2024/04/24

پاسپورت کانادا یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۱۹

پاسپورت کانادا به عنوان یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های جهان در سال ۲۰۱۹ معرفی شد

شاخص سالانه Henley & Partners در سال ۲۰۱۹، پاسپورت کانادا را به عنوان یکی از قدرتمندترین گذرنامه‌های دنیا معرفی نمود.

 

یکی از مواردی که ساکنان کانادا به آن افتخار می‌کنند این است که کانادا در سال ۲۰۱۹ نیز به عنوان دارنده‌ی یکی از قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان شناخته شده است. کانادایی‌ها خیلی خوش شانس هستند که گذرنامه‌ای را در اختیار دارند که در بین قدرتمندترین پاسپورت‌ها در کل دنیا قرار دارد و این بدان معنی است که شهروندان  کانادا می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به راحتی به بسیاری از کشورها سفر کنند.

 

Henley & Partners شاخص سالانه خود را برای سال ۲۰۱۹ میلادی در تاریخ ۲۶ مارس منتشر نمود. این فهرست ۱۹۹ گذرنامه و ۲۲۷ مقصد مسافرتی مختلف را بررسی کرد تا مشخص شود کدام کشورها قدرتمندترین پاسپورت‌ها را در سراسر جهان در اختیار دارند.

 

پاسپورت کانادا در این رتبه بندی در رده‌ی ششمین گذرنامه‌ی قدرتمند جهان قرار گرفت که کانادایی‌ها با در اختیار داشتن آن می‌توانند از ۱۸۴ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا بازدید کنند.

 

هم پاسپورت کانادا و هم ایالات متحده در رتبه ششم این فهرست قرار گرفتند و همانند مردم کانادا، آمریکایی‌ها نیز می‌توانند بدون اخذ ویزا از ۱۸۴ کشور بازدید کنند. چندین کشور دیگر همچون یونان، ایرلند و بلژیک نیز در کنار کانادا در رتبه‌ی ششم این رده‌بندی قرار گرفتند.

 

پاسپورت کانادا در چند سال گذشته در رتبه یکسانی قرار داشته است. از سال ۲۰۱۶، کانادا در فهرست سالانه‌ی Henley & Partners رتبه ششم را حفظ نموده است. حتی در رتبه بندی سال ۲۰۱۴ توانست جایگاه دوم را به خود اختصاص دهد.

 

و اما قدرتمندترین گذرنامه‌های این لیست شامل این کشورها می‌باشند:

سه کشور آسیایی ژاپن، سنگاپور و كره جنوبی به طور مشترک در رتبه اول این لیست قراردارند. دارندگان گذرنامه این سه کشور قادر به بازدید از ۱۸۹ کشور دنیا بدون نیاز به دریافت ویزا هستند.

 

شاخص گذرنامه‌ی Henley پاسپورت کشورها را بر اساس تعداد مقاصدی که دارنده‌ی آن‌ها می‌تواند بدون نیاز به اخذ ویزای قبلی به آن‌ها سفر کند، طبقه بندی می‌کند.

 

این رتبه بندی براساس داده‌های اختصاصی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA)  به دست آمده که بزرگ‌ترین و دقیق‌ترین پایگاه اطلاعات داده سفر را نگهداری می‌کند.

error: Content is protected !!