2024/03/29

آن‌چه باید درباره‌ی مدارس شبانه‌روزی کانادا بدانید (قسمت اول)

آن‌چه باید درباره‌ی مدارس شبانه‌روزی کانادا بدانید (قسمت اول)

مدارس شبانه روزی در کانادا مدارسی هستند که دانش آموزان و مربیان مدرسه، در طی سال تحصیلی در خود مدرسه اقامت می‌کنند. البته برخی از دانش‌آموزان در طی روز در آن‌جا حضور داشته و در پایان روز به منزل خود باز می‌گردند. بسیاری از مدارس خصوصی (مستقل) از جمله مدارس شبانه روزی هستند. شاگردان مدارس شبانه روزی معمولا در تعطیلات و آخر هفته‌ها به منزل خود باز می‌گردند ولی دانشجویان بین‌المللی از کشورهای دیگر یا افرادی که از شهرهای دور تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا را انتخاب می‌کنند، می توانند در تعطیلات و آخر هفته نیز در خوابگاه‌های مدرسه اقامت داشته باشند.

 

با سیستم گزارش دهی در مدارس شبانه‌روزی کانادا، مدرسه وضعیت دانش آموز را به طور مرتب به والدین او گزارش خواهد داد و والدین می‌توانند در جریان تمام مسائل درسی و رفتاری فرزندشان قرار بگیرند.

 

مدارس شبانه روزی یا مدارس روزانه؟

تردیدهای بسیاری در مورد این‌که مدارس شبانه‌روزی برای دانش آموزان مفیدتر است یا مدارس روزانه وجود دارد. هر کدام از این مدارس مزایا و معایب خود را دارند اما دلیلی که خانواده‌ها مدارس شبانه روزی را انتخاب می‌کنند این موضوع است که این نوع مدارس بهترین گزینه‌ی ممکن از نظر تحصیلی و آموزشی هستند. مدارس شبانه‌روزی، مدارسی نیستند که دانش آموزان صرفا به خاطر داشتن مکانی برای اقامت در آن‌جا تحصیل می‌کنند. با این که اولین تصور از مدارس شبانه روزی دور بودن از خانه است اما بسیاری از دانش آموزان محلی نیز این مدارس را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. در گذشته این تصور وجود داشت که این مدارس فقط مختص طبقه‌ی خاص، ثروتمندان یا افرادی با توان مالی بالا است اما اکنون بسیاری از این مدارس مقرون به صرفه‌ترین مدارس در پایه‌های تحصیلی مختف می‌باشند.

 

مزیت تحصیل در مدارس شبانه‌روزی

مدارس شبانه‌روزی، بیش از این‌که صرفا مدارسی باشند که دانش‌آموزان و مربیان در آن با هم‌دیگر زندگی می‌کنند، نوعی آموزش است که افراد نحوه‌ی زندگی در میان گروه همسالان و مربیان خود را یاد می‌گیرند. دانش‌آموزان این مدارس تجارب آموزشی فراگیری کسب کرده و مهارت‌های الزامی زندگی همانند مستقل بودن و مهارت‌های رهبری را پرورش می‌دهند. این مدارس همه‌ی زندگی و تغییرات زندگی فرد را احاطه می‌کند. مجموع این تجارب است که به مدارس شبانه روزی ارزش می‌بخشد.

 

مدارس شبانه روزی کانادا

یکی از مهم‌ترین تصمیمات والدین یا دانش‌آموزان انتخاب نحوه و محل تحصیل می‌باشد. میان مدارس شبانه‌روزی جهان، کانادا انتخابی عالی برای تحصیل و اقامت دانش آموزان می‌باشد. کانادا جامعه‌ای متنوع، پذیرا و پویا است. دانش آموزان و دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، مدارکی را کسب می‌کنند که در سراسر جهان شناخته شده و معتبر است. تحصیل در کانادا صرفا باعث تقویت تحصیلی نمی‌شود، و فرد در مدارس شبانه‌روزی کانادا با حس جامعه‌ای مشترک از همسالان خود آشنا شده و روابط قدرتمندی با مربیان و سایرین در زمینه‌ی مسئولیت‌پذیری‌های فردی و اجتماعی پایه‌گذاری می‌کند. ترم تحصیلی در مدارس شبانه‌روزی کانادا معمولا از سپتامبر، ژانویه و می شروع می‌شود.

error: Content is protected !!