2024/04/19

تحصیل در ایتالیا (قسمت دوم)

تحصیل در ایتالیا

چرا رشته‌ی پزشکی در ایتالیا؟

از سال ۲۰۰۹ دانشگاه‌های ایتالیا، دوره‌ی پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا را ارائه کردند. اولین دانشگاه، دانشگاه پاویا و پس از آن میلان و دانشگاه‌های رم و ناپل بودند. دوره‌ی پزشکی در ایتالیا یکی از معتبرترین دوره‌های پزشکی در کل دنیا می‌باشد. متقاضیان از تمام نقاط دنیا حتی از کشورهای کانادا و امریکا برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ایتالیا راهی این کشور می‌شوند زیرا برخلاف امریکا و کانادا، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ایتالیا بسیار ارزان می‌باشد.

 

هشت دلیل برای ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ایتالیا

۱-  دوره‌های پزشکی در ایتالیا کاملا به زبان انگلیسی ارائه می‌شود و دوره‌ی زبان ایتالیایی در کنار آن ارائه خواهد شد تا بتوانید در صورت علاقه داشتن، این زیان را نیز بیاموزید.

۲- دانشگاه‌های با قدمت بیش از ۵۰۰ سال دوره‌های پزشکی را در ایتالیا را ارائه می‌کنند.

۳-به عنوان آزمون ورودی شما فقط یک آزمون IMAT (آزمون آی مت) را خواهید گذراند که امکان دادن این آزمون در بیش از ۲۰ شهر دنیا وجود دارد. مصاحبه و آزمون ورودی دیگری وجود نخواهد داشت. آزمون آی مت به زبان انگلیسی بوده و هزینه‌ی کمی دارد.

۴- شهریه‌ی دوره‌ی پزشکی ایتالیا بسیار پایین است و امکان استفاده از بورسیه‌ی دولت ایتالیا وجود دارد.

۵- مدرک پزشکی ایتالیا در کل دنیا و کشور ایران مورد تائید است و حتی بدون هیچ آزمونی می‌توانید پس از فارغ التحصیلی در کل اروپا و انگلستان فعالیت کنید.

۶- فرهنگ، غذا و طبیعت زیبا و آب و هوای خوب ایتالیا

۷- دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های امریکا و کانادا. به طور مثال دانشگاه پاویا دوره‌ی مشترکی با امریکا دارد.

۸- برای ورود به دوره‌ی پزشکی در ایتالیا،‌ در تمامی دانشگاه‌های ایتالیا،  ظرفیت‌های مشخصی برای دانشجویان غیر اروپایی مشخص شده است که شانس آن‌ها را افزایش می‌دهد.

 

 

شهریه‌ی تحصیل در دوره‌های پزشکی در ایتالیا

شهریه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا بر اساس درآمد خانوار تعریف می‌شود. معمولا متقاضیان ایرانی شهریه‌ی حدود ۵۰۰ یورو در سال را پرداخت می‌کنند. همچنین تمام متقاضیانی که از نظر مالی توان پرداخت هزینه‌های زندگی را نداشته باشند می‌توانند از بورسیه‌ی دولت ایتالیا استفاده کنند. این بورسیه که EDiSU نامیده می‌شود معمولا بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ یورو در سال خواهد بود.

 

 

 

درباره‌ی آزمون آی مت IMAT، آزمون ورودی پزشکی ایتالیا

 

The International Medical Admissions Test (IMAT) آزمون آی مت، آزمون ورودی دوره پزشکی در ایتالیا، یک آزمون ۶۰ سوالی و آزمونی است و ویژه‌‌ی متقاضیانی هست که قصد تحصیل در دوره‌‌ی پزشکی در ایتالیا یا دوره جراحی در ایتالیا را دارند. آی مت یکی از سه آزمونی است که معمولا برای ورود به دوره‌های پزشکی و مراقبت بهداشت مورد نیاز است. آزمون‌های دیگر نیز BMAT و  OET هستند.

آزمون آی مت مخصوص ورود به دوره‌های پزشکی به زبان انگلیسی در کشور ایتالیا می‌باشد. در ایتالیا آزمون‌ها زیر نظر وزارت علوم ایتالیا هستند. آزمون آی مت برای ورود به ۷۷ دانشگاه دولتی که دوره‌های پزشکی در ایتالیا را ارائه می‌کنند استفاده می‌شود. این آزمون در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود و در مورد مهارت‌ها و دانشی است که در دوره‌ی دبیرستان دانشجو می‌آموزد و آزمون خیلی دشواری نیست. هر سوال ۵ گزینه دارد و هر پاسخ مثبت ۱.۵ امتیاز مثبت و هر پاسخ منفی ۰.۴ امتیاز منفی دارد. آزمون ۱۰۰ دقیقه بوده و اگر کمتر از ۲۰ امتیاز از کل ۹۰ امتیاز را به دست آورید، نمره‌‌ی شما منتشر نخواهد شد.

 

 

 

فرمت آزمون  ورودی پزشکی در ایتالیا ( آزمونIMAT )

 

بخش اول آزمون: دانش عمومی و تحلیل منطقی شامل ۲۷ سوال

بخش دوم و سوم و چهارم آزمون: دانش علمی شامل بیولوژی، شیمی، فیزیک و ریاضی شامل ۳۳ سوال

 

 

ثبت نام آزمون آی مت IMAT

 

آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های ایتالیا امسال در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد. هزینه‌‌ی ثبت نام آزمون ۱۲۰ یورو می‌باشد.

کشورهایی که آزمون آی مت در آن‌ها برگزار می‌شود:

برزیل، آرژانتین، چین، قبرس، فرانسه، آلمان، یونان، هند، ایتالیا، لهستان، پرتغال، قطر، عربستان، اسپانیا، امارت، انگلستان، امریکا.

اگر تصمیم بر ثبت نام و آزمایش شانس خود برای تحصیل تقریبا رایگان در ایتالیا را دارید، با ما از طریق ایمیل در ارتباط باشید. شرط سنی و پیش‌نیاز زبان انگلیسی برای آزمون وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!