ درصد بود، در مقابل این نسبت در ایالات متحده برای جمعیت ۱۶ سال و بالاتر ۶۰٫۱ درصد بود. در بین زنان نیز نرخ اشتغال در کبک در حدود ۳ درصد بالاتر از ایالات متحده بود (۵۷٫۴ درصد در کبک در مقابل ۵۴٫۶ درصد در ایالات متحده). این اختلاف ساعت کار در میان زنان دارای فرزند زیر ۱۸ سال، بیشتر از ۱۰ درصد می‌باشد.

 

طبق اطلاعات مرکز آمار کبک، این نرخ‌های اشتغال مربوط به بخشی از جمعیت در حال کار است. نرخ بیکاری در کبک در سال ۲۰۱۷ حدود ۶٫۱ درصد بوده است.

 

در حال حاضر این روندی است که کبکی‌ها از آن بهره می‌برند زیرا هر چه ساعات کاری در طول هفته کوتاه تر باشد، تعطیلات آخر هفته طولانی ‌تری دارند.

error: Content is protected !!