2024/04/18

معافیت جدید ورود به کانادا برای اعضای درجه یک خانواده‌ی شهروندان در دوران شیوع کرونا

معافیت جدید ورود به کانادا برای اعضای درجه یک خانواده‌ی شهروندان در دوران شیوع کرونا

 

در تاریخ ۱۰ جون ۲۰۲۰ دولت کانادا معافیت جدیدی برای ورود به این کشور برای اعضای درجه یک خانواده‌ی شهروندان این کشور اعلام کرد. این قانون در راستای لغو تدریجی محدودیت‌های وضع شده در دوران شیوع ویروس کرونا معرفی شده است و از ساعت ۱۱:۵۹ شب ۸ هشتم ژوئن ۲۰۲۰ در حال اجرا است.

 

این معافیت جدید دقیقا به چه معناست؟

آن دسته از اتباع خارجی که اعضای درجه یک خانواده شهروندان کانادا و یا ساکنان دائم آن هستند و به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نیستند و هیچگونه علائمی از این بیماری را ندارند یا دلیلی برای ابتلا به این بیماری ندارند، برای اقامت حداقل به مدت پانزده روز از محدودیت ورود به کانادا معاف هستند.

 

افرادی که تحت این معافیت قانونی وارد کانادا می‌شوند، مشمول رعایت قوانین مربوط به قرنطینه خواهند شد.

 

همچنین این معافیت شامل حال دارندگان اقامت موقت کانادا نمی‌شود.

 

چه کسانی اعضای درجه یک خانواده محسوب می‌شوند؟

  • همسر یا شریک قانونی زندگی فرد
  • فرزند وابسته یا فرزند وابسته به همسر یا شریک قانونی زندگی
  • فرزند وابسته به شخصی که که در بند ۲ ذکر شد
  • والد یا والد قانونی فرد و یا والد همسر و یا شریک زندگی قانونی
  • قیم و سرپرست قانونی فرد

این افراد باید بتوانند مدارکی معتبر دال بر اینکه محل مناسبی برای قرنطینه شدن به مدت ۱۴ روز دارند، ارائه دهند. این افراد باید بتوانند در این مدت به امکانات اولیه و ضروری مانند غذا و دارو دسترسی داشته باشند و ارتباط خود را با افراد آسیب‌پذیر جامعه قطع کنند.

 

قانون قرنطینه‌ی کانادا برای ورودی‌های جدید به چه صورت است؟

در حال حاضر هر فردی که از خارج از کشور به کانادا وارد می‌شود، موظف است ۱۴ روز خود را قرنطینه کند و یک طرح معتبر برای قرنطینه‌ی خود در بدو ورود ارائه دهد. کسانی که دارای علائم کووید ۱۹ هستند، به اجبار باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند یا مجبور می‌شوند که در یک مرکز قرنطینه بمانند.

 

مقامات قانونی این کشور در حال گمانه‌زنی‌های مقدماتی هستند تا بتوانند طبق قانون کسانی که از این قوانین قرنطینه پیروی نمی‌کنند را تا ۷۵۰ هزار دلار جریمه و یا به ۶ ماه زندان محکوم کنند. اگر این افراد به دلیل رعایت نکردن قوانین، زندگی فرد دیگری را در معرض خطر قرار دهند، جریمه‌ی احتمالی به یک میلیون دلار و سه سال زندان افزایش پیدا می‌کند.

 

آیا اعضای درجه یک خانواده می‌توانند برای ۱۴ روز یا کمتر از آن وارد خاک کانادا شوند؟

اعضای درجه یک خانواده که قصد دارند برای مدت ۱۴ روز و یا کمتر وارد کانادا شوند نیز امکان ورود به این خاک را دارند. این در حالی است که این افراد باید بتوانند اثبات کنند که هدفشان از این ملاقات ضروری است. کسانی که قصد دارند از ایالات متحده وارد کانادا شوند، باید قوانین و الزامات قرنطینه را متناسب با هدف سفر و طول مدت اقامت رعایت کنند.

 

مرز میان کانادا و ایالات متحده آمریکا تا چه زمانی بسته خواهد ماند؟

مقامات کانادا و ایالات متحده آمریکا در ماه مارس موافقت کردند که در راستای محدود کردن و کنترل شیوع کووید-۱۹ مرزها را بر روی کلیه سفرها به جز سفرهای ضروری ببندند. سفرهای ضروری عبارتند از حمل و نقل کالاها و سفرهای کاری که می‌توانند بر روی تجارت و زنجیره‌های عرضه تاثیرگذار باشند.

 

از زمان بسته شدن مرزها در تاریخ ۲۰ مارس تا کنون این اقدام دو بار تمدید شده است و فعلاً تا ۲۱ ژوئن ادامه دارد.

 

شهروندان کانادایی و مقیمان دائم این کشور همچنان می‌توانند از آمریکا وارد خاک کانادا شوند اما مشمول اقدامات غربال‌گری کووید ۱۹ در بدو ورود خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!