2024/03/28

اولین پذیرش ۲۰۱۹ پرینس ادوارد آیلند برای کاندیدهای اکسپرس اینتری و کسب و کار

برگزاری اولین پذیرش ۲۰۱۹ پرینس ادوارد آیلند برای کاندیدهای دسته‌های اکسپرس اینتری، کسب و کار و نیروی کار

خبرها حاکی از آنند که استان پرنس ادوارد اولین پذیرش اکسپرس اینتری خود را در تاریخ ۱۷ ژانویه برگزار نمود و برای متقاضیان مهاجرت از طریق دسته‌های اکسپرس اینتری، کسب و کار (Business Impact)  و نیروی کار (Labour Impact ) 91 دعوتنامه صادر کرد.

 

گفتنی است برنامه مهاجرت استانی پرینس ادوارد آیلند که به PEI PNP نیز شهرت دارد، به این استان اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی کاندید مهاجرت کاری را برای اقامت دائم انتخاب کند. در این پذیرش مجموعا برای ۹۱ متقاضی مهاجرت به استان پرینس ادوارد آیلند دعوتنامه صادر شد که از بین آن‌ها ۶۱ دعوتنامه از طریق اکسپرس اینتری PEI PNP و برنامه‌ی نیروی کار صادر شدند. مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری استان پرینس ادوارد آیلند با سیستم اکسپرس اینتری دولت کانادا مرتبط است.

 

آن دسته از متقاضیان که در صف انتظار اکسپرس اینتری پروفایل ساخته‌اند و مایلند در استان پرینس ادوارد آیلند کار و زندگی کنند می‌توانند به صورت جداگانه تمایل خود را به برنامه مهاجرت استانی پرینس ادوارد آیلند اعلام کنند و یا به عبارت دیگر یک Expression of Interest یا EOI در برنامه مهاجرت استانی این استان ثبت نمایند. استان پرینس ادوارد آیلند از ابراز تمایل یا EOIهای متقاضیانی که در صف انتظار اکسپرس اینتری هستند و در این استان پیشنهاد کار از طرف کارفرما ندارند استقبال می‌کند. اما باید گفت که اولویت را به متقاضیانی می‌دهد که در این استان مشغول کار و زندگی هستند یا در آن سابقه کار و زندگی دارند.

 

پروفایل‌های EOI (ابراز تمایل) بر اساس امتیازاتی رتبه بندی می‌شوند که از عواملی مانند تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی به دست آمده‌اند و سپس طی پذیرش‌های ماهانه، متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند انتخاب شده و برای آن‌ها جهت اخذ اقامت دائم دعوتنامه صادر می‌شود. آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که کاندید استانی شده‌اند ۶۰۰ امتیاز اضافی در مجموع امتیازات اکسپرس اینتری کسب می‌کنند و به این صورت حتما برای آن‌ها جهت تقاضا برای اقامت دائم دعوتنامه صادر خواهد شد.

 

همچنین دسته ی نیروی کار (  Labour Impact) به سه مسیر مهاجرتی مبتنی بر EOI تقسیم می‌شود: کارگران ماهر (Skilled Workers) (در استان پرینس ادوارد آیلند و خارج از کانادا) ، متقاضیان بین المللی و کارگران مهم (Critical Workers).  بسته به نوع مسیر مهاجرتی، متقاضیانی که در دسته‌ی نیروی کار هستند علاوه بر داشتن معیارهای دیگر می‌باید از یک کارفرمای ساکن استان پرینس ادوارد آیلند پیشنهاد کار تمام وقت بلند مدت داشته باشد.

 

لازم به ذکر است که ۳۰ دعوتنامه صادر شده در پذیرش ۱۷ ژانویه برای متقاضیانی صادر شد که در مسیر کسب و کار ویزای کار پرینس ادوارد آیلند (Work Permit business stream)  حضور داشتند. این مسیر مهاجرتی برای کارآفرینان خارجی واجد شرایطی است که مالک کسب و کاری هستند و تجربه و سابقه مدیریت دارند و تمایل دارند در استان پرینس ادوارد آیلند سرمایه گذاری کرده و کسب و کاری راه اندازی کنند. مسیر مهاجرتی ویزای کار نیز بر مبنای ابراز تمایل یا EOI فعالیت می‌کند و پایین ترین امتیاز متقاضیانی که در پذیرش ۱۷ ژانویه برایشان دعوتنامه صادر شد ۱۲۰ بود.

error: Content is protected !!