2024/04/19

کانادا در رتبه سوم بهترین کشورهای جهان از نظر سیستم آموزشی قرار گرفت

کانادا در رتبه سوم بهترین کشورهای جهان از نظر سیستم آموزشی قرار گرفت

در عرض چند دهه آینده، کشورهای جهان توسط جوانان امروزی اداره خواهند شد. جوانانی که افکار و اعمالشان با توجه به نحوه‌ی آموزش یافتن و تجربه کسب کردن امروز آن‌ها شکل خواهد گرفت و این امر _با تاکید بر اهمیت مقوله آموزش_ سطح تحصیلات را از جهات مختلف به یکی از بهترین پیشگویان میزان موفقیت یک ملت در آینده تبدیل کرده است.

 

بهترین کشورهای جهان از نظر سطح آموزشی توسط یک نظرسنجی جهانی بر اساس مشاهدات مورد بررسی قرار گرفته و رتبه بندی شده‌اند. که در این میان، نام کانادا به عنوان سومین کشور برتر جهان از نظر سیستم تحصیلی در لیست قرار گرفته است.

 

این نتایج بر اساس آخرین مطالعات انجام شده توسط US News & World Report و با همکاری Y&R’s BAV و Wharton به دست آمده و منتشر شده است. این گزارش رتبه بندی کلی ۸۰ کشور را بر اساس ۷۵ معیار مختلف ارائه می‌دهد.

 

انتخاب بهترین کشورها در رتبه بندی تحصیلی بر اساس معیارهای کلی زیر صورت گرفته است:

 

  • نظام آموزشی دولتی پیشرفته
  • میزان شرکت و حضور دانشجویان در دانشگاه‌های کشور
  • ارائه سطح آموزشی با کیفیت در آن کشور

طبق گزارش صورت گرفته، کانادا به دلیل نمرات بالای دانشجویان در برنامه OECD ( کشورهای عضو سازمان همکاری‌ها و توسعه اقتصادی) که برای ارزیابی دانشجویان بین المللی انجام می‌شود مورد توجه قرار گرفته است.

 

کانادا حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی را در بر می‌گیرد و دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه است. کانادا کشوری کم جمعیت است که بیشتر جمعیت ۳۷ میلیون نفری آن در مناطق مرزی مشترک با ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند. (کانادا ۱۲۵ مایل مرز مشترک با آمریکا دارد.) به دلیل داشتن جمعیت کم و سالخورده و نیاز به تامین نیروی کار در این کشور، کانادا در زمینه استقبال از مهاجران با هدف تحصیل و یا کار در این کشور شهرت دارد.

 

کانادا همچنین توانسته است جایگاه اول دنیا را از نظر کیفیت زندگی، رتبه سومین کشور برتر دنیا (به طور کلی) و همچنین رتبه سوم بهترین کشور دنیا برای زنان را کسب نماید.

 

۲۰ کشور برتر دنیا از نظر سیستم آموزشی و تحصیلی در سال ۲۰۱۹ بدین صورتند:

 

  1. انگلستان

 

  1. ایالات متحده

 

  1. کانادا

 

  1. آلمان

 

  1. فرانسه

 

  1. استرالیا

 

  1. سوئیس

 

  1. سوئد

 

  1. ژاپن

 

  1. هلند

 

  1. دانمارک

 

  1. نروژ

 

  1. نیوزیلند

 

  1. بلژیک

 

  1. فنلاند

 

  1. ایتالیا

 

  1. ایرلند

 

  1. اسپانیا

 

  1. لوکزامبورگ

 

  1. سنگاپور
error: Content is protected !!