2024/04/25

رشد جمعیت کانادا در فصل سوم سال ۲۰۱۹ به مدد مهاجرت

رشد جمعیت کانادا در فصل سوم سال ۲۰۱۹ به مدد مهاجرت

بیشترین رشد جمعیت کانادا در طول تاریخ این کشور در فصل سوم 2019 رقم خورد. در اول اکتبر جمعیت کانادا 37,797,496 برآورد می‌شد، که به گزارش Statistics Canada از اول جولای 208,234 نفر دیگر به این رقم افزوده شده است. این اولین بار است که جمعیت کانادا در طول یک فصل این مقدار رشد داشته است. این رشد جمعیت حاکی از افزایش 0.6 درصدی است که از جولای سال 1971 که سیستم سرشماری در کانادا راه اندازی شد بی سابقه بوده است.

 

افزایش این‌چنینی جمعیت عمدتا ناشی از ورود مهاجران و کارگران موقتی است. برآورد می‌شود که در فصل سوم سال 2019 جمعیت مهاجری بالغ بر 103,751 و جمعیت مقیم غیردائمی بالغ بر  82,438  وارد کانادا شده‌اند. آن‌گونه که Statistics Canada اعلام کرده است هیچگاه چنین رشد جمعیتی در طول یک فصل از سال در کانادا سابقه نداشته است. مهاجران و مقیمان غیردائم مجموعا مسئول 83.4 درصد این افزایش جمعیت هستند.

 

گفتنی است بیشترین افزایش جمعیت در استان بریتیش کلمبیا با رشد 0.7 درصدی و کمترین رشد جمعیت در استان نیوفاندلند و لابرادور با رشد 0.1 درصدی بوده است. باقی 16.6 درصد افزایش جمعیت ناشی از افزایش طبیعی یا تفاضل نرخ زاد و ولد و مرگ و میر بوده‌اند.

 

از آنجایی که کانادا قصد دارد تعداد مهاجران را افزایش دهد انتظار می‌رود جمعیت کانادا همچنان رو به رشد باشد و از سوی دیگر با پیر شدن جمعیت و کاهش نرخ زاد و ولد روند طبیعی رشد جمعیت کسیری نزولی در پیش خواهد داشت.

 

مهاجرت بین استانی

آلبرتا طی چهار سال اخیر با افزایش 2,285 نفری در جمعیت خود بیشترین مهاجرت بین استانی را داشته است. البته پیش از این این استان با کاهش جمعیت دست و پنچه نرم می‌کرد. استان انتاریو نیز در فصل سوم سال 2019 که چند روزی بیشتر از آن باقی نمانده است به خاطر مهاجرت بین استانی رشد جمعیت داشته است.اما استان‌های منیتوبا و ساسکاچوان در فصل سوم سال جاری بیشترین کاهش جمعیت ناشی از مهاجرت بین استانی را تجربه کردند که از اواخر دهه‌ی 80 و اوایل 90 میلادی بی سابقه بوده است. لازم به ذکر است که 3,370 نفر از جمعیت منیتوبا و 3,477 نفر از جمعیت ساسکاچوان به خاطر مهاجرت بین استانی از دست رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!