2024/04/19

جمعیت کدام یک از استان‌های کانادا سریع‌ترین رشد را در طول دهه‌های اخیر داشته‌اند؟

جمعیت کدام یک از استان‌های کانادا سریع‌ترین رشد را در طول دهه‌های اخیر داشته‌اند؟

طبق گزارشی که شورای اقتصادی استان‌های آتلانتیک ( Atlantic Provinces Economic Council) انجام داده است، استان‌های پرینس ادوارد آیلند، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک طی دهه‌های اخیر بیشترین رشد جمعیت ناشی از مهاجرت را داشته‌اند. این سه استان کانادا که مجموعا به آن‌ها استان‌های Maritime کانادا گفته می‌شود طی سال‌های اخیر در کانون توجه مهاجران دارای مهارت و خانواده‌های آن‌ها بوده‌اند.

 

با پیرتر شدن جمعیت و نیروی کار کانادا و کاهش نرخ باروری، مهاجرت یک عامل کلیدی در وارونه کردن این فرآیند است. این گزارش همچنین اعلام کرده است که تاکید بر مهاجرت همراه با کاهش سکنه‌ی این استان‌ها بر اثر مهاجرت کاری به سایر نقاط دیگر کانادا باعث افزایش جمعیت این استان‌های سه گانه شده است که از سال ۱۹۹۱ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

 

جمعیت استان پرینس ادوارد آیلند که به اختصار PEI نامیده می‌شود از سال ۲۰۱۶ یعنی طی بازه‌ی زمانی دو ساله رشد چشمگیری داشته است؛ سالانه تقریبا دو درصد به جمعیت این استان افزوده شده است. این گزارش نشان داده است که نرخ خالص مهاجرت عامل اصلی این رشد جمعیت بوده است که البته با توجه به جمعیت این استان‌ها، استقبال از این تعداد مهاجر بی‌نظیر و فوق‌العاده است.

 

نوا اسکوشیا اما طی همین بازه‌ی زمانی دو ساله یعنی از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، کمتر از یک درصد یعنی ۰.۸ درصد رشد جمعیت داشته است. و سومین استان یعنی نیوبرانزویک نیز با افزایش ۰.۵ درصدی در جمعیت خود طی همین بازه زمانی کوتاه دو ساله روبرو بوده است که البته از اوایل دهه ۹۰میلادی تا کنون بالاترین رشد جمعیت برای این استان محسوب می‌شود.

 

از این‌ها که بگذریم، و نگاه خود را به استان نیوفاندلند و لابرادور بیندازیم اوضاع چندان مناسب نیست. چرا که این استان تنها استان آتنلانتیک کانادا است که نرخ رشد جمعیت آن منفی است و سالانه ۰٫۲ درصد از جمعیت خود را از دست داده است.

 

برنامه‌های مهاجرت استانی؛ دروازه‌ی ورود تازه واردان به کانادا

آنگونه که این گزارش اعلام کرده است بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ برنامه‌های مهاجرت استانی استان‌های آتلانتیک کانادا ۲۲ هزار تازه وارد را به این مناطق کشانده است و می‌توان گفت که این برنامه ها دروازه‌های ورود مهاجران تازه وارد به این مناطق محسوب می‌شوند.

 

برنامه‌های مهاجرت استانی یا به اختصار PNP به استان‌های کانادا اجازه می‌دهند سالانه تعداد معینی از متقاضیان واجد شرایط مهاجرت کاری را بر حسب نیاز بازار کار خود برای اقامت دائم انتخاب کنند. از سوی دیگر، Atlantic Immigration Pilot که دو سال پیش برای جذب فارغ التحصیلان بین المللی به این مناطق کانادا از آن رونمایی شد از اواخر سال ۲۰۱۷ تا کنون ۱۶۰۰ مهاجر جدید را جذب این استان‌های کانادا کرده است.

 

مطالب مشابه:

مهاجرت، مشارکت بیشتر کانادایی‌ها در بازار کار و شکوفایی کانادا را به همراه دارد

حداقل حقوق در کدام استان کانادا بیشتر است؟

 

error: Content is protected !!