2024/04/19

کبک بیمه‌ی سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می‌کند

کبک بیمه‌ی سلامت کارگران موقت خارجی را تمدید می‌کند

جدیدترین خبرها حاکی از اینند که بنا به اعلام اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا تمام کارگران خارجی موقت کبک که ویزای کاری آن‌ها منقضی شده و به خاطر تاخیرات و اختلالات ناشی از کرونا نمی‌توانند ویزای کاری خود را تمدید کنند کماکان از بیمه‌ی سلامت کبک موسوم به Régie de l’assurance maladie du Quebec (RAMQ) بهره‌مند خواهند شد. مسئولان بیمه‌ی سلامت کبک نیز در نامه‌ای رسمی این تصمیم را تایید کردند.

 

کارگران خارجی موقت یا TFW که برای تمدید ویزای کاری خود درخواست داده‌اند ولی ویزای کاری‌شان قبل از تصمیم‌گیری مقامات دولت فدرال منقضی می‌شود می‌توانند با داشتن implied status در کانادا بمانند. ولی در کبک داشتن وضعیت اقامتی implied به کارگر خارجی حق دسترسی به بیمه‌ی سلامت را نمی‌دهد و بدین معنی است که هزینه‌های بیمارستان را باید خود کارگران بپردازند.

 

در هفته‌های اخیر بسیاری از سازمان‌ها، جنبش‌های بشردوستانه و نیز وکلای مهاجرت از دولت خواسته‌اند واکنش نشان دهد و بیمه‌ی سلامت را در اختیار کارگران خارجی موقت قرار دهد. بسیاری از کارگران خود را در وضعیت آسیب پذیری می‌بینند چرا که از یک طرف درخواست تمدید ویزای کاری‌شان با اختلال و تاخیر مواجه شده است و از طرف دیگر همه‌گیری ویروس کرونا سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند. حال آنکه به بیمه نیز دسترسی ندارند.

 

خبر خوب این است که از این تاریخ تا شش ماه آینده بیمه‌ی سلامت تمام کارگران خارجی موقت که در کبک دارای implied status هستند تمدید می‌شود. اما تمدید بیمه‌ی سلامت به صورت خودکار نخواهد بود و کارگران باید با اداره‌ی بیمه سلامت کبک تماس گرفته و برای دریافت فرم تمدید درخواست خود را ارائه کنند. وقتی فرم درخواست تمدید را دریافت کردند باید آن را پر کرده و امضا نمایند، سپس آن را همراه با یک نسخه از ویزای کاری قبلی و نیز نامه‌ای از طرف اداره‌ی مهاجرت کانادا مبنی بر تایید درخواست تمدید ویزای کاری کنونی‌شان به اداره‌ی بیمه‌ی سلامت کبک یا RAMQ بفرستند. همچنین گفتنی است که در حال حاضر نیازی به ارائه‌ی عکس نیست.

 

متقاضیان با انجام این مراحل کارت بیمه‌ی جدید دریافت خواهند کرد که تا شش ماه اعتبار دارد. این بیمه‌ی سلامت اعضای خانواده‌ی کارگران را هم پوشش خواهد داد. آن‌گونه که رادیو کانادا گفته است این اقدام حمایتی محدود به افرادی است که قبلا به بیمه‌ی سلامت کبک یا RAMQ دسترسی داشته‌اند. متقاضیانی که فاقد کارت بیمه‌ی سلامت هستند و ممکن است در معرض ابتلا به کرونا باشند بنا به تصمیمی که دولت کبک در اواخر ماه مارس اتخاذ کرد به بیمه‌ی رایگان دسترسی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!