2024/04/25

نیو برانزویک برای مهاجران نمایشگاه شغل برگزار می‌کند

نیو برانزویک برای مهاجران نمایشگاه شغل برگزار می‌کند

شهر دوزبانه‌ی Moncton نیو برانزویک قصد دارد نمایشگاه شغلی برگزار کند که هدف آن مرتبط کردن مهاجران دارای مهارت با کارفرمایان است. از دانشجویان خارجی، تازه واردان و مهاجران دعوت شده تا با شرکت در این نمایشگاه در زمینه‌های فناوری اطلاعات، فایننس، بیمه، خدمات مشتریان، سلامت، هتل‌داری و تولید به جست و جوی شغل بپردازند.

 

Reddy-Kalala مامور استراتژی مهاجرت شهر Moncton می‌گوید:«فقط در سال گذشته 117 موقعیت شغلی را پر کردیم و می‌خواهیم امسال از این هم بیشتر باشد. او برآورد می‌کند که بین 500 تا 1000 موقعیت شغلی در این نمایشگاه می‌توان یافت و تعداد کارفرمایانی که به دنبال استعدادهای خارجی هستند ظرفیت معینی دارد. با اینکه اکثر شرکت کنندگان در این نمایشگاه در حال حاضر در کانادا یا مشغول کار و یا تحصیل هستند، اما وی برآورد می‌کند که حدود پنج درصد از خارج کانادا به دنبال فرصت‌های شغلی به این نمایشگاه خواهند آمد.

 

او ادامه می‌دهد:«می‌دانیم که افراد به دنبال کار هستند و ما هم کار داریم. این مسئله را اگر در کنار مسکن مقرون به صرفه و ارزان در نظر بگیریم کیفیت زندگی ما عالی است… می‌بینیم که افرادی به قصد افزایش کیفیت زندگی خود از تورنتو به اینجا می‌آیند.»

 

گفتنی است شهر Moncton اخیرا استراتژی مهاجرت خود را برای دو برابر کردن مهاجران  ظرف چهار سال آینده منتشر کرده است. در سال 2018 بزرگترین شهر در نیو برانزویک از 1444 مهاجر استقبال کرد و امنیدوار است تا سال 2024 این عدد را به 3500 برساند. همچنین لازم به ذکر است که نمایندگان استان نیو برنزویک در این نمایشگاه حضور دارند تا به مهاجران اطلاعات لازم را بدهند.

 

با توجه به اینکه Moncton یک شهر رسما دو زبانه است بسیاری از کارفرمایان به دنبال کارمندانی می‌گردند که مسلط به دو زبان انگلیسی و فرانسه باشند. همچنین فرصت‌های شغلی زیادی برای انگلیسی زبانان و معدودی فرصت شغلی هم برای افرادی که تنها فرانسه زبان هستند وجود دارد. این نمایشگاه روز 24 ژانویه از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر در Avenir Centre برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه، که بخشی از برنامه‌ای است که هر سه ماه یک بار برگزار می‌شود شرکت‌های زیر حضور دارند:

 

Teacup Tech Systems Inc

 

Asurion

 

TD Bank

 

Royal Bank of Canada

 

HCL CANADA INC

 

Frontier Technologies

 

Vitalite

 

Ditech Testing

 

Integrated Staffing

 

Fero Waste and Recycling Inc

 

Delta Hotels by Marriott Beausejour

 

Tangerine Bank

 

Accor Global Reservation Centre

 

Medavie Health Services New Brunswick

 

Cavendish Farms

 

Circle K

 

CGI

 

Rogers Communication

 

Greystone Energy Systems

 

Casino NB

 

Nordia

 

Organigram

 

Horizon Health Network

 

Shannex

 

Irving Consumer Products

 

Co-operators

 

District Scolaire Francophone Sud

 

IGT/ Spielo

 

Bioscript

 

Midland

 

Corey Craig Group

 

Imperial Manufacturing

 

Missing Link Technologies

 

NCM Associates

 

HGS

 

Fancy Pokket Corporation

 

NAV CANADA

 

Sunlife

 

JDI

 

Tech Mahindra

 

مونکتن – Moncton –  کجاست؟

شهر Moncton با جمعیت 85198 نفری خود بزرگترین شهر نیو برانزویک است. زبان اول حدود 64 درصد ساکنان شهر انگلیسی است و حدود 35 درصد هم فرانسه زبان هستند. دانشگاه مونکتن بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان واقع در شرق کبک است. در این شهر دانشگاه نیو برانزویک، دانشگاه کرندال و چند تا از کالج‌های دیگر هم قرار دارد. این شهر برآورد کرده که بیش از 8000 مهاجر در منطقه مونکتن بزرگ زندگی می‌کنند و از این میان 5000 نفر در بازار کار حضور فعال دارند. همچنین تخمین زده شده است که حدود 1500 دانشجوی خارجی در نهادهای آموزش عالی این شهر مشغول به تحصیل هستند و 700 کارگر خارجی موقت به جامعه این شهر خدمات خود را ارائه می‌کنند.

 

طبق آمار سال 2016 این شهر 275 مهاجر خوداشتغال هستند که هشت درصد جمعیت مهاجران شهر را تشکیل می‌دهند. این رقم به هفده درصد رسیده است و این مهاجران کسب و کار خود را در مشاغل تهیه غذا و بخش‌های خدمات حرفه‌ای و شخصی اداره می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!