2024/03/29

افزایش هزینه‌ی رسیدگی به درخواست مهاجرت به کانادا

افزایش هزینه‌ی رسیدگی به درخواست مهاجرت به کانادا

جدیدترین خبرهایی که از اداره‌ی مهاجرت کانادا به دست ما رسیده است حکایت از این دارد که این اداره در انتهای ماه جاری میلادی هزینه‌های رسیدگی به درخواست اقامت دائم را برای اتباع خارجی افزایش خواهد داد. مبلغی که اتباع خارجی می‌پردازند شامل هزینه‌های خدمات، رسیدگی و عملیات که مرتبط با تمامی مسیرهای مهاجرت منتهی به اقامت دائم کاناداست می‌شود.

 

مقررات جدید از روز 30 آوریل 2020 راس ساعت 9 صبح به وقت استاندارد شرقی اجرایی خواهد شد. درخواست‌های تکمیل شده‌ای که قبل از این تاریخ و ساعت دریافت شده باشند مطابق با هزینه‌های جدید رسیدگی خواهند شد. درخواست‌هایی که در روز 30 آوریل و یا پس از آن دریافت شوند، چنانچه هزینه‌های جدید را رعایت نکرده باشند ناقص محسوب شده و به متقاضی مسترد خواهند شد.

 

شایان ذکر است که هزینه‌های رسیدگی به درخواست اقامت دائم متقاضیان دسته‌ی کاری/اقتصادی به شرح زیر افزایش 50 درصدی خواهند داشت:

 

هزینه‌ی رسیدگی به درخواست متقاضیان اصلی دسته‌ی Economic Business Class (افراد خوداشتغال، ویزاهای استارتاپ، سرمایه گذار کبکی، کارآفرین کبکی و خوداشتغال یا خویش فرمای کبکی) از 1,050 به 1,575 دلار کانادا افزایش خواهد یافت؛

هزینه‌ی رسیدگی به درخواست متقاضیان اصلی در دسته‌ی اقتصادی non-business از 550 به 825 دلار کانادا افزایش خواهد یافت؛ این افزایش شامل متقاضیان اصلی و خانواده‌هایشان در مسیرهای مهاجرتی Caregiver نمی‌شود و هزینه‌ی رسیدگی به این این درخواست‌ها بدون تغییر مانده است؛

هزینه‌ی همسران در تمامی دسته‌های مهاجرت اقتصادی از 550 به 825 دلار کانادا افزایش خواهد یافت؛

هزینه‌ی تمامی فرزندان وابسته در تمام دسته‌های اقتصادی از 150 به 225 دلار کانادا افزایش خواهد یافت؛

حق اقامت دائم هم با افزایش دو درصدی از 490 به 500 دلار کانادا افزایش خواهد یافت.

گفتنی است هزینه‌ها بر اساس افزایش شاخص قیمت مصرف کننده هر دو سال یک بار افزایش خواهند یافت. مبالغ جدید در سال 2022 اعلام خواهند شد. همچنین هزینه‌ی کارت اقامت دائم، مدارک سفر فرد مقیم دائم کانادا و گواهی جایگزین مدارک اقامت افزایشی نخواهد داشت. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفته است که هزینه‌ی اقامت دائم از سال 2002 افزایشی نداشته است. علاوه بر این همانطور که ذکر شد مطابق با شاخص مصرف کننده هزینه‌ی درخواست‌های اقامت دائم بار دیگر در سال 2022 افزایش خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!