2024/04/18

کبک دومین پذیرش خود را از طریق Arrima برگزار کرد

دومین پذیرش کبک

کبک دومین پذیرش خود را از طریق Arrima برگزار کرد

استان کبک از وقتی که از پرتال Arrima رونمایی کرده است دو پذیرش برگزار نموده که طی آن‌ها مجموعا از ۹۵۰ متقاضی دعوت کرده است تا تقاضای خود را برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا CSQ ارائه نمایند.

 

اما در جدیدترین خبرهایی که در تاریخ ۱۹ آگوست بر روی وبسایت وزارت مهاجرت کبک درج شد تعداد متقاضیان و نیز نوع پروفایل آن‌ها اعلام شده است. جدیدترین پذیرش که دومین پذیرش بود در تاریخ ۱۷ جولای برگزار شد و طی آن برای ۲۵۹ متقاضی که دارای پروفایل Expression of Interest و پیشنهاد شغل معتبر بودند دعوتنامه صادر شد. کبک همچنین برای افرادی نظیر دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان ملل که می‌بایست ماموریت‌های کاری در کبک انجام دهند طی این دومین پذیرش دعوتنامه صادر کرده است.

 

گفتنی است افرادی که دعوتنامه دریافت کرده‌اند ۶۰ روز زمان دارند تا درخواست کامل خود را برای گواهی انتخاب کبک یا Certificat de sélection du Québec ارائه کنند. سپتامبر ۲۰۱۸ بود که کبک از سیستم Arrima برای مدیریت بانک متقاضیان برنامه کارگر ماهر کبک یاQSWP رونمایی کرد. متقاضیان از Arrima برای ایجاد پروفایل Expression of Interest استفاده می‌کنند و سپس آن پروفایل به بانک متقاضیان QSWP ارائه می‌شود.

 

اولین پذیرش هم در تاریه ۴ جولای ۲۰۱۹ برگزار شده و طی آن ۶۹۱ دعوتنامه برای متقاضیان واجد شرایط زیر صادر شد:

 

« درخواستشان برای گواهی انتخاب کبک در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسیده است و هنگام ارائه درخواست در کبک اقامت موقت داشته‌اند؛ یا

درخواستشان برای گواهی انتخاب کبک در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ به پایان رسیده است و هنگام ارائه‌ی درخواست در کبک مشغول تحصیل و کار بوده‌اند.

دارای پروفایل Arrima بوده و قبل از ۱۷ دسامبر سال جاری Expression of Interest خود را تقدیم وزارت مهاجرت کبک کنند.

تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۱۹ روزی است که اصلاحات ایجاد شده در قوانین مهاجرت کبک به تصویب رسید و طی آن درخواست ۱۶ هزار متقاضی مهاجرت از طریق برنامه‌ی کارگر ماهر لغو شد.همه‌ی  درخواست‌های لغو شده قبل از رونمایی از سیستم Arrima ارائه شده‌اند؛ وزیر مهاجرت کبک سیستم Arrima را با نیازهای بازار کار کبک متناسب‌تر می‌داند.

 

متقاضیانی که در هریک از این دو دسته اولویت بندی شده‌ای قرار دارند که درخواستشان لغو شده است، و هنوز پروفایل Arrima ایجاد نکرده‌اند چنانچه مایل هستند برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا به اختصار CSQ در نظر گرفته شوند تا ۱۶ دسامبر ۲۰۱۹ فرصت دارند پروفایل خود را در Arrima بسازند. وزیر مهاجرت کبک گفته است که از الان تا ۱۶ ژانویه ۲۰۲۰ برای متقاضیان اولویت بندی شده‌ی مزبور چندین دور صدور دعوتنامه برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!