2024/03/28

آلبرتا در ماه آوریل دو پذیرش برگزار کرد

آلبرتا در ماه آوریل دو پذیرش برگزار کرد

استان آلبرتای کانادا در دو هفته‌ی نخست ماه آوریل دو پذیرش برگزار کرده و طی آن‌ها مجموعا از 320 متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرده تا تقاضای خود برای انتخاب شدن برای اقامت دائم کانادا را ارائه کنند. برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا جزییات این دو پذیرش را منتشر کرده است. طی اولین پذیرش از 120 متقاضی دعوت شد. این دو پذیرش یک بار در اول آوریل و دومین بار در 14 آوریل برگزار شده‌اند. متقاضیان نیازی به داشتن پیشنهاد شغل یا job offer نداشتند اما می‌بایست در اکسپرس انتری پروفایل می‌داشتند.

 

امتیاز متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS حد اقل 381 بوده است. امتیاز متقاضیان در پذیرش 14 آوریل به 353 کاهش یافته است. البته لازم به ذکر است این متقاضیان در صورت انتخاب شدن از طرف استان آلبرتا 600 امتیاز دریافت می‌کنند. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری که در سال 2015 از آن رونمایی شد، سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته‌بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

چه کسانی واجد شرایط مسیر اکسپرس انتری آلبرتا هستند؟

برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا مسیر اکسپرس انتری آلبرتا را مدیریت می‌کند؛ مسیر اکسپرس انتری آلبرتا هم به برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا اجازه می‌دهد در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال متقاضیان واجد شرایط بگردد. آن‌گونه که برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا می‌گوید متقاضیان اکسپرس انتری که در آلبرتا دارای ارتباطات قوی هستند و یا در شغلی شاغل هستند که از اولویت‌های توسعه‌ی اقتصادی استان حمایت می‌کند بگردد. آن‌گونه که برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا اعلام کرده احتمال صدور دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری با شرایط زیر بیشتر است:

  • در آلبرتا سابقه‌ی کار/تحصیل دارند یا از کارفرمای آلبرتایی پیشنهاد شغل دریافت کرده‌اند؛
  • از یکی از دانشگاه‌های کانادا فارغ التحصیل شده‌اند؛
  • یکی از والدین، فرزندان یا خواهر/برادرهایشان در آلبرتا زندگی می‌کند

تا اینجای سال میلادی استان آلبرتا مجموعا 1207 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه صادر کرده است. در سال 2019، مجموعا  6884 دعوتنامه از طریق اکسپرس انتری آلبرتا صادر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!