2024/03/29

منیتوبا برای کارگران ماهر و فارغ التحصیلان خارجی دعوتنامه صادر کرد

منیتوبا برای کارگران ماهر و فارغ التحصیلان خارجی دعوتنامه صادر کرد

استان منیتوبا جدیدترین پذیرش Expression of Interest کارگران ماهر خود را در تاریخ ۲۳ می برگزار کرد و طی آن برای ۱۹۶ متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کرد تا آن‌ها بتوانند برای انتخلب شدن از طرف این استان و در نهایت اقامت دائم تقاضای خود را ارائه کنند. از مجموع ۱۹۶ توصیه‌نامه برای تقاضا، ۱۱۹ عدد برای متقاضیانی صادر شد که در دسته‌ی Skilled Workers in Manitoba Stream قرار داشتند. همچنین ۶۰ عدد برای متقاضیان Skilled Workers Overseas و ۱۷ توصیه‌نامه برای تقاضا هم برای دانشجویان خارجی که از موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌های منیتوبا فارغ التحصیل شده‌اند از طریق International Education Stream صادر شد.

 

بدین ترتیب، مجموع دعوتنامه‌های صادره تا اینجای سال ۲۰۱۹ به ۴۳۲۰ می‌رسد. گفتنی است برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا به این استان اجازه می‌دهد تا متقاضیان مهاجرتی را که دارای مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان هستند و می‌توانند به سرعت در این استان خود را جا بیندازند و از لحاظ اقتصادی خود را تامین کنند را انتخاب کند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا یکی از فعال‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های مهاجرت استانی کاناداست که از زمان رونمایی آن در سال ۱۹۹۸ تا کنون به ۱۳۰ هزار نفر کمک کرده است در منیتوبا زندگی جدید خود را شروع کنند.

 

دعوت از متقاضیان اکسپرس انتری

استان منیتوبا در پذیرش ۲۳ می، ۲۷ LAA یا توصیه‌نامه برای تقاضا را برای آن دسته از متقاضیان اکسپرس انتری که دارای کد راستی آزمایی شغل هستند و در یکی از مشاغل مورد نیاز منیتوبا دارای سابقه کار هستند صادر نمود. سیستم اکسپرس انتری فدرال صف انتظار متقاضیان را برای سه مسیر مهاجرت کاری کانادا مدیریت می‌کند:

  • Federal Skilled Worker Class
    • Federal Skilled Trades Class
    • Canadian Experience Class

 

آن دسته از متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب می‌شوند در سیستم جامع رتبه‌بندی ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب می‌کنند. مسیر مهاجرتی کارگر ماهر در منیتوبا –   Skilled Workers in Manitoba Stream – در برابر کارگران ماهر خارجی موقتی و واجد شرایط و فارغ‌التحصیلان خارجی که در حال حاضر در منیتوبا کار می‌کنند و از طرف کارفرمای منیتوبایی پیشنهاد کار دائم تمام وقت دریاقت کرده‌اند باز است.

 

این مسیر مهاجرتی به برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا اجازه می‌دهد متقاضیان واجد شرایط مهاجرت را که خارج از کانادا زندگی می‌کنند ولی در منیتوبا دارای قوم و خویش و دوست و آشنا هستند و قبلا در این استان کار و تحصیل کرده‌اند و یا به واسطه‌ی یکی از برنامه‌های استخدام استراتژیک برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا دعوتنامه دریافت کرده‌اند انتخاب کند.

 

تمام ۶۰ متقاضی Skilled Workers Overseas که در پذیرش ۲۳ می دعوتنامه دریافت کردند مستقیما از طریق یکی از برنامه‌های استخدام استراتژیک –  Strategic Recruitment Initiative – دعوت شده بودند.

 

گام نخست : ابراز تمایل

تکمیل فرم ابراز تمایل یا Expression of Interest اولین گامی است که اکثر متقاضیان کاری ماهر که می‌خواهند به منیتوبا مهاجرت کنند باید بردارند. متقاضیان در این مرحله می‌بایست در مورد تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسه و قوم و خویش‌های خود در منیتوبا و سایر جزییات اطلاعاتی ارائه کنند و بر حسب پاسخشان امتیازدهی می‌شوند. برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند طی پذیرش‌های متوالی از طریف منیتوبا دعوتنامه صادر می‌شود.

 

حداقل امتیاز مورد نیاز برای دریافت توصیه‌نامه یا LAA در پذیرش ۲۳ می به ترتیب زیر بود:

 

Skilled Workers in Manitoba: 548

Skilled Workers Overseas: 506

سال پیش برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا ۵۲۰۷ دعوتنامه صادر کرد که ۹۸ درصد آن دعوتنامه‌ها برای متقاضیان در مسیرهای مهاجرتی Skilled Workers in Manitoba و Skilled Workers Overseas صادر شدند.

error: Content is protected !!