2024/04/24

کرونا با اقساط وام مسکن کانادایی‌ها چه کرد؟

کرونا با اقساط وام مسکن کانادایی‌ها چه کرد؟

جدیدترین خبرها گویای این هستند که شش بانک بزرگ کانادا اقداماتی را در راستای کمک به کانادایی‌هایی که در گیر و دار کرونا با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند تدبیر کرده است و تا سقف شش ماه اجازه‌ی تاخیر در پرداخت اقساط وام مسکن را داده است. نیل پارمنتر رئیس انجمن بانکداران کانادا در توییتی گفته است که این اقدامات فورا لازم الاجرا خواهند شد. این شش بانک عبارتند از RBC، TD، MBO، Scotiabank، CIBC و بانک ملی کانادا که فرصت تخفیفی را برای محصولات اعتباری نیز فراهم کرده‌اند.

 

این شش بانک بزرگ کانادا در بیانیه‌ی مطبوعاتی مشترک گفته‌اند که به مشتریان حقیقی و حقوقی خود تعهد می‌دهند که راه حل‌های انعطاف پذیری را برای آن دسته که کرونا زندگی مالی‌شان را مختل کرده است فراهم خواهند نمود. هنوز مشخص نیست که آیا مشتریان این بانک‌ها می‌توانند اقساط بدون بهره‌ی وام مسکن خود را به تاخیر بیندازند یا خیر.

 

بانک Scotiabank گفته است که تمام درخواست‌ها برای تاخیر اقساط را مورد به مورد بررسی خواهد کرد و افزوده است که خود را متعهد به ارائه تخفیف به مشتریانی می‌داند که به خاطر شیوع ویروس کرونا تحت فشار مالی قرار دارند. در عین حال هیچ تضمینی نداده است که این تاخیرها بدون بهره باشند. بانک ملی کانادا از سوی دیگر فقط گفته است تاخیر در اقساط وام‌ها بدون بهره خواهند بود. «بسته به پرونده‌ی مشتریان و پارامترهای وام، سناریوهای مختلفی وجود خواهد داشت. هدف ما این است که به مشتریان خود اجازه دهیم هر چه سریعتر روی پای خود بایستند».

 

اما بانک‌های RBC، BMO و CIBC در این زمینه چیزی به رسانه‌ها نگفته‌اند. گفتنی است این خبر در حالی منتشر شده که بنگاه مسکن کانادا تحت عنوان شرکت مسکن و وام مسکن کانادا در تلاش است تا مالکان به خاطر مراقبت از سلامتی خود مجبور به نکول در پرداخت اقساط نشوند. این بنگاه همان سیاستی را در پیش گرفته است که در بحران مالی 2008 اتخاذ کرده بود. در این سیاست، وام گیرندگان صرفا پرداخت قسط خود را موقتا به زمان دیگری موکول می‌کنند نه اینکه از زیر پرداخت آن شانه خالی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!