2024/04/20

آن‌چه باید درباره‌ی مدارس شبانه‌روزی کانادا بدانید (قسمت دوم)

آن‌چه باید درباره‌ی مدارس شبانه‌روزی کانادا بدانید (قسمت دوم)

قسمت نخست این مطلب را از اینجا بخوانید.

در قسمت زیر با برخی از مزیت‌های مدارس شبانه‌روزی کانادا آشنا می‌شوید:

 

زبان انگلیسی، زبان رایج سیستم آموزشی:

یکی از دلایلی که والدین فرزندان خود را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستند، یادگیری یک زبان جدید است. با این که سیستم‌های آموزشی بسیاری از کشورها به زبان انگلیسی می‌باشد اما تجربه‌ی زبان برای دانش‌آموزانی که وارد محیطی فراگیر شده و در آن مشارکت می‌کنند، صرفا محدود به سیستم آموزشی نمی‌شود. دانش‌آموزان زیادی از ملیت‌های مختلف در مدارس کانادا تحصیل می‌کنند و با استفاده از این زبان مشترک که زبان اول رایج کل کشور است به برقراری روابط دوستی و تحصیلی می‌پردازند.

 

داشتن نظارت و سرپرستی خوابگاهی:

یکی از نگرانی‌های بزرگ والدین در هنگام انتخاب مدارس شبانه‌روزی، نوع سرپرستی و نظارتی است که فرزندانشان در هنگام ورود به کشور جدید دریافت می‌کنند. مدارس شبانه‌روزی کانادا در زمینه‌ی نظارت و سرپرستی یکی از بهترین‌های جهان هستند.

 

سیستم آموزشی دوره‌ای و ترمی در کانادا:

با این که بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را برای تحصیل به خارج از کشور می‌فرستند، اما نمی‌خواهند که برای مدتی بیشتر از حد نیاز از فرزندان خود دور باشند. مدارس شبانه‌روزی کانادا از مزیت سیستم آموزشی سه ترم در یک سال تحصیلی برخوردارند و این مزیت به دانش آموزان جدید اجازه می‌دهد تا در هر ترم یا نیمسال امکان ثبت نام در مدرسه را داشته باشند.

 

مسیری عالی برای ورود به کالج‌ها و دانشگاه‌های مشهور کانادایی و بین‌المللی:

مدارس شبانه‌روزی کانادا امکانات تحصیلی و آموزشی عالی برای دانش‌آموزان فراهم می‌کنند و این مدارس از مربیان، کارکنان و مشاورین حرفه‌ای که مسیر ورود به دانشگاه را برای دانش آموزان هموار می‌کنند، برخوردار هستند.

 

اندازه‌ی کوچک کلاس‌ها:

نگرانی دائم اکثر والدین درباره‌ی نسبت تعداد دانش‌آموزان به معلمان است. یکی از فواید اولیه‌ی مدارس شبانه‌روزی محدود بودن اندازه‌ی کلاس‌ها است. مربیان و معلمین کلاس‌ها به دلیل کم بودن تعداد دانش‌آموزان یک کلاس فرصت کافی برای توجه و وقت گذاشتن برای هر دانش‌آموز را دارند.

 

مقرون به صرفه بودن:

مدارس شبانه‌روزی کانادا از نظر هزینه و مخارج زندگی نسبت به مدارس شبانه‌روزی سایر کشورها مقرون به صرفه‌تر می‌باشند. هزینه‌ی تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا تقریبا بین ۳۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ متغیر است. شهریه‌ی تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا، به نسبت کشورهای انگلستان و امریکا به طور قابل توجهی کمتر است.

 

کسب تجارب فرهنگی عالی در محیطی زیبا و امن:

کشور کانادا کشوری است که از نظر امنیت و سطح فرهنگ در رتبه‌های برتر جهانی قرار دارد. کنار هم قرار گرفتن فاکتور فرهنگ و امنیت در کنار فاکتور زیبایی محیط، جذابیتی دو چندان به تحصیل در این کشور می‌بخشد.

 

تحصیل در خارج از کشور و در محیطی بیگانه، تصمیمی مهم برای فرد و کل خانواده است. با در نظر گرفتن این مزایا، کانادا کشوری ایده‌آل برای تحصیل است.

 

اگر قصد تحصیل در مدارس شبانه‌روزی کانادا را دارید، باید خاطرنشان کرد که حضور یک مشاور دلسوز و مسلط به سیستم مدارس کانادا کمک شایانی در تصمیم شما خواهد داشت. محل جغرافیایی مدارس، سطح علمی و امکانات تفریحی و فعالیت هنری و ورزشی ارائه شده در مدارس شبانه‌روزی کانادا متفاوت می‌باشد. همکاری با یک مشاور دلسوز و مطمئن می‌تواند آینده‌ی فرزند شما را تغییر دهد.

error: Content is protected !!