2024/03/28

افتتاح و تکمیل ظرفیت دو مسیر پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو در یک روز

افتتاح و تکمیل ظرفیت دو مسیر پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو در یک روز

روز سوم مارس، دو مسیر مهاجرتی انتاریو در دسته‌ی پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو یا Ontario Employer Job Offer باز شده و با تکمیل ظرفیت و البته بروز اشکال فنی در همان روز بسته شدند. گفتنی است دسته‌ی پیشنهاد شغلی کارفرما وابسته به برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو به مهاجرانی که پیشنهاد شغلی دارند اجازه می‌دهد تقاضای خود را جهت انتخاب شدن از طرف استان به منظور اقامت دائم کانادا ارائه کنند. متقاضیان مادام که پیشنهاد کار دائمی از طرف یک کارفرمای انتاریویی دریافت کرده باشند می‌توانند تقاضای خود را در کانادا یا خارج از کانادا ارائه کنند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو گفته است در سوم مارس 1322 نفر با موفقیت ثبت نام کرده‌اند. متقاضیانی که با موفقیت ثبت نام و شماره پیگیری دریافت کرده‌اند 14 روز فرصت دارند تقاضای خود را که فرایند آن حدود سه ساعت زمان می‌برد ارائه کنند. همچنین گفتنی است که برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو به پذیرش تقاضا از طریق این مسیر مهاجرت کاری در سال 2020 ادامه خواهد داد.

 

مهاجرت کاری به انتاریو

سه مسیر مهاجرتی در دسته‌ی پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو وجود دارد:

 

Foreign Worker Stream: در این مسیر متقاضیان نیاز به پیشنهاد شغلی در شغلی نیازمند مهارت دارند. کد این مشاغل در سیستم دسته بندی ملی مشاغل باید 0، A یا B باشد؛

International Student Stream: در این مسیر نیز دانشجویان خارجی واجد شرایط باید در یکی از مشاغل نیازمند مهارت دارای پیشنهاد شغل یا پیشنهاد شغلی باشند؛

In-Demand Skills Stream: این مسیر برای نیروی کار خارجی است که در برخی مشاغل مورد تقاضا پیشنهاد شغلی دریافت کرده است.

اما باید گفت که خوشبختانه دسته‌ی مهاجرتی پیشنهاد شغلی کارفرما یا Employer Job Offer تنها راه مهاجرت کاری خارجی‌ها به انتاریو نیست. دسته‌ی سرمایه‌ی انسانی انتاریو یاHuman Capital Category وابسته به برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو متقاضیان را لزوما مجبور به داشتن پیشنهاد کار در استان انتاریو نمی‌کند و این دسته‌ی مهاجرتی دارای زیرمجموعه‌هایی برای دانشجویان خارجی فارغ التحصیل در انتاریو و نیروی کار خارجی است.

 

کارگرانی که واجد شرایط برنامه‌ای که توسط اکسپرس انتری فدرال مدیریت می‌شود هستند می‌توانند از طریق یکی از سه مسیر زیر به انتاریو مهاجرت کنند:

 

Ontario Express Entry: Human Capital Priorities Stream: این مسیری است برای متقاضیانی که واجد شرایط دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی یا اسکیلد ورکر فدرال هستند. آن‌ها باید سابقه‌ی کار کافی، تحصیلات و دانش زبانی مورد قبول داشته باشند؛

Ontario Express Entry: French-Speaking Skilled Worker Stream: متقاضیان دوزبانه‌ای که سابقه‌ی کار نیازمند مهارت دارند از طریق این مسیر مهاجرتی شانس دعوت شدن دارند؛

Ontario Express Entry: Skilled Trades Stream: این مسیر برای متقاضیانی است که در برنامه‌ی اسکیلد ورکر فدرال حضور دارند و در استان انتاریو دارای سابقه‌ی کار بوده و یا مشغول کار هستند.

مسیرهای مهاجرتی International Graduate هم برای فارغ التحصیلان مقطع فوق لیسانس و دکتری راه‌هایی را فراهم کرده است:

 

Masters Graduate Stream: دانشجویان خارجی فارغ التحصیل در مقطع فوق لیسانس از یکی از موسسات آموزش عالی واجد شرایط انتاریو می‌توانند بدون داشتن پیشنهاد کار تقاضای مهاجرت خود به انتاریو را ارائه کنند. البته لازم به ذکر است این مسیر در حال حاضر تقاضا نمی‌پذیرد.

PhD Graduate Stream: متقاضیانی که از یکی از دانشگاه‌های انتاریو مدرک دکتری یا PhD خود را اخذ کرده‌اند این شانس را دارند که بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار از طرف استان انتاریو انتخاب شوند. خبر خوب اینکه این مسیر در حال حاضر به پذیرش تقاضا می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!