2024/04/24

افتتاح پایلوت مهاجرت منطقه‌ای انتاریو در سال ۲۰۲۰

منطقه‌ای

افتتاح پایلوت مهاجرت منطقه‌ای انتاریو در سال ۲۰۲۰

اخیرا دولت انتاریو اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۰ از پایلوت مهاجرت منطقه‌ای جدیدی رونمایی خواهد کرد که باعث جذب کارگران خارجی ماهر به مناطق کوچک‌تر و روستایی این استان خواهد شد. وزارت توسعه‌ی اقتصادی، اشتغال‌زایی و تجارت استان انتاریو اعلام کرده است که کارکنان این وزارتخانه با ذی‌نفعان در تمام مناطق استان انتاریو جهت ارزیابی تمایل آن‌ها به پایلوت مهاجرت مناطقه‌ای انتاریو و جمع‌آوری اطلاعات در مورد «تلاش برای جذب و نگهداری مهاجران در جوامع موجود» همکاری خواهد کرد.

 

البته نامی از جوامع و مناطق برده نشده است. به علاوه هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخ رونمایی از جوامع ذکر شده و اینکه متقاضیان علاقه‌مند چگونه می‌توانند درخواست ارائه کنند نیز داده نشده است. ولی گفته شده است که این جوامع/مناطق نمونه‌ای از تنوع جغرافیایی و فرهنگی هستند؛ دولت می‌گوید که این جوامع پذیرای ۲۰ هزار تا ۲۰۰ هزار مهاجر خواهند بود و خدمات زبان و اسکان آن‌ها هم فراهم شده است.

 

دولت انتاریو که در این مورد با ذی‌نفعان به رای‌زنی می‌پردازد اضافه کرده است که رای‌زنی‌ها و مشاوره‌ها به او اجازه می‌دهند تا تمایل و ظرفیت محلی را برای مشارکت در پایلوت بسنجد. گفتنی است این پایلوت توسط برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو اداره خواهد شد. همچنین در ادامه اعلام کرده است که «انتخاب جوامع مزبور بر اساس تحلیل داده‌ها و نتایج همکاری با جوامع انجام خواهد پذیرفت».

 

پایلوت‌های منطقه‌ای: گرایش مهاجرتی کانادا

دولت انتاریو گفته است که پایلوت‌های منطقه‌ای نقشی سازنده در تلاش جوامع گوناگون جهت جذب کارگران ماهر ایفا می‌کنند. پایلوت‌ها نیازهای جوامع انتاریو را برطرف می‌کنند. در مجموع، شش جامعه در انتاریو برای مشارکت در پایلوت فدرال انتخاب شده‌اند؛ پایلوت فدرال با جوامع روستایی و دورافتاده‌ی انتاریو، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و آلبرتا به منظور جذب نیروی کار ماهر خارجی در تمامی سطوح مهارتی همکاری می‌کنند و به این کارگران اقامت دائم می‌دهد.

 

هدف این پایلوت و سایر پایلوت‌ها نظیر پایلوت مهاجرت آتنلانتیک (Atlantic Immigration Pilot )  و پایلوت کارآفرین منطقه‌ای ( Regional Entrepreneur Pilot) بریتیش کلمبیا برطرف کردن مشکلی است که بسیاری از مناطق روستایی و دور افتاده‌ی کانادا گرفتار آن هستند: پیری جمعیت و مهاجرت جوانان بومی و به مراکز شهرها.

 

پیش از این، سازمان‌های داخل انتاریوی شمالی پیشنهاد کرده بودند که برنامه‌ای شبیه پایلوت مهاجرت آتلانتیک برای استخدام کارگران ماهر خارجی در مشاغلی که کانادایی‌ها در آن شاغل نشده‌اند ایجاد شود. و حالا استان انتاریو خبر از رونمایی از پایلوت منطقه‌ای در سال ۲۰۲۰ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!