2024/04/18

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت اول)

دبیرستان کانادا

تحصیل در دبیرستان‌های کانادا

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌های کانادا باید بدانید (قسمت اول)

کشور کانادا از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که دارای بهترین نظام آموزشی در همه‌ی مقاطع تحصیلی می‌باشد و هرساله صدها دانش آموز و دانشجو از نقاط مختلف جهان برای ادامه تحصیل در دبیرستان‌های آن اقدام می‌کنند.کیفیت آموزشی در مدارس کانادا بسیار بالاست، به طوری که دانش آموزان فارغ التحصیل با معدل بالای ۸۵ در هر دانشگاه و رشته‌ای پذیرفته می‌شوند. دانش آموزان در مقطع دبیرستان ( کلاس ۸ الی ۱۲) می‌بایست ۸۰ واحد درسی ( ۱۲ کورس) را بگذرانند تا موفق به کسب مدرک دیپلم شوند. برخی از دروسی که دانش آموزان می‌گذرانند عبارتند از: انگلیسی، ارتباطات در انگلیسی، علوم اجتماعی، ریاضی، علوم، فیزیک و هنر.

رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا

آنچه درباره‌ی تحصیل در دبیرستان‌ های کانادا باید بدانید (قسمت دوم)

شرایط اسکان دانش آموز در کانادا:

از آن‌جایی که والدین همیشه نگران تنها بودن فرزندان خود در طول دوره‌ی تحصیلی می‌باشند، دولت کانادا این امکان را برای والدین فراهم نموده که پدر یا مادر بتوانند فرزند خود را همراهی نمایند. دانش آموز تا قبل از رسیدن به سن قانونی، جهت اقامت در صورتی که یکی از والدین (پدر / مادر / مادربزرگ / پدربزرگ) او را همراهی نکند، می‌تواند با یکی از اقوام خود که ساکن کانادا می‌باشد زندگی کند و یا در پانسیون‌ها و یا مدارس شبانه روزی مورد تایید آموزش و پرورش کانادا اقامت گزیند.

 

هزینه‌ی تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در کانادا:

هزینه‌ی تحصیل دانش آموزان بر حسب شهر محل تحصیل و همچنین مقطع تحصیلی، سالیانه مبلغی حدود ۱۴۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ دلار می‌باشد.

رشته های تحصیلی دبیرستان در کانادا

سطح زبان دانش آموزان در کانادا:

دانش آموزان برای تحصیل در دبیرستان‌های کانادا نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند. زیرا یکی از دلایل اصلی تحصیل در مدارس کانادایی، یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد. پس از ورود دانش آموزان به مقطع دبیرستان، سطح زبان آنان توسط مسئولان آموزش و پرورش سنجیده می‌شود و دوره‌های لازمه بر اساس سطح دانش انگلیسی دانش آموزان برای آن‌ها برگزار می‌شود و همچنین دانش آموزان را به کلاس‌های عادی فرستاده و یا در کنار این دوره‌های آموزشی، کلاس‌های فشرده زبان و دوره‌های فشرده مکالمه برگزار می‌کنند تا اطمینان حاصل نمایند که دانش آموزان توانایی برقراری ارتباط با محیط اطراف خود را دارند. این سوال که آیا احتمال دارد دانش آموز یک سال تحصیلی عقب بیفتد همیشه برای والدین پیش می‌آید. ولی باید گفت احتمال این امر بسیار بعید می‌باشد، چرا که اکثریت دانش آموزان دارای سطح تحصیلی خوب در کشور خود هستند و تنها مانع موجود را می‌توان سطح زبان بیان کرد، که اکثریت دبیرستان‌ها و اساتید با این مسئله آشنا هستند و نحوه‌ی برطرف کردن ضعف زبان دانش آموز و پیشرفت آن از مهارت‌ها و تخصص‌های آنان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!