2024/03/19

کسب اقامت در کشور ترکیه

اقامت ترکیه

کسب اقامت در کشور ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ آن، یعنی آناتولی یا آسیای کوچک، در شمال غرب آسیا و خاورمیانه واقع است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقه‌ی بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد. ترکیه درشرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است.

همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگه‌ی راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است. پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع است.

ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حسّاس‌ترین مناطق جهان، دارای موقعیّت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به‌شمار می‌آید و کشورهای بسیاری، به ویژه ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند. ترکیه از آب و هوای خوب و جلگه‌ای برخوردار است و مکان‌های جالب و دیدنی دارد به همین دلیل سالانه تعداد زیادی توریست به آن‌جا مسافرت می‌کنند.

 

پاسپورت ترکیه

ترکیه دارای پاسپورت نسبتا معتبر می‌باشد.در حال حاضر با داشتن پاسپورت ترکیه میتوان به ۱۰۵ کشور بدون ویزا سفر کرد.

دریافت اقامت و تابعیت از طریق خرید ملک

اما بنابر قانون جدید دولت ترکیه که توسط رئیس جمهور این کشور در سال ۲۰۱۸ وضع شد، افراد می‌توانند با خرید ملکی با ارزش ۲۵۰ هزار دلار و شرکت در طرح سرمایه‌گذاری ملکی در این کشور، در کمترین زمان ممکن از مزایای اقامت، حق شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه برای خود و خانواده برخوردار گردند.

متقاضیان می‌توانند با استفاده از این گزینه علاوه بر سرمایه‌گذاری، از مزیت کسب درآمد ارزی از طریق اجاره‌ی ملک در ترکیه بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است که شما ملزمید که ملک مورد نظر را تا حداقل ۳ سال در ترکیه نگهداری کنید و حق فروش آن را برای این بازه زمانی نخواهید داشت.

 

اما استفاده از این طرح مستلزم رعایت مواردی نظیر اطمینان از قیمت واقعی ملک در ترکیه، دریافت استعلام از سازمان ثبت و نقشه‌برداری، داشتن پایان‌کار ساختمان، برگه مالیاتی، آماده‌سازی مدارک ملکی و هویتی، ارائه اسناد بانکی انتقال وجه ملک، ترجمه مدارک، دانش زبان ترکی و آشنایی کامل با مقررات دولت کشور ترکیه و پروسه‌های مربوطه است.

با خرید ملک ۲۵۰ هزار دلاری در ترکیه می‌توانید در سریع‌ترین شکل ممکن (۱ تا دو ماه کاری) به همراه همسر و فرزندان زیر ۱۸سال خود از مزایای حق شهروندی، اقامت دائم و پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه بهره‌مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!