2024/04/19

رکورد زدن استان ساسکاچوان در آخرین پذیرش اکسپرس انتری خود

رکورد زدن استان ساسکاچوان در آخرین پذیرش اکسپرس انتری خود

خبرها حاکی از اینند که استان ساسکاچوان در جدیدترین و بزرگترین پذیرش مبتنی بر expression of interest خود، از 1000 متقاضی اکسپرس انتری که دارای سابقه‌ی کار در مشاغل معین بودند دعوت کرد تا درخواست خود را برای انتخاب شدن از طرف استان و اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

 

از این تعداد 986 دعوتنامه برای متقاضیان حاضر در سیستم اکسپرس انتری فدرال که در برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان پروفایل جداگانه ثبت کرده بودند صادر شد. برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان به این استان اجازه می‌دهد آن دسته از متقاضیان مهاجرت کاری را که دارای مهارت‌های مورد نیاز بازار کار ساسکاچوان هستند انتخاب کند.

 

همچنین گفتنی است این 986 دعوتنامه بیشترین تعداد دعوتنامه بود که تا کنون از طریق سیستم ابراز تمایل یا expression of interest برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان صادر شده است. در سال 2018 بود که از سیستم ابراز تمایل یا expression of interest رونمایی شد؛ این سیستم صف انتظار متقاضیان را برای مسیرهای اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز مدیریت می‌کند.

 

گفتنی است مسیر اکسپرس انتری برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان به سیستم اکسپرس انتری فدرال مرتبط است؛ سیستم اکسپرس انتری هم سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها یک ITA ( یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

بد نیست بدانید داشتن پیشنهاد کار از کارفرمای ساسکاچوانی جزو الزامات و شرایط برای متقاضیان اکسپرس انتری نبوده است. اما داشتن سابقه‌ی کار در یکی از مشاغل واجد شرایط و در رابطه با رشته تحصیلی متقاضی جزو شرایط است. در پذیرش 17 اکتبر برای متقاضیان اکسپرس انتری که در 12 شغل زیر سابقه کار داشته اند دعوتنامه صادر شده است:

 

  • مدیران خرده فروشی‌ها/عمده فروشی‌ها (NOC 0621)
  • مدیران رستوران‌ها/اغذیه فروشی‌ها (NOC 0631)
  • مدیران صنعت ساختمان (NOC 0711)
  • مدیران بخش کشاورزی (NOC 0821)
  • سایر کارمندان امور مالی (NOC 1114)
  • حساب‌داران/حساب‌رسان (NOC 1311)
  • تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعات (NOC 2171)
  • مددکاران اجتماعی (NOC 4212)
  • کودک‌یاران یا مربیان نونهالان (NOC 4214)
  • متخصصان فروش تکنیکال/ بنکداری (NOC 6221)
  • مکانیک‌های تجهیزات ماشین‌آلات سنگین (NOC 7312)
  • تعمیرکاران اتوبوس، کامیون و خودرو (NOC 7321)

لازم به ذکر است که حداقل امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری که در پذیرش 17 اکتبر دعوتنامه دریافت کردند در سیستم امتیازدهی برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان 67 بوده است. این امتیاز بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، سابقه‌ی کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه و ارتباطات داخل ساسکاچوان داده می‌شود. برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان اعلام کرده است که امتیاز EOI یا پروفایل ابراز تمایل و شغل متقاضی دو عامل اصلی در انتخاب متقاضیان است. گفتنی است اخیرا ساسکاچوان بیش از 200 شغل را به فهرست مشاغل مورد نیاز افزوده است: یک تغییر بزرگ! ساسکاچوان بیش از ۲۰۰ شغل را به مشاغل مورد نیاز اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!