2024/04/25

مزایای تحصیل، کار و زندگی در کانادا

مزایای تحصیل، کار و زندگی در کانادا

کانادا کشوری است محبوب و طی سال‌های اخیر همواره در بین برترین کشورها برای زندگی انتخاب شده است. بنابراین افراد زیادی در سراسر جهان بنا به دلایل مختلف مهاجرت به کانادا را از جمله اهداف خود اعلام می کنند. به همین دلیل طی سال‌های اخیر رقابت بر سر اخذ اقامت دائم کانادا نفس‌گیر و سخت‌تر شده است.

 

چرا کانادا محبوب مهاجران است؟

شاید اغراق نباشد اگر کانادا را تنها کشوری بدانیم که بیش از 80 مسیر مهاجرت دارد. متقاضیان می‌توانند از طریق انواع مسیرهای مهاجرتی شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا امتحان کنند؛ آن‌هایی که از پس شهریه‌های دانشگاه‌های کانادا بر می‌آیند یا توانایی اخذ بورسیه‌های تحصیلی کانادا را دارند مایل به ادامه‌ی تحصیل در کانادا هستند. در واقع کانادا با ارائه‌ی بهترین بسته‌های تحصیلی/آموزشی یکی از مقاصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است. اخیرا هم اعلام کرده است که دانشجویان خارجی می‌توانند در ترم پاییز 2020 تحصیلات خود را به صورت آنلاین شروع کنند و در عین حال واجد شرایط ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی هم باشند. خلاصه آن‌که اگر هدف اصلی‌تان اقامت دائم در کاناداست مسیر تحصیلی بهترین مسیر است.

 

اما سیستم مهاجرتی کانادا هم سیستمی منحصر به فرد است که بر پایه‌ی معیارهایی مهاجران را انتخاب می‌کند: سن، مهارت‌های زبانی (انگلیسی و فرانسه)، تحصیلات و سابقه‌ی کار. شما با تحصیل در کانادا شانس مهاجرت خود به کانادا را در سه تا از این معیارها افزایش می دهید: زبان، تحصیلات و سابقه‌ی کار. البته اکثر دانشجویان خارجی را هم جوانان تشکیل می‌دهند.

 

مزایای تحصیل در کانادا

شما با تحصیل در کانادا خود را وارد محیطی انگلیسی/ فرانسه زبان می‌کنید و همین امر به خوگیری اقتصادی/اجتماعی شما در کانادا کمک می‌کند. با اخذ مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های جهان هم در مسیر شغلی‌تان یک سر و گردن از بقیه جلوتر خواهید بود و هم در سیستم مهاجرت کانادا امتیازات بیشتری کسب خواهید کرد. خواه کسب اقامت دائم از طریق اکسپرس انتری را هدف خود قرار دهید یا برنامه‌ی مهاجرت استانی یا هر مسیر مهاجرت استانی و فدرال را، صرفا به کسب تجربه‌ی تحصیلی و کاری در کانادا امتیاز بیشتری نصیب خود خواهید کرد.

 

کار حین تحصیل در کانادا و پس از آن

یکی از عواملی که کانادا را منحصر به فرد می‌کند این است که دانشجویان خارجی می‌توانند در حین تحصیل کار کنند و پس از تحصیل هم ویزای کاری پس از فارغ التحصیلی یا  Post-Graduation Work Permit (PGWP) را دریافت کنند. در حالت کلی، ویزای کاری یا Study Permit به شما اجازه می‌دهد حین تحصیل تنها تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنید و البته طی تعطیلات تابستانی و زمستانی خواهید توانست به طور تمام وقت کار کنید.

 

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

مسیر تحصیلی که به اقامت دائم کانادا ختم می‌شود چیزی شبیه سناریوی زیر است:

 

احسان در دانشگاه معتبر کانادایی و در یک دوره‌ی دو ساله بیزنس تحصیل می‌کند. پس از تمام شدن درس، واجد شرایط ویزای سه ساله‌ی PGWP است. احسان سپس در یک شرکت تکنولوژی کانادایی به عنوان تحلیلگر بیزنس مشغول به کار می‌شود. پس از کسب یک سال سابقه کار تمام وقت واجد شرط سابقه‌ی کار در دسته‌ی مهاجرتی تجربه‌ی کانادایی اکسپرس انتری است. با این تفاصیل، احسان پس از ارائه‌ی پروفایل اکسپرس انتری خود دعوتنامه دریافت کرده و به هدف خود که همان مهاجرت به کاناداست می‌رسد.

 

مواهب کرونا برای دانشجویان خارجی!

با آمدن کرونا همه‌ی دنیا در کابوسی عجیب و خوابی زمستانی فرو رفت. اما در واقع کرونا برای دانشجویان خارجی چندان هم بد نشد. چرا؟ همانطور که در بالا ذکر شد، دانشجویان خارجی می‌توانند ترم پاییز 2020 را به صورت آنلاین شروع کنند. با اینکه کانادا چه در هنگام کرونا و چه قبل از کرونایی شدن یکی از مقرون به صرفه‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی بوده است، اما به هر حال زندگی در کانادا خرج دارد. چه چیزی برای دانشجو بهتر از اینکه حداقل زیر بار هزینه‌های زندگی نرود؟ تازه آن هم بی اینکه نگران اخذ ویزای کار پس از فارغ التحصیلی هم باشد؟ اینگونه است که اداره‌ی مهاجرت و دولت فدرال کانادا در بحران کرونا هم با دانشجویان خارجی خیلی راه آمده و در حق آن‌ها انعطاف نشان داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!