2024/04/19

شرایط جدید برای اخذ اقامت کبک

شرایط جدید برای اخذ اقامت کبک

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که استان کبک کانادا، شرایط جدیدی برای دانشجویان و کارگران خارجی ساکن کبک برای اخذ اقامت دائم تعیین کرده است. گفتنی است این تغییرات، برنامه‌ی تجربه کبکی (Programme de l’expérience Québécoise یا به اختصار  PEQ) را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از تغییرات از اول نوامبر 2019 یعنی امروز اجرایی می‌شوند و برخی دیگر از اول ژانویه 2020 به کار برده خواهند شد.

 

دولت کبک هنوز تایید نکرده است که آیا این تغییرات باعث لغو درخواست‌هایی که قبلا به این برنامه داده شده می‌شود یا خیر. عمده‌ی تغییر حاصل شده در این برنامه، ارائه‌ی فهرست مشاغل مورد نیاز برای متقاضیان کاری است. این فهرست تنها به نسخه‌ی فرانسه وجود دارد اما برای سهولت همراهان گرامی، نسخه فارسی آن نیز به زودی در سایت قرار داده خواهد شد.

 

بدین ترتیب، افرادی که در حال حاضر در کبک سابقه کار دارند و مایل هستند درخواست خود را به PEQ ارائه کنند باید در یکی از مشاغل موجود در فهرست مزبور سابقه‌ی کار داشته باشند. میزان سابقه‌ی کار هم بسته به کد NOC آن شغل دارد. آن دسته از افرادی که در شغل‌های دارای مهارت 0 ، A و B کار می‌کنند باید 12 ماه سابقه‌ی کار در کبک داشته باشند. افرادی که درجه‌ی مهارت شغلی‌شان C یا D است باید در کبک 18 ماه سابقه‌ی کار داشته باشند.

 

دانشجویان خارجی نیز که می‌خواهند به PEQ درخواست ارائه کنند باید مدرکی که از دانشگاه‌های کبک اخذ کرده‌اند در قسمت‌های A یا B فهرست تخصص‌های کبک باشد. علاوه بر این دانشجویان خارجی که در یک دوره‌ی تحصیلی کبک ثبت نام کرده اند که 900 ساعت به طول می‌انجامد می‌بایست قبل از ارائه‌ی درخواست و پس از فراغت از تحصیل شش ماه سابقه‌ی کار کسب کنند. سابقه‌ی کار باید مرتبط با رشته‌ی تحصیلی و تخصصشان باشد.

 

شرایط جدید زبان

از تاریخ اول ژانویه 2020 متقاضیان باید دانش خود در زبان فرانسه را از یکی از طرق زیر نشان دهند:

 

  • شرکت در آزمون استاندارد زبان فرانسه؛
  • دارا بودن شرایط یک نهاد حرفه‌ای؛
  • گذراندن دوره تحصیلی سه ساله‌ی تمام وقت در دبیرستان یا دانشگاه به زبان فرانسه

علاوه بر فرد متقاضی اصلی، همسر او نیز باید شرایط زبانی جدید را دارا باشد. هم متقاضی اصلی و هم همسر او باید حداقل در سطح متوسط رو به بالا بر زبان فرانسه مسلط باشند که این سطح معادل نمره زبان فرانسه CLB 7 یا 8 خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!