2024/04/20

پایین آمدن دوباره‌ی حد نصاب اکسپرس انتری / برگذاری جدیدترین پذیرش

پایین آمدن دوباره‌ی حد نصاب اکسپرس انتری / برگذاری جدیدترین پذیرش

دولت کانادا در جدیدترین پذیرش اکسپرس به تاریخ اول ماه می، برای ۳۳۵۰ متقاضی مهاجرت از طریق اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا آن‌ها بتوانند تقاضای خود برای اقامت دائم را ارائه کنند. حد نصاب امتیاز این پذیرش ۴۵۰ بود که نسبت به آخرین پذیرشی که در ۱۷ آوریل برگزار شد یک امتیاز کاهش یافته است. از فوریه‌ی سال جاری میلادی تاکنون این چهارمین بار است که حد نصاب امتیاز سیستم جامع رتبه بندی کاهش می‌یابد.

 

پذیرش دیروز یعنی اول ماه می، مجموع دعوتنامه‌های صادره در سال جاری را به ۳۱ هزار و ۲۵۰ عدد رساند. با این حساب می‌توان گفت که در مقایسه با سال قبل تا به اینجای سال جاری میلادی ۶ هزار و ۷۵۰ دعوتنامه بیشتر صادر شده است. اداره‌ی مهاجرت کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break یا وقت اضافه استفاده نمود: ۵ نوامبر ۲۰۱۸ راس ساعت ۱۲:۲۷:۰۷ به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را ارائه کرده و امتیازشان ۴۵۰ و بالاتر بوده در این دور از پذیرش‌ها دعوتنامه دریافت کرده‌اند.

 

چنان‌چه پذیرش‌ها با توالی بیشتر برگزار شوند این احتمال وجود دارد که حد نصاب امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی از این نیز پایین‌تر رود. در ادامه به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که برای آن‌ها در پذیرش دیروز دعوتنامه صادر شده توجه فرمایید:

 

احسان ۳۴ ساله و دارای یک مدرک فوق دیپلم و یک مدرک لیسانس است. او به عنوان کارمند بانک دارای پنج سال سابقه کار است و البته از امتیاز تحصیل یا کار در کانادا هم تاکنون برخوردار نبوده است. در امتحان آیلتس شرکت کرده و توانسته در مهارت شنیداری نمره ۸.۵ و در مهارت‌های دیگر نمره‌ی ۸ بگیرد. او با داشتن ۴۵۲ امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی توانسته است که واجد شرایط دریافت دعوتنامه در این پذیرش باشد.

 

آنا و مانی زن و شوهر و به ترتیب ۳۴ و ۳۵ ساله هستند. مانی یک مدرک لیسانس و یک مدرک فوق لیسانس دارد. آنا هم لیسانس دارد و چهار سال به عنوان حسابرس مشغول به کار بوده است. هیچ یک از این زوج خوش شانس تا به حال در کانادا نه کار کرده‌اند و نه تحصیل. آن‌ها با داشتن سواد و دانش بالا در زبان انگلیسی در آزمون آیلتس شرکت کرده و توانستند در تمام مهارت‌های زبانی نمره ۸.۵ کسب کنند. البته مانی متقاضی اصلی بود و با داشتن ۴۵۰ امتیاز توانست در این پذیرش دعوتنامه دریافت کرده و آینده‌ی خود و همسرش را تامین کند.

 

مهلا ۳۴ ساله است. او تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داده است و پنج سال به عنوان معلم مشغول به کار بوده است. او در امتحان آیلتس شرکت کرده و توانست در تمام مهارت‌های زبانی نمره ۸ کسب کند. مهلا در سیستم جامع رتبه‌بندی توانست ۴۵۱ امتیاز کسب کند و این یعنی دیروز برای او دعوتنامه صادر شده است.

error: Content is protected !!