2024/03/28

آموزش آنلاین برای دانشجویان خارجی کانادا

آموزش آنلاین برای دانشجویان خارجی کانادا

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که دانشجویان خارجی که درس خود را در هفته‌های آتی به صورت آنلاین شروع خواهند کرد، چنانچه نهایتا تقاضای ویزای کار پس از فارغ التحصیلی یا PGWP ارائه کنند جریمه نخواهند شد. گفتنی است PGWP به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد پس از تمام شدن درسشان تا سه سال در کانادا کار کنند. این ویزا راهی عالی برای کسب تجربه و سابقه‌ی کار در کاناداست و در مسیرهای مهاجرت کاری/اقتصادی که به اقامت دائم ختم می‌شوند هم اهمیت و ارزش بالایی دارد.

 

تحقیقاتی که دولت کانادا انجام داده است نشان می‌دهد که آن دسته از افراد که قبل از اخذ اقامت دائم کانادا سابقه‌ی کار کانادایی دارند سریع‌تر جذب بازار کار کانادا خواهند شد. بدین ترتیب، بسیاری از مسیرهای مهاجرت کاری به کانادا برای متقاضیانی که در خود کانادا سابقه‌ی کار دارند امتیاز اضافی و بالا در نظر می‌گیرند و یا اصلا برخی از مسیرهای مهاجرت کاری مختص دانشجویان خارجی است.

 

در شرایط عادی، یکی از شرایط ویزای PGWP این است که دانشجویان خارجی به طور تمام وقت و پیوسته در کانادا و در رشته‌ای که حداقل هشت ماه به طول می‌انجامد مشغول تحصیل باشند. بدین ترتیب آموزش آنلاین ممکن است متقاضی را فاقد شرایط PGWP کند.

 

ویروس کرونا همه‌ی دنیا را به هم ریخته است؛ اما کانادا برای جلوگیری از انتشار ویروس خطرناک کرونا در کانادا، باز هم راه ارفاق در پیش گرفته است و در گامی دیگر تصمیم گرفته است که سیاست‌های مهاجرتی خود را انعطاف پذیرتر کند و مانع از مختل شدن برنامه‌های متقاضیان مهاجرت به کانادا شود. با توجه به اینکه بسیاری از دوره‌های درسی برای مقابله و مبارزه با کرونا به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به دانشجویان خارجی که در این کلاس‌های آنلاین شرکت کرده‌اند اجازه‌ی تقاضا برای PGWP می‌دهد.

 

این ارفاق هم شامل دانشجویانی که ویزای کار دارند می‌شود و هم شامل دانشجویانی که در دوره‌ای ثبت نام کرده‌اند که در ماه‌های می یا ژوئن آغاز می‌شود ولی نمی‌توانند به خاطر محدودیت‌های سفر به کانادا در گیر و دار کرونا به کانادا سفر کنند. دانشجویان خارجی در این اوضاع به هم ریخته می‌توانند کلاس‌های خود را در حالی که خارج از کانادا هستند شروع کنند و چنان‌چه نمی‌توانند به کانادا بیایند می‌توانند حتی تا نیمی از دوره‌ی تحصیلی خود را خارج از کانادا بگذرانند.

 

آن دسته از دانشجویان خارجی که درخواست ویزای تحصیلی‌شان پس از 18 مارس تایید شده است در حال حاضر از ممنوعیت سفر به کانادا که تا 30 ژوئن به طول می‌انجامد معاف نیستند. حتما خیلی از دانشجویان خارجی در سراسر جهان که مایلند نهایتا وضعیت خود در کانادا را به اقامت دائم تبدیل کنند از اصلاحات موقتی اداره‌ی مهاجرت استقبال خواهند کرد.

 

طبق یک نظرسنجی که دفتر آموزش بین المللی کانادا انجام داده 60 درصد دانشجویان بین المللی کانادا تمایل خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا اعلام کرده‌اند. اخذ ویزای PGWP یا ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی پلی است به سمت کسب سابقه‌ی کار در کانادا که اغلب یکی از شرایط مسیرهای مهاجرت کاری به کاناداست. در سال 2018 یک چهارم جمعیت 90 هزار نفری که از طریق سیستم اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کردند را دانشجویان خارجی تشکیل می‌داد که درسشان در کانادا تمام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!