2024/04/19

۱۰ دانشگاه برتر کانادا در سال ۲۰۲۰

۱۰ دانشگاه برتر کانادا در سال ۲۰۲۰

اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید حتما می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد رنکینگ دانشگاه‌های کانادا کسب کنید. دانشگاه‌های کانادا در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند، در فهرست جدید SQ که برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020 را معرفی کرده است، 26 دانشگاه متعلق به کاناداست. در این مقاله قصد داریم شما را با 10 دانشگاه برتر کانادا در سال 2020 آشنا کنیم.

 

دانشگاه کویین – Queen’s University

این دانشگاه که همچنان در رتبه‌ی دهم برترین دانشگاه کانادا و 239امین دانشگاه برتر جهان قرار دارد، در سال 1841 میلادی تاسیس شده و در شهر کینگستن استان انتاریو قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کاناداست. جالب است بدانید این دانشگاه، 26 سال قبل از به وجود آمدن کشور و دولت-ملتی به نام کانادا تاسیس شده است.

 

دانشگاه کلگری –  University of Calgary

دانشگاه کلگری در رتبه‌ی 233 برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020 قرار دارد.این دانشگاه در اصل به عنوان شعبه‌ی کلگری دانشگاه آلبرتا در سال 1944 تاسیس شده است دارای پنج پردیس است؛ یکی از این پردیس‌ها در دوحه‌ی قطر واقع شده است و بر رشته‌ی پرستاری متمرکز است.

 

دانشگاه وسترن – Western University

رتبه‌ی این دانشگاه 211 در جهان و البته در سال 2020 است؛ این دانشگاه در شهر لندن استان انتاریو واقع شده است و بالاتربن امتیاز را در بین دانشگاه‌های کانادا به لحاظ ارجاع به مقالات اساتید کسب کرده است.

 

دانشگاه واترلو – University of Waterloo

رتبه‌ی دانشگاه واترلو برای سال 2020 با 10 امتیاز کاهش به 173 رسیده است اما همچنان در برترین 100 دانشگاه برتر به لحاظ ارجاع به مقالات اساتید قرار دارد. این دانشگاه یکی از جدیدترین دانشگاه‌های کاناداست که در سال 1956 تاسیس شده است.

 

دانشگاه مک‌مستر – McMaster University

دانشگاه مک‌مستر که در رتبه بندی سال 2020 توانسته است 6 رتبه بالا برود در شهر همیلتن استان انتاریو واقع شده است و به خاطر دانشکده‌ی پزشکی معتبری که دارد شهرت دارد.

 

دانشگاه مونترال – Université de Montréal

دانشگاه مونترال یک دانشگاه فرانسه زبان است که در رتبه‌ی 12 برترین دانشگاه‌های کانادا و در جایگاه 137 برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه که در اصل به عنوان یک پایگاه ماهواره‌ای برای دانشگاه لاوال در سال 1878 تاسیس شده هم اکنون بیش از 66 هزار دانشجو را در خود جای داده است.

 

دانشگاه آلبرتا – University of Alberta

دانشگاه آلبرتا با کاهش 4 رتبه به جایگاه 133 رسیده است اما با این همه هنوز در رتبه‌ی چهارمین دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. این دانشگاه در ادمونتون واقع شده است اما با افزودن 5 درصد مجموع تولید ناخالص داخلی کل استان انتاریو محرکه‌ی اقتصادی نیرومندی برای کل این استان هم هست.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا – University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز هم‌اکنون در رتبه‌ی 51 برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه دو پردیس دارد، یکی در ونکوور و دیگری در کلونای بریتیش کلمبیا. هم‌اینک حدود 65000 دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند که از این تعداد بیش از 16000 دانشجو را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

 

دانشگاه مک گیل – McGill University

در سال 2020، دانشگاه معتبر مک گیل همراه با دانشگاه کالیفرنیای لس آنجلس یا UCLA در رتبه‌ی 35 برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020 قرار دارد. این دانشگاه در شاخص درصد دانشجویان بین المللی یا خارجی بهترین امتیاز را کسب کرده است؛ 25 درصد کل جممعیت دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

 

دانشگاه تورنتو – University of Toronto

و اما نوبت به برترین دانشگاه کانادا رسید؛ این دانشگاه همراه با دانشگاه ملی استرالیا در رتبه‌ی 29 برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. همانطور که می‌توان انتظار داشت، این دانشگاه به لحاظ شاخص اعتبار آکادمیک و کارفرما بیشترین امتیاز را کسب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!