2024/03/28

اولین پذیرش منیتوبا در ۲۰۲۰ برگزار شد

اولین پذیرش منیتوبا در ۲۰۲۰ برگزار شد

جدیترین خبرها از این حکایت دارند که استان منیتوبا اول پذیرش خود در سال 2020 را در دوم ژانویه برگزار نموده و طی آن از 186 متقاضی دعوت کرده تا تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف این استان به منظور اقامت دائم کانادا را ارائه کنند. متقاضیانی که دعوتنامه دریافت کرده‌اند پروفایل خود را در یکی از سه مسیر مهاجرتی برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا ثبت کرده بودند: Skilled Worker in Manitoba ، Skilled Worker Overseas و  .International Education. .

گفتنی است این هشتادمین پذیرش EOI(مبتنی بر ابراز تمایل) منیتوبا از آوریل سال 2014 تاکنون بوده است.

 

تعداد این دعوتنامه‌ها یا توصیه‌نامه‌ها جهت تقاضا برای هر دسته به شرح زیر بوده است:

 

  • Skilled Worker in Manitoba: 122

 

  • Skilled Worker Overseas: 42

 

  • International Education Stream: 22

 

ابراز تمایل یا Expression of Interest

از 186 دعوتنامه‌ی صادره 24 عدد برای متقاضیانی صادر شده است که در صف انتظار اکسپرس انتری دارای پروفایل بوده‌اند. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

افرادی که مایل هستند از طریق یکی از این سه مسیر به منیتوبا مهاجرت کنند باید ابتدا پروفایل ابراز تمایل یا EOI را بسازند و سپس وارد صف انتظار متقاضیان واجد شرایط شوند. پروفایل‌ها بر اساس عواملی نظیر تحصیلات، سابقه‌ی کار، داشتن ارتباطات در منیتوبا، تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی و سایر معیارها از 1000 امتیاز رتبه بندی می‌شوند. برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا از تعداد معینی متقاضی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه نامه برای ارائه‌ی درخواست یا LAA صادر می‌کند.

 

از جمله شرایط برای انتخاب شدن از طرف استان منیتوبا این است که متقاضی در یکی از مشاغل مورد نیاز منیتوبا سابقه‌ی کار داشته باشد و ابراز تمایل یا expression of interest خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی منیتوبا ارائه کند. متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS دریافت می کند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما برای آن‌ها دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا صادر خواهد شد. از مجموع 224 توصیه نامه که منیتوبا در 25 سپتامبر 2019 صادر نمود، 15 عدد برای متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم اکسپرس انتری فدرال پروفایل معتبر داشتند صادر شد.

 

همچنین، مجموعا 165 توصیه نامه نیز برای متقاضیانی صادر شد که در دسته‌ی Skilled Worker in Manitoba ابراز تمایل یا EOI خود را ثبت کرده بودند؛ این مسیر مهاجرتی راهی را برای اخذ اقامت دائم کارگران ماهر خارجی موقت و دانشجویان خارجی که از موسسات آموزش عالی منیتوبا فارغ التحصیل شده‌اند باز می‌کند.

 

از جمله شرایط این مسیر مهاجرتی داشتن پیشنهاد کار تمام وقت و دائمی از کارفرمای منیتوبایی و نیز داشتن سایر معیارها است. ابراز تمایل یا EOI کارگران ماهر از 1000 امتیاز رتبه بندی می‌شوند و متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه‌نامه جهت تقاضا یا LAA دریافت می‌کنند.

 

مسیر مهاجرتی Skilled Workers Overseas

از طریق این مسیر هم 42 توصیه نامه برای تقاضا صادر شد. متقاضیان این مسیر مهاجرتی هم بر اساس سیستم امتیازدهی EOI منیتوبا رتبه بندی می‌شوند.

 

مسیر مهاجرتی International Education Stream

این مسیر متقاضیانی را انتخاب می‌کند که دارای مهارت‌های مورد نیاز بازار کار استان منیتوبا هستند. این مسیر سه زیرمجموعه دارد: Career Employment Pathway, Graduate Internship Pathway و Student Entrepreneur Pathway.   در پذیرش 2 ژانویه از طریق این مسیر مهاجرتی 22 توصیه‌نامه برای تقاضا یا LAA صادر شد. حداقل امتیاز این مسیر مهاجرتی اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!