2024/03/28

چاپ خانه‌های سه بعدی /  راهی برای کاهش قیمت گران خانه‌ها توسط دانشمند ونکووری

چاپ خانه

چاپ خانه‌های سه بعدی /  راهی برای کاهش قیمت گران خانه‌ها توسط دانشمند ونکووری

همه‌ی ما می‌دانیم که در بحث خرید ملک در کانادا، تقریبا خرید هر نوع خانه‌ای در ونکوور غیرممکن است. با توجه به اینکه ونکوور به عنوان بدترین بازار مسکن در کانادا شناخته می‌شود، گرانی مسکن می‌تواند برای نسل جدیدی که سعی دارند در شهر ساکن شوند بسیار دلسرد کننده باشد. با این حال یک دانشمند ونکووری ادعا کرده است که مشکل خانه‌های گران قیمت در ونکوور را با ایجاد خانه‌های چاپ شده سه بعدی که بسیار مقرون به صرفه هستند، حل خواهد کرد.

 

به نوشته‌ی وب سایت CTV News، دانشمندی به نام Paul Tinari مالک شرکت CAPRA Megalodon 3D Concrete، معنا و مفهوم دقیق خانه‌های چاپی سه بعدی در ونکوور را بیان نموده و نشان داده است.

 

چاپگر سه بعدی پیش از اضافه شدن بخش‌های دیگر خانه از قبیل لوله کشی و برق کشی و بخش‌های بیرونی، بتن را به صورت لایه لایه روی هم قرار می‌دهد تا اساس و فونداسیون خانه را تشکیل دهد. Tinari اظهار داشت که این خانه‌ها به خوبی هر چه تمام طراحی شده‌اند و شما نمی‌توانید تفاوت بین یک خانه‌ی چاپ شده‌ی سه بعدی و یک خانه‌ی معمولی را متوجه شوید.

 

یکی از نکات اصلی فروش این خانه‌ها آن است که کاملا قابل تنظیم می‌باشند. یعنی مشتریان می‌توانند به هر شکلی که می‌خواهند خانه‌ی خود را طراحی کنند و چاپگر سه بعدی رویای آن‌ها را به واقعیت تبدیل خواهد کرد.

 

البته از دیگر نکته‌های مهم در فروش این خانه‌ها می‌توان به آن اشاره کرد که قرار شده این خانه‌ها بسیار مقرون به صرفه باشند و همچنین می‌توانند به سرعت ساخته شوند. سرعت ساخت آن‌ها به گونه‌ای است که یک خانه‌ی ییلاقی با اندازه‌ی متوسط تنها در عرض ۲۴ ساعت ساخته می‌شود. همچنین ساخت یک خانه‌ی چهار خوابه فقط ۲۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت.

Tinari همچنین ابراز امیدواری نموده که فعالیت‌های شرکت خود را به طور کامل در اوایل ماه ژوئن، درست در آغاز تابستان، اجرایی کند.

 

این مسئله دقیقا در زمانی رخ می‌دهد که وضعیت بازار مسکن ونکوور همچنان رو به وخامت می‌رود. وب سایت Narcity در ماه ژانویه گزارش داد که ونکوور در سال ۲۰۱۹ دارای یکی از بدترین بازارهای مسکن در جهان بوده است.

 

برای روشن شدن شرایط، Global News نیز طی هفته گذشته اعلام کرد برای خرید یک خانه در ونکوور، خریدار می‌باید حداقل ۲۰۵ هزار دلار برای دریافت وام مسکن اختصاص دهد. این بدان معنی است که شما بایستی در بالاترین بخش ۲٫۵ درصدی از نردبان درآمدی قرار داشته باشد.

 

بنابراین، ونکووری‌ها می‌توانند به بهتر شدن شرایط امیدوار باشند. چنانچه با پروژه‌ی خانه‌های سه بعدی Tinari موافقت گردد، امید است که از ماه جاری عملیاتی گردد. وی در حال حاضر در ایالات متحده مشغول به کار است تا با چاپ خانه‌های سه بعدی، مناطق نابود شده در آتش سوزی‌های جنگلی را آباد نماید.

error: Content is protected !!