2024/04/18

اقامت دائم کانادا؛ جدیدترین رهنمودها برای متقاضیان

اقامت دائم کانادا؛ جدیدترین رهنمودها برای متقاضیان

مهاجرت به کانادا طی همه گیری کرونا برای افرادی که به تازگی اقامت دائم خود را گرفته‌اند می‌تواند چالش برانگیز باشد و بسیاری ممکن است ندانند که دولت کانادا چگونه بر این مشکل فائق خواهد آمد. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به تازگی رهنمودهای جدیدی را برای متقاضیان اقامت دائم که طی ماه‌های پیش رو ورود به کانادا و اسکان در این کشور را در برنامه‌ی خود دارند و ممکن است همه گیری کرونا برنامه‌هایشان را به هم ریخته باشد منتشر کرده است. این جدیدترین دستورالعمل برای متقاضیان اقامت دائم در کانادا و خارج از کاناداست که در تاریخ 29 می 2020 منتشر شده است.

 

جذب مقیم دائم کانادا ادامه خواهد داشت

در حال حاضر جذب درخواست‌های جدید برای اقامت دائم کانادا ادامه دارد. پرونده‌هایی که به خاطر نبود برخی مدارک ناقص هستند تا 90 روز نگه داری شده و بعدا بازبینی می‌شوند. درخواست‌های کامل برای اقامت دائم همچنان مطابق با راهکارهای عادی رسیدگی خواهند شد. هرچند اگر درخواست جدید فاقد مدارک لازم باشد باید توضیحی ارائه شود و گفته شود که مدارک به خاطر اختلالات ناشی از همه گیری کرونا ناقص هستند. ارائه‌ی این توضیح مهم است و ممکن است باعث ارتقای رتبه‌ی درخواست و بازبینی آن ظرف مدت 90 روز شود.

 

اگر این توضیح ارائه نشود و علت نقصان مدارک به خاطر دلایلی غیر از کرونا توجیه شود پرونده ممکن است رد شود. رسیدگی به درخواست اقامت دائم متقاضیان اصلی اقامت دائم که خودشان در کانادا هستند و وابستگان آن‌ها در خارج از کانادا هستند ادامه خواهد یافت اما تاخیرهایی هم ممکن است در رسیدگی وجود داشته باشد. اما متقاضی اصلی چنان‌چه وابستگان ساکن خارجش قادر به سفر نباشند اقامت دائم نمی‌گیرد. وقتی محدودیت‌ها برداشته شد، مراحل بعدی به متقاضی اعلام خواهد شد.

 

متقاضیان اقامت دائم که تاییدیه‌ی اقامت دائم (CoPR) یا ویزای اقامت دائم (PRV) دارند چنان‌چه قبل از انقضا یافتن مدرک خود نمی‌توانند سفر کنند باید از طریق این فرم به وزارت مهاجرت کاندا خبر دهند. به پرونده‌ها مطابق با شرایط مختص متقاضی رسیدگی خواهد شد.

 

افرادی که CoPR و PRV معتبر دارند و نمی‌توانند یا مایل نیستند سفر کنند باید به اداره‌ی مهاجرت کانادا خبر دهند تا یادداشتی که بیانگر وضعیتشان است به پرونده‌شان الحاق شود. همچنین باید یادداشتی مرتبط با تاریخ انقضای مدرک به پرونده متصل شود. اگر متقاضی بتواند قبل ازتاریخ انقضای CoPR و PRV به کانادا سفر کند بهتر است هنگام ورود به کانادا از مدارک کنونی‌شان استفاده کنند.

 

پرونده‌ی افرادی که CoPR و PRV آن‌ها انقضا یافته است و عدم توانایی یا عدم تمایل خود برای سفر قبل از تاریخ انقضای مدرک را به اداره‌ی مهاجرت کانادا اطلاع داده‌اند ظرف 90 روز بازگشایی و بازبینی می‌شود.

 

بازگشایی درخواست‌ها

وقتی متقاضی به اداره‌ی مهاجرت کانادا از طریق فرم اینترنتی توانایی خود برای سفر را اطلاع داد، درخواست برای تاییدیه‌ی مجدد بازگشایی می‌شود مشروط بر اینکه متقاضی و اعضای خانواده‌ی او خواه او را همراهی کنند یا خیر، گواهی سو پیشینه و معاینات پزشکی و بررسی‌های امنیتی را انجام داده باشند و دارای پاسپورت معتبر باشند.

 

اگر مهلت انتظار 60 روزه سپری شده باشد و متقاضی هنوز به اداره‌ی مهاجرت کانادا اطلاع نداده باشد که قادر به سفر است می‌بایست پس از سپری شدن 60 روز دیگر جهت بررسی یادداشتی به درخواست الحاق شود.

 

از زمان شروع همه گیری کرونا اداره‌ی مهاجرت کانادا با تاکید زیاد گفته است که درخواست‌هایی را که در حال حاضر به آن‌ها رسیدگی می‌شود را به خاطر نقص در مدارک رد نخواهد کرد. اداره‌ی مهاجرت کانادا برای جذب هر چه بیشتر اتباع خارجی اقدامات ویژه‌ای را طی بحران عالم‌گیر کرونا تدارک دیده و نرمی بیشتری از خود نشان داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!