2024/04/18

دومین پذیرش اکسپرس انتری طی ۲۴ ساعت برگزار شد!

دومین پذیرش اکسپرس انتری طی ۲۴ ساعت برگزار شد!

در دومین پذیرش اکسپرس انتری مختص تجربه‌ی کانادایی که طی 24 ساعت بعد از پذیرش قبلی و دیروز 15 می برگزار شد حداقل امتیاز به پایین‌ترین حد از ژانویه 2019 رسید. در این پذیرش برای 3371 متقاضی دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی با حدافل 452 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی دعوتنامه صادر شد.

 

علی‌رغم کندتر شدن خدمات اداره‌ی مهاجرت کانادا به خاطر عالم‌گیر شدن ویروس کرونا باید گفت که کانادا هنوز سعی دارد به هدف تعیین شده برای سال 2020 در راستای جذب مهاجر برسد. وزارت مهاجرت کانادا تنها در ماه آوریل 8,389 دعوتنامه صادر کرده است. بسیاری از این مهاجران از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارهای مختلف مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده‌ی tie-break استفاده کرد: 23 دسامبر 2019 راس ساعت 10:01:06 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل 447 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مورخ 15 می 2020 دعوتنامه دریافت کرده‌اند. پذیرش دیروز تعداد دعوتنامه‌های صادره طی سال جاری میلادی را به  38,200 رساند. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهدگی کانادا طی 9 هفته‌ی اخیر 10 پذیرش مختص تجربه کانادا و برنامه‌ی مهاجرت استانی برگزار کرده است و طی این پذیرش‌ها مجموعا از 19500 متقاضی اکسپرس انتری برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت کرده است.

 

متقاضیان اکسپرس انتری که در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS امتیاز بالایی ندارند می‌توانند از راه‌های گوناگون امتیاز خود را افزایش دهند؛ انتخاب شدن از طرف استان بارزترین شیوه برای کسب امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه بندی است که 600 امتیاز را نصیب متقاضی می‌کند. لازم به ذکر است که مسیرهای مهاجرتی 9 استان از بین استان‌ها و مناطق کانادا در برنامه‌ی مهاجرت استانی مرتبط با اکسپرس انتری است.

 

به نمونه‌های فرضی زیر از دعوت شده‌ها توجه نمایید:‌

 

روشنک 37 ساله است و لیسانس دارد. طی یک سال اخیر در کانادا به عنوان تحلیلگر سیستم‌ها مشغول به کار بوده است. قبل از آمدن به کانادا چهار سال در صنعت فناوری اطلاعات سابقه‌ی کار داشته است. روشنک با ویزای کاری در کاناداست و همسر وی در کانادا مشغول تحصیل است. سطح زبان انگلیسی این زوج هر دو در سطح پیشرفته است. همسر روشنک قبلا لیسانس خود را خارج از کانادا گرفته و برای ادامه‌ی تحصیل به کانادا آمده است. روشنک به عنوان متقاضی اصلی باعث شد هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. او با داشتن 451 امتیاز برای دریافت دعوت‌نامه در پذیرش دیروز واجد شرایط بوده است.

 

سارا 35 ساله است و فوق لیسانس خود را در کانادا گرفته است. سارا در ژانویه‌ی 2019 فارغ التحصیل شده و از آن تاریخ به عنوان حسابدار در کانادا مشغول به کار بوده است. سطح زبان انگلیسی او متوسط است و قبل از آمدن به کانادا سه سال سابقه‌ی کار داشته است. 450 امتیاز سارا در سیستم جامع رتبه بندی برای دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز مورخ 15 می 2020 کافی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!