2024/03/28

کاهش زمان رسیدگی به درخواست مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی به ۲۲ ماه

کاهش زمان رسیدگی به درخواست مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی به ۲۲ ماه

چنانچه قصد مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی را دارید، خبر خوبی برایتان داریم. زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان مهاجرت از طریق خوداشتغالی اکنون به 22 ماه کاهش یافته است! شاید بدانید که پیش از این، متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی باید تا سقف 7 سال هم منتظر می‌ماندند و بنابراین این خبر بسیار خوبی است.

 

گفتنی است برنامه‌ی مهاجرت از طریق خواشتغالی به افراد واجد شرایط که در زمینه‌های ورزشی و هنری/فرهنگی دارای سابقه‌ی کار هستند امکان درخواست برای اقامت دائم کانادا را فراهم می‌کند. شاغلان در طیف وسیعی از مشاغل می‌توانند از طرق این برنامه به کانادا راه یابند: از هنرمندان و ورزشکاران فعال گرفته تا مربیان، کتابداران، روزنامه نگاران فریلنسر و بسیاری از حرفه‌های دیگر.

 

لازم به ذکر است که سابقه‌ی کاری فرد متقاضی در صورتی مرتبط دانسته می‌شود که او در فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی در کلاس جهانی شرکت داشته و یا در زمینه‌های فرهنگی یا ورزشی به صورت خوداشتغالی فعالیت کند. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا می‌گوید که منظور از کلاس جهانی این است که فرد متقاضی در عرصه‌ی بین الملل شناخته شده باشد و یا در بالاترین سطوح رشته خود در حال فعالیت باشد.

 

این متقاضیان باید بتوانند به قول دولت کانادا «خدمات شایانی به حیات فرهنگی/ ورزشی کانادا» تقدیم کنند. اینکه آیا اهمیت خدمات فرد متقاضی به کانادا در حدی هست که بتواند از این طریق وارد کانادا شود یا خیر، به عهده‌ی مامور صادر کننده‌ی ویزا خواهد بود چرا که اوست که پرونده‌ی فرد را بررسی می‌کند.

 

اداره‌ی مهاجرت می‌گوید که مثلا یک مدرس موسیقی خواهان اقامت در یکی از شهرهای کوچک کانادا، در حد خود خدمات قابل توجهی ارائه خواهد کرد. همچنین خدمات یک روزنامه نگار نیز که برای یکی از نشریات کانادایی کار خواهد کرد در حدی خواهد بود که قابل توجه باشد.

 

اداره مهاجرت کانادا این نکته را هم اضافه کرده است که تعیین این شرط، یعنی قابل توجه بودن خدمات فرد متقاضی به جامعه‌ی کانادا، برای جلوگیری از درخواست‌های غیرموجه و بیهوده است؛ به عبارت دیگر، کانادا به درخواست هر فردی که ادعای خوداشتغالی دارد و می خواهد از این طریق به کانادا مهاجرت کند وقعی نخواهد نهاد. علاوه بر این، متقاضیان علاقه مند باید حد اقل نمره ای را هم در شبکه معیارهای این برنامه مهاجرتی کسب کنند تا بتوانند از این طریق به کانادا مهاجرت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!