2024/03/29

رکورد سال ۲۰۱۹: دعوت از بیش از ۷۰۰۰۰ متقاضی اکسپرس انتری

رکورد سال ۲۰۱۹: دعوت از بیش از ۷۰۰۰۰ متقاضی اکسپرس انتری

دولت کانادا در جدیدترین پذیرش خود که دیروز 30 اکتبر برگزار نمود، از 3900 متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند. بدین ترتیب تعداد دعوتنامه‌هایی که طی سال جاری از طریق اکسپرس انتری صادر شده به بیش از 70000 عدد می‌رسد. حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی در پذیرش دیروز 475 بوده که حاکی از افزایش 11 امتیازی نسبت به پذیرش قبلی است.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. داشتن پیشنهاد شغل از جمله شرایط الزامی نیست.

 

یکی از دلایل بالا بودن حداقل امتیاز در پذیرش دیروز فاصله طولانی مدت 28 روزه بین این پذیرش و پذیرش قبلی است. همانطور که می‌دانید، هر چه بین پذیرش ها فاصله بیشتری باشد، تعداد بیشتری از متقاضیان با امتیاز بالا وارد صف انتظار می شوند و بدین ترتیب رقابت تنگ تر می شود و حد اقل امتیاز نیز افزایش می یابد.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده کرد: 29 آگوست 2019 راس ساعت 3:50:24 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 475 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 30 اکتبر 2019 دعوتنامه دریافت کرده‌اند.

 

متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS امتیاز ناکافی دارند می‌توانند چشم امید خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی بدوزند و با انتخاب شدن از طرف استان 600 امتیاز اضافی کسب کنند. لازم به ذکر است چندین استان کانادا مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دارند. مثلا ساسکاچوان در 26 سپتامبر از 404 متقاضی دعوت کرد. منیتوبا هم در 25 سپتامبر برای 15 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه کنند. در ادامه به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کردند توجه نمایید:

 

احمد یک مهندس 29 ساله است که تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داده است و سه سال سابقه‌ی کار دارد. او با شرکت در امتحان آیلتس توانست در مهارت‌های شنیداری، درک مطلب و مکالمه نمره‌ی 8 و در مهارت نوشتاری نمره‌ی 7 کسب کند. احمد تا به حال در کانادا نه کار کرده است و نه تحصیل اما با داشتن 475 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه یا ITA از اداره‌ی مهاجرت کانادا بوده است.

 

سمیرا 31 سال دارد. تا لیسانس درس خوانده، مسلط به زبان فرانسه است و زبان انگلیسی را در حد متوسط می‌داند. او سه سال در شغل حسابداری مشغول به کار بوده است. ازدواج کرده و شوهرش 37 سال دارد و دارای مدرک لیسانس است. شوهر سمیرا به زبان فرانسه در حد متوسط تسلط دارد و 5 سال در امور مالی مشغول به کار بوده است. هیچ یک از این زوج تا به حال در کانادا نه کار کرده‌اند و نه تحصیل اما با داشتن 475 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی توانستند در پذیرش 30 اکتبر برای اقامت دائم کانادا دعوتنامه دریافت کنند.

 

اگر دولت فدرال کانادا به روال سابق برگردد و پذیرش‌ها را هر دو هفته یک بار برگزار کند حداقل امتیاز هم کاهش خواهد یافت. همانطور که در خبرهای اخیر گفته شد، برنامه‌های مهاجرت استانی کانادا به ویژه در ساسکاچوان نیز بسیار فعال شده‌اند و پذیرش‌های متوالی برگزار می‌کنند. این پذیرش‌ها می‌تواند فرصتی را در اختیار متقاضیانی که امتیاز کمتری دارند قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!